محل لوگو

گلخانه گوجه فرنگی


گلخانه گوجه فرنگی

نام فایل : گلخانه گوجه فرنگی

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 49

حجم : 942 کیلوبایت


مقدمه
مقدمه:
درسال های اخیر تقاضا برای میوه های خارج از فصل تولید به طور محسوس افزایش یافته است. به همین دلیل توجه برخی از تولید کنندگان سبزی وصیفی به این مسئله معطوف و اقدام به تولید فرنگی نموده اند. اگرچه مخارج تولیدات گلخانه ای گوجه فرنگی در مقایسه باهزینه های تولید در شرایت مزرعه ای بسیار بیشتر است ولی مخارج اضافی به دلایل زیر قابل جبران میباشد:
1-در شرایط گلخانه دوره تولید طولانی تر می باشد وامکان کاشت بیش از یک نوبت در سال وجود ندارد
2-تولید محصول پیش رس در شراط گلخانه امکان پذیر است و زودتر از محصول کشت شده درهوای آزاد به بازار عرضه میشود
3-تولید محصول در واحد سطح نسبت به کاشت هوای آزادچند برابر افزایش داشته و از کیفیت بهتری نیز برخوردار میباشد
4-به علت کنترل شرایط آب و هوایی در گلخانه ضمن افزایش تولید بازده کاری در شرایط گلخانه بسیار بالا تر است
5-با توجه به اهداف تولیدات گلخانه ای که افزایش تولید در کنار کاهش هزینه ها مد نظر میباشد به علت سوء مدیریت در بعضی از گلخانه ها مصرف سموم نباتی و کودهای شیمیایی و هورمون هاافزایش یافته.
در کشور های توسعه یافته به دلیل نظارت دقیق مسئولان تولیدات محصولات کشاورزی و گلخانه ای در واحد سطح افزایش چشمگیری داشته است و ارزش تولیدات محصولات گلخانه ای بر اساس کیفیت آن سنجیده می شود.
تقاضا برای محصولات عاری از سم و کود و هورمون ها از دیگر عواملی است که موجب بهبود کیفی و کمی محصولات گلخانه ای در این کشور ها شده است که این محصولات ارگانیک را با برچسبهای مخصوص برای توزیع مشخص می کنند.
در گذشته زمین، آب و بذر را سه عامل اصلی تولید محصولات می دانستند و کمتر کسی به ماشین آلات و تجهیزات توجه داشت. اما در حال حاضر با پیدایش ماشین ها و تجهیزات مدرن و پیشرفت علم و تکنولوژی و تنوع در تجهیزات، تاُسیسات و ماشین آلات نه تنها باعث تسریع مراحل تولید (کاشت، داشت و برداشت) شده بلکه سبب بهبود سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی نیز گردیده است.
امروزه برای بالا بردن سطح کیفی و کمی تولیدات گلخانه ای به کار گیری ماشین ها و تجهیزات جدید در سطح گلخانه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
گوجه فرنگی از جمله صیفی جاتی است که به دلایل فراوان کشت آن قابل صرفه است. زیرا این محصول در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و آنجا که به صورت اصلی وجود ندارد به صورت رب گوجه باعث خوشمزگی غذا می شود.
به همین دلیل است که در کشت گوجه فرنگی واریته هایی در نظر گرفته شده است که دقیقا با شرایط مصرف گوجه فرنگی مطابق است.
گوجه فرنگی ریز در اندازه های ۵ تا ۲۰ گرمی و همین طور گوجه فرنگی هایی با اوزان تا ۲۵۰ گرم تولید شده است که به خاطر استفاده از تکنیک های جدید علاوه بر مقاومت بالا در برابر بسیاری از ویروس ها و بیماری ها استعداد دوام و تازگی را تا مدت طولانی دارا می باشد.
شایان ذکر است که علاوه بر تنوع شکل و اندازه رنگ های زرد و نارنجی به کمک گوجه فرنگی های قرمز آمده است.
فصل اول
1-1-گلخانه:
گلخانه ها معمولا متشکل از یک اسکلت فلزی یا چوبی هستند که محیط آنها با شیشه یا نایلون شفاف برای عبور نور طبیعی لازم جهت رشد و نمو گیاهان پوشانده شده است. گلخانه از گياهان در برابر باران، تگرگ و سرما محافظت می كند و شرایط محیطی مساعد تری در مقايسه با محيط باز برای كشت گياهان فراهم می آورد. یکی از مزایای گلخانه ها این است که در گلخانه ها می توان توليدات خارج از فصل در سرتاسر سال و با كيفيت بالاتری نسبت به محيط كشت باز بدست آورد. علاوه بر آن در گلخانه ها مي توان محصولات جديدي كه معمولا در منطقه خاص به طور معمول كشت نمي شده را توليد كرد.
توليد كشت محصولات در گلخانه ها، افزايش تعداد فصول قابل كشت و حفاظت از محصولات در برابر شرايط ناهنجار محيطی از قبيل درجه حرارت بالا، تغييرات دما، آفات و بيماری های گياهی از اهداف احداث گلخانه می باشد. سازههای

گلخانه ای در واقع داربست هاي سبكی هستند كه توسط شيشه، فايبرگلاس و يا پلاستيك پوشيده. اين مواد براي جذب حداكثر نور و حفظ حرارت طراحي شده اند و توانايي جذب محدوده اي خاص از انرژي نور خورشيد را دارند.
فن آوري جديد ابزار مديريتي بسيار ارزشمندي را براي توليد در اختيار گلخانه داران قرار داده است كه منجر به توليد محصولاتي با ارزش افزوده بيشتر و در محيطي با حفاظت بيشتر مي شود.
در واقع بيماري از اين محصولات به هنگام برودت هوا نيازمد مراقبت و كار فشرده و صرف انرژي بيشتر مي باشند. به همين دليل محصولات به هنگام برودت هوا نيازمند مراقبت و كار فشرده و صرف انرژي بيشتر مي باشند. به همين دليل توليدات گلخانه اي براي حصول بازگشت مناسب در قبال سرمايه گذاري صورت گرفته است و دستيابي به اينكه كيفيت مناسب احتياج به مراقبت گياهان در برابر آفات و مديريت در برابر بيماري ها مي باشند و علاوه بر آن توليدات گلخانه اي بايد از سطح قابل قبولي از زيبايي ظاهري برخوردار باشند.در گذشته تولیدات گلخانه ای از کیفیت کمتری بر خوردار بودند و کشت در شرایط گلخانه صرفه اقتصادی کمی داشت و دليل آن اين بود كه در آن زمان گلخانه هاي پلاستيكي يا داراي شفاف(براي عبور نور)، سيستم حرارت مركزي، محيط هاي كشت بدون خاك، پاستوريزه كردن محيط رشد ريشه، آبياري و كودهاي اتوماتيك(خودكار)، اتوماسيون وجود نداشت كه خوشبختانه اين مشكلات حل شده و شرايط مناسب تري براي كشاورزان براي كشت محصولات گلخانه ها مهيا شده است.
1-2-جهت گلخانه
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 118

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما