محل لوگو

هتل پارس مشهد


هتل پارس مشهد

نام فایل : هتل پارس مشهد

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 112 کیلوبایت


هتل پارس اولين هتل مشهد
امروزاولین هتل شهر مشهد را که در تحقیق شخصی ام پیرامون سنت و بوم انجام می دهم رسیده ام و بسیار بنای با کیفیت و با ارزشی است برایتان آورده ام . خودتان قضاوت کنید که چگونه داریم دو دستی تیشه به ریشه خودمان می زنیم براستی چرا ؟
مشهد امروز در حال پوست اندازی است تیغ مدرنیته آن چنان بر جان شهر فرسوده و فرتوتی مثل مشهد کشیده می شود که گوهر های با ارزش به فراموشی و به ویرانی روی می نهند در عوض قارچ هایی سمی : مجتمع های تجاری سر بر می آورند . مشهد را در مقام مقایسه با شهر هایی که در آنها زندگی کرده ام مثل اصفهان – تهران می گوییم فقیر است فضای سبزی در آن نیست و بافتهای الحاقی جدیدبه شهر به شدت عجیب و بیمار اند . در مشهد بیش از هر جای دیگر نماهای ساحتمانها تکراری و کپی و برداری هستند . در یک کلام ابتذالی از نظر معماری و شهری در شهر روی داده . بسیار نا توان تر از اصفهان و تهران در حوزه احیا بافتهای قدیمی عمل شده .
 
1-
     
موقعيت فعلي اثر :

اين بنا واقع در مشهد- خيابان امام خميني – روبروي باغ ملي واقع شده است.
 
 
 
 
 
2-
     
تاريخچه بنا و وجه تسميه اثر:
اين بنا در سال 1316 توسط يک معمار روس و به سبک روسي ساخته شده است. اين هتل اولين هتل مشهد است. اولين مالک اين بنا يک فرد يهودي به نام امين اف بوده است که چند سال بعد از ساخت، بنا را به آقاي مجاور توسي ( پدر آقاي مجاور توسي رياست کنوني هتل ) مي فروشد. در سال 1320 با آمدن روس ها به ايران اين بنا به ستاد فرماندهي روسها تبديل مي شود. در سال 1355 اين هتل بعنوان محل برگزاري جشنواره توس انتخااب شد.بعد از انقلاب نيز توسط بنياد مستضعفان مصادره و در حال حاضر سرقفلي اين هتل در اخيتار آقاي توسي است.

 
3-
    
سوابق پژوهشي اثر اعم از شناسايي و بررسي
:

...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 170

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما