محل لوگو

پيشينه ي تاريخي محلات . خانم زاهدي


پيشينه ي تاريخي محلات . خانم زاهدي

نام فایل : پيشينه ي تاريخي محلات . خانم زاهدي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 65

حجم : 639 کیلوبایت


مقدمه
آغاز مي كنيم به نام آغازگر هستي
در مورد اين تحقيق به طوركلي صنعت گردشگري ، به ويژه شهرستان محلات نكاتي قابل ذكر است كه در اين مختصر ، فهرست وار به برخي از آنها اشاره مي شود :
اگر باوركنيم كه همانند آب ، غذا و تنفس ، پرداختن به گردش و تفريح در اوقات فراغت نيز يك نياز واقعي است ، بايستي آن را در برنامه زندگي خود بگنجانيم و فارغ از دغدغه هاي مادي و با پالايش روحي ، به آرامش رواني برسيم .
به ويژه در عصر ماشيني كنوني كه ضرورت آن را بيش از پيش نيزكرده است . براي اين منظور، مشاهده عظمت هاي آفرينش و زيبايي هاي ذخيره كننده عظمت هاي آفرينش زيبايي هاي خيره كننده طبيعي و تدبر در ميراث هاي به جا مانده از پيشنيان ، شادابي و نشاط را به ارمغان مي آورد و براي شروعي مصمم تر آماده مي سازد دركتاب آسماني ‹‹قرآن ›› نيز در آيه 137 سوره آل عمران آمده است :
‹‹ قبل از شما ملت هايي بودند و رفتند . سپس شما در روي زمين گردش كنيد، تا ببينيد چگونه بود عاقبت آنان كه وعده هاي خدا را تكذيب كردند ›› . اينك كه سياست هاي كلان نظام مقدس جمهوري اسلامي، بر توسعه شتابان صنعت گردشگري كشور تأكيد دارد و از سوي ديگرر نقش اطلاعات و اهميت اطلاع رساني ، به عنوان يكي از ضرورت هاي اساسي توسعه و خلأ آن را اينك مي دانيم ، ضرورت پرداخت به آن متجل گرديده
است . برخورداري شهرستان محلات از قابليت گردشگري ، امكان بهره برداري از اين موهبت خدادادي و پايان ناپذير را فراهم آورده است . ليكن براي دستيابي به هدف توسعه پايدار ، توجه به دو شرط اساسي زير به عنوان شروط لازم ، گريز ناپذير است .
الف : صيانت از آرمان هاي انقلابي و فرهنگ ملي
ب : حفاظت از محيط زيست .
از آنجا كه هدف از پرداختن به مقولة گردشگري توسط گردشگران ، رسيدن به انبساط خاطر ، تمدد اعصاب و تجديد قوا است ، لذا ماهيتا بخشي از آن كه در ميزان رضايت مندي و يا عدم رضايت مندي گردشگران تأثير جدي و مستقيمي دارد ، به عوامل رفتاري و اخلاقي مرتبط مي گردد و از اين رهگذر بايد دانست كه فرهنگ ميهمان نوازي ايرانيان كه در جهان شهرت دارد ، داراي جذابيت و قابليت تأثيرگذاري فوق العاده اي ، در توسعه اين صنعت است بايستي آن را بكار گرفت .
در اين تحقيق تلاش شده ، تا در آن سيمايي از جاذبه گردشگري شهرستان محلات (خورهه) تصوير شده و اطلاعات آن داراي ويژگي هاي : جامعيت ، كاربردي بودن ،‌ موضوعي بودن و استفاده حداكثر از عبارات و الفاظ فارسي باشند .
عليرغم اينكه حتي بعضي از خواص نيز جاذبه هاي گردشگري را به چند اثر تاريخي و طبيعي منحصر مي داند اما واقعيت اين است كه موضوعاتي كه براي گردشگران جذاب هستند و در آنها ايجاد انگيزه سفر مي كند به گستردگي انواع ذوق و سليقه هاي موجود ،
متنوع و متفاوتند .
و در آخر بايد اشاره شود كه حاصل كار نوع بشر هرچه باشد ، همواره داراي نقصان وكاستي است و نيازمند نقد و اصلاح . لذا اميد است خوانندگان نكته سنج ، نواقص موجود راهنمائي هاي ارزنده خود را براي اصلاح درچاپ هاي بعدي به مؤلف هديه نمايند .
با تشكر
برگرفته از كتاب سيماي گردشگري همدان
مؤلف : سيد ابوالحسن فاطمي
فصل اول
توضيح اصطلاحات خورهه
شيوه يوتيك ( ايونيايي ) :
اين شيوة معماري به سرزمين ايونيا واقع در ساحل آسياي صغير ( تركيه ) منسوب بود وكمتر از شيوة دور يك صلابت و استواري و رسميت دارد و خاستگاه آن نيز همچون دوريك ناشناخته مانده است . نخستين بقاياي معماري شيوه ايونيك از پرستشگاه هايي است به متعلق به قرن ششم ق . م است . از ويژگي هايي اين شيوه ستون باريك و بلند و با سر ستوني پيچ خورده ( حلزوني شكل ) است . طرح ستون اين شيوه به بيننده از هر طرف ديد مشابهي مي دهد . نسبت ارتفاع به قاعده در اين شيوه 9 به 1 و 10 به 1 يعني نسبت به ستون دوريك بلندتر است و تعداد شيارهاي روي بدنة ستون نيز 24 عدد است . مهمترين عنصري كه شيوة ايونيك را از نظام دوريك مجزا مي كند ، تغيير شكل سرستون هاست . ستون سنگي در شيوة ايونيك به جاي اينكه مستقيما روي سكويي پله دارد استيلوبات قرار گيرد بر روي پايه ستون دايره شكلي كه از سنگ يكپارچه تراشيده شده و داراي فرو رفتگي هايي نيز مي باشد قرار مي گيرد . اين سنگ مجاري شده روي يك لوحه ي سنگي مربع شكل قرار دارد كه به اين نوع پايه ستون در شيوة ايونيك ( توروس ) گفته مي شود سطح جانبي شيارهاي ستون ها در اين شيوه در بيشتر موارد ، به صورت صاف و تراشيده شده و فاقد گوشه است . در صورتي كه در شيوة معماري دوريك خلاف اين امر ديده
مي شود . تعداد شيارهاي قاشقي بدون گوشه سبك ايونيك بخش پاييني ‹‹ آنتا ›› كه به شكل مربع در انتهاي ديوارهاي مقصوره ديده مي شود در صورتي كه در شيوة دوريك ساده رها مي گردد . معابد بسياري در يونان و سرزمين هاي تابعي آن به شيوة ايونيك برپا شده اند كه مي توان به معبدا رختئوم در آتن و معبد آرتميس در افسوس و . . . اشاره كرد.
( آشنايي با معماري جهان / مؤلف : محمد ابراهيم زارعي / تن آوران 1379 ) .
شيوة ايوني در جزاير درياي اژه و سواحل آسياي صغير نشو و نماكرد و در نتيجه با عناصري از معماري شرق درآميخت ( معماري 2 ) تاريخچه ي معماري ، رنگ شتاي ، مهندس داوود پور اميني .
آبگرم واقع در شمال خاوري محلات كه به بهره برداري از خاك آن جهت كاشي سازي نيلو در اصفهان مي باشد ، معادن سرب واقع در سياه رود 9 كيلومتري باختر محلات نيز وجود دارد . در اين شهرستان تا شعاع 25 كيلومتري 26 معدن كه اكثر آنها را معدن سنگ و تراورتن تشكيل مي دهد كشف گرديده كه بيشتر اين معادن در حال استخراج و بهره برداري مي باشد اين معادن قبل از انقلاب توسط بخش خصوصي كه معروف ترين آنها قنبر رحيمي بود مورد بهره برداري قرار داشت كه در حال حاضر توسط بنياد مستضعفان جهاد سازندگي ، ستاد معادن و شركت تعاوني ها بهره برداري مي شود .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 148

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما