محل لوگو

کیش


کیش

نام فایل : کیش

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 148 کیلوبایت


ساماندهی ساحل غروب کیش و ایجاد فضاهای گردشگری خاص در این مکان قابلیت جوابگوی خواسته های تفریحی افراد گردشگران را فراهم خواهد کرد و در این نقطه کارآیی بیشتری نسبتبه فضای کنونی اش ایجاد خواهد کرد.
اینزورت مثابه یک « فضای گردشگری» سابقه چندان طولانی نداشته و سابقه اولین ریزورت هابه اوایل قرن بیستم میلادی باز می گردد، زمانی که ساحل دریا برای تفریح و گردش از سوی عموم مردم در تعطیلات تابستانی یا آخر هفته مورد استقبال قرار گرفت بطور کلی ریزورت مکانی است که برای استراحت و تفریح استفاده می شود.
تعریف سایت مورد نظر در جنوب غربی جزیره قرار دارد و پتانسیل های بسیار بالایی مورد توجه قرار گرفتن را دارا است وجود کشتی بر گل نشسته ای که معروف به کشتی یونانی است و بازدید کننده های بسیاری را سوی خود جلب می کند و همچنین غروب بسیار زیبای جزیره که سبدی مناسب برای افزایش گردشگران به این نقطه را فراهم می کند.
پتانسیل های قابل توجه این فضا است محدوده ای حدود 14 هکتار که با ساماندهی درست این فضا جز شاخص ترین نقاط جزیره خواهد شد.
اهداف این پروژه، انتقال فناوری نوین در صنعت جهانگردی به ایران، ساخت و ارائه خدمات و تاسیسات جهانگردی در حد استانداردهای جهانی ارتقا سطح خدمات عمومی به جهانگردان و همچنین پیوستن به صنعت جهانگردی گردشگری و جذب جهانگردان خارجی است. روش تحقیق در این پروژه ( پاسخ و پرسش های از بازدیدکنندگان شده است که هر کدام براساس علایق خود و نیازهایی که احساس می کردند در این نقطه جوابگو است مطالبی را بازگو کرده اند که سعی شده مورد نظر قرار گیرند.
و براساس تحقیقات و
search
های مختلف ( مطالعات کتابخانه ای) نمونه های مشابه مورد بررسی قرار گرفته اند که براساس موفقیت و یا عدم موفقیت این نمونه ها راهکارهایی پیشنهاد شده است.
موضوع پایان نامه سازماندهی ساحل غروب کیش است.
در این پروژه سعی در ایجاد فضایی برای مانوس شدن بیشتر با دریا و امکان استفاده بهینه از منابع طبیعی و ارتباط نزدیک با ساحل شده است و همچنین تاکید بحث های گردشگری که در این منطقه می تواند جوابگوی نیازهای گردشگران باشد را مورد توجه قرار داده است.
در این طرح سعی شده است قسمت های مختلفی برای ساحل مد نظر گرفته شود فضاهای حرکتی و محورهایی که نه تنها از نظر فیزیکی بخشهای مختلف سایت را به هم وصل می کند بلکه افکار بلند پرواز گردشگران را به فراسوی درک بهتر از طبیعت آرام ساحل فرا می خواند فضاهیا مکث، فضاهایی که با صدای برخورد آب، صخره های مرجانی و زیبای ساحل عجین شده است و فضاهای خدماتی و تفریحی و بخش های مدیریتی مجموعه و همچنین فضاهای ورزشی تفریحی و فرهنگی برای گروههای سنی مختلف و فضاهای بازی و تفریح کودکان، بخش های فرهنگی موزه دریایی و آکواریوم و برج مشاهده و مناظر و همچنین پارک آفتابی اینها فضاهایی هستند که در این مجموعه پیش بینی شده اند.
اهداف این پروژه ( ساماندهی ساحل)
انتقال فناوری نوین در صنعت جهانگردی به ایران
ساخت وارائه خدمات و تاسیسات جهانگردی در حد استانداردهای جهانی
ارتقا سطح خدمات عمومی به جهانگردان
پیوستن به صنعت جهانگردی گردشگری و جذب جهانگردان خارجی است.
ایران وکیش:
کشور ایران از نظر شمار و جاذبه های جهانگردی یکی از ده کشور اول جهان محسوب می شود. اما در آمد حاصل از جهانگردی برای کشور ما بسیار اندک است. ضرورت استفاده از ظرفیت ها و مزیت های نسبی کشور و توسعه صنعت جهانگردی نیازمند توجه بیش از پیش است. اتخاذ راهکارهای عملی برای توسعه جهانگردی از سوی بخش های مختلف کشور نیازمند حمایت و پشتیبانی نهادهای منطقه ای است.
جزیره کیش که طرح گردشی آن از پیش از انقلاب روی میز برنامه ریزان توسعه کشور بوده است. هم اکنون بزرگترین مقصد جهانگردی کشور است. این جزیره با وجود تمامی اتفاقات عمرانی و صنعتی و با وجود ساخت و سازهای انجام شده کماکان دارای آرامشی بی مانند است. آبی آب های کیش برای جهانگردان خاطره ای است که بارها و بارها تکرار خواهند کرد. و خود این دست مایه اصلی اجرای طرح های بزرگ و فراغتی چون ساماندهی بخشی از ساحل کیش است.
موقعیت کیش:
جزیره کیش با وسعتی بیش از 90 کیلومتر مربع بین 26 درجه و 29 دقیقه تا 26 درجه و 34 دقیقه عرض شمالی از خط استوا و 53 درجه و 54 دقیقه تا 54 درجه و 53 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ واقع شده است.
این جزیره در فاصله 17 کیلومتری از ساحل جنوبی ایران در خلیج فارس ( 240 کیلومتری غرب بندرعباس) قرار گرفته است. جزیره کیش از شمال به سرزمین اصلی، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می شود.
برابر آخرین تقسیم بندی کشور جمهوری اسلامی ایران استان هرمزگان شامل 8 شهرستان است که شهرستان لنگه با 5 بخش ( به سامی مرکزی، بستک، شیبکوه، گاوبندی و کیش) یکی از آنها محسوب می شود. بخش کیش دارای دو دهستان، لاوان و کیش است. به عبارت دیگر جزیره کیش هم مرکز دهستان کیضش و هم مرکز بخش کیش از شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است. با توجه به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور و وظایف و اختیارات سازمان و به ویژه ماده 27 این قانون مبنی بر تفویض اختیار ادارات دولتی مستقر در مناطق آزاد به مدیران هر یک از مناطق، امور اداری مربوط به بسیاری از ادارات و سازمان ها، به بندر لنگه و حتی مرکز استان (بندرعباس) مرتبط نمی شود.
طبیعت کیش:
جزیره کیش به تقریب، شکلی بیضی دارد که گوشه شمال شرق آن خورده شده است. قطر بزرگتر ( شرقی- غربی) به طول 4/15 کیلومتر از ساحل جنوب شرقی مجتمع مرجان در شرق تا ساحل غرب میدان هرمز در جاده جهان و در غرب جزیره امتداد دارد و عرض آن که پهن ترین جای جزیره و خطی عمود بر قطریاد شده داشته باشد، 9/7 کیلومتر ( از ساحل بندرگاه گمرک در شمال تا ساحل جنوب شرقی فانوس دریایی در جنوب) می باشد. پیرامون جزیره حدود 40 کیلومتر است.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 149

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما