محل لوگو

اختلالات يادگيري ويژه در درس رياضي . خانم شيخي


اختلالات يادگيري ويژه در درس رياضي . خانم شيخي

نام فایل : اختلالات يادگيري ويژه در درس رياضي . خانم شيخي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 77 کیلوبایت


آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج
موضوع:
اختلالات يادگيري ويژه در درس رياضي
تالیف :
منصوره رمضانخانی

چكيده :
1 . هرچند بيشتر دانش آموزان دچار ناتواني هاي يادگيري در زمينه ي رياضيات قوي به نظر مي رسند، اما مقداري از آنها نيز مشكلات جدي دراين زمينه دارند. نارسايي در محاسبه، ناتواني شديد در يادگيري و به كارگيري رياضيات معمولا با اختلال عملكرد عضوي همراه است.
2 . دانش آموزان دچار ناتواني هاي يادگيري رياضي ممكن است ويژگي هاي خاص مانند اختلال درك روابط فضايي، مشكلات بينايي- حركتي و بينايي- ادراكي، درك ضعيف از تصوير بدني خود و عدم تشخيص جهت و زمان از خود نشان دهند. مشكلات زبان شفاهي ومشكلات خواندن نيز ممكن است بر يادگيري رياضيات تأثير بگذارد. ضعف حافظه و اضطراب رياضي يكي ديگر از ويژگي هاي افراد دچار ناتواني رياضيات است.
4 . پيشنهاد مي شود رياضيات درسه مرحله ي عيني، تصويري و انتزاعي تدريس شود. آموزش مستقيم برموضوعاتي كه بايد تدريس شوند و توالي مراحل مورد نياز براي رسيدن به آن اهداف را تأكيد مي نمايد.
يادگيري راهبردهاي آموزشي مي آموزد كه چگونه يادگيري خود را در زمينه ي رياضيات كنترل كنند و به آن جهت بدهند. رويكرد حل مسئله برتفكري تأكيد مي ورزد كه دانش آموزان نياز دارند تا راه حلهايي براي مسائل پيدا كنند.
مقدمه :
بررسي هاي انجام شده حاكي از آن است كه برخي از دانش آموزان در جريان يادگيري با مشكلاتي برخورد مي كنند.
(گراهام
. Graham

و همكاران ، 2001)
به عبارتي با وجود تفاوت هاي گوناگوني كه انسانها از لحاظ آموزش و يادگيري باهم دارند، اما بازهم برخي از آنان در جريان يادگيري با مشكلات عديده اي روبه رو شده و دچار اختلال هاي يادگيري ويژه مي شوند.
اختلال هاي يادگيري ويژه
. Larning disa bility

يك اصطلاح كلي است كه به گروهي ناهمگن از اختلال ها گفته مي شود كه خود را به صورت دشواري هاي جدي دركسب وگوش دادن، حرف زدن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن، يا توانايي هاي رياضي نشان مي دهد.(
هاميل

. Hammil
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 131

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما