محل لوگو

چنار


چنار

نام فایل : چنار

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 30

حجم : 96 کیلوبایت


بنام خدا
مقدمه
تاريخچه
چنار از خانواده
platanaceae
است . تاريخ پيدايش ان به دوران كرتاسه مي رسد ولي براي اولين بار در قرن شانزدهم آن را شناختند . انتشار جغرافيايي جنس
platanus.l
در شرق مديترانه امريكاي شمالي و نيمكره شمالي تا كروئلند است . درخت چنار ابتدا در جزيره تريميتي كاشته شد و در حدود 390 سال قبل از ميلاد مسيح آن را به ايتاليا بردند . سالها بعد روميان چنار را به فرانسه بردند و در سال 1551بيكن چنار را براي اولين بار به انگلستن برد .
مشخصات درخت چنار:
الف – گياه شناسي چنار
چنار درخت بزرگ و زيبايي است با تنه ي مستقل ، تاجي گسترده و شاخه هاي قوي . اين ويژگيها موجب شده اند تا چنار در رديف مهمترين درختان سايه دار پاركها و حاشيه خيابانها قرار گيرد .
بلندي درختان چنار در گونه هاي مختلف كم و بيش متفاوت است . چنانچه در گونه
p.orientalis.l
به 30 متر و در گونه
p.occidentalis
به 40 متر مي رسد قطر تنه چنار نيز زياد است و گاه در تمام گونه هاي ان به بيش از 10 متر مي رسد .
ريشه اصلي چنار از ابتداي رشد قوي و عميق در خاك فرو مي رود و در سنين بالا مي تواند تا 4 متر در خاك مساعد فرو رود و از رطوبت عميق خاك استفاده كند .
ساقه و تنه ي چنار دانه زاد ، استوار ، استوانه اي و نسبتا پر چوب است . شاخه ها از ارتفاع معيني از تنه منشعب مي وشند و تاج درخت را بوجود مي آورند . در حالي كه ساقه درختان شخه زاد چنار معمولا باريك و بلند و گاه كج و معوجند و با بالا رفتن سن درخت ، تنه اش صاف مي شود .
پوست ساقه چنا ردر جواني مغرغي رنگ است ولي ريتيدوم ان خاكستري رنگ است هر ساله در فصل رويش از تنه درخت جدا شده مي ريزد . محل ريزش ريتيدم روي تنه درخت به صورت لكه هاي سبز مايل به مغرغي مشاهده مي شود . شاخه هاي اصلي قطور و محكم چنار درجهات مختلف مي رويند و مجموعا تاج نامنظم درخت را بوجود مي اورند . شاخه هاي فرعي نيز به صورت نامنظم از شاخه هاي اصلي منشعب مي شوند .
بر روي درخت چنار 3 نوع جوانه مشاهده مي شود . جوانه اصلي كه در انتهاي ساقه و شاخه هاي اصلي قرار مي گيرد و سبب رويش طولي ساقه و شاخه هاي مي شود . اين جوانه ها درشت و خمره اي شكلند و از فلسهاي قرمز مايل به قهوه اي پوشيده شده اند .
جوانه فرعي كه از رويش آنها شاخه هاي فرعي بوجود مي ايد روي شاخه ها قرار دارند و از جوانه هاي اصلي كوچكتر اند . اين جوانه ها مخروطي اند و از فلسهاي قهوه اي رنگ پوشيده شده اند .
جوانه هاي خفته ، روي ساقه و تنه درخت به صورت ناپيدا يافت مي شوند . در صورتي كه قسمتهايي از تنه در معرفي تابش نور قرار گيرند از اين جوانه ها جستها و جوشهاي مي رويند و تنه را گره دار مي سازند . اين جوانه ها در ظاهر ديده نمي شوند و رويش انها منوط به تابش نور كافي و مواد غذايي فراوان است . علاوه بر جوانه هاي ذكر شده جوانه هاي نابجا روي ساقه و شاخه ها نيز قرار دارند و هنگام قلمه زدن در اثر هورمونتهاي ريشه زا مثل اكسين سبب ريشه زايي مي شوند .
چنار از جمله ، درختان پهن برگ و خزان كننده است برگهاي چنار منفرد ، متناوب و داراي پهنكه پنجه اي نسبتا پهني است . برگهاي جوان كه كرهايي دارند كه بتدريج با بالا رفتن سن برگ از تراكم آن كاسته
مي شود.
پشت برگ به رنگ نقره اي مايل به سبز است و روي برگ به رنگ سبز روشن . چنار درختي است يكپايه
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 123

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما