نام فایل : نقش محوري مديريت ارتباط با مشتري
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 2
حجم : 80 کیلوبایت
نقش محوري مديريت ارتباط با مشتري
اشاره
در جهان رقابتي امروز با عنايت به گسترش رقابت در تجارت شاهد افزايش بسيار زياد توجه به مشتري، يا به عبارت ديگر گسترش مفهوم مشتري محوري هستيم. اين امر استفاده از سيستم هاي مکانيزه و يکپارچه در اين زمينه را اجتناب ناپذير کرده است؛ سيستم هايي که از بازاريابي شروع شده و فروش، خدمات پس از فروش و رضايت سنجي از مشتريان را به صورت يکپارچه ارائه مي نمايند.
در شرايطي که مفهوم مشتري محوري در دنيا جاي خود را کاملاً بازکرده است، در کشور ما نيز روز به روز اين مفهوم رو به گسترش است. در همين راستا طي يک همايش تخصصي که به همت شرکت مهندسي نرم افزار پگاه سيستم برگزار شد مفهوم "مديريت ارتباط بامشتري" (
CRM
) و لزوم استفاده از سيستم يکپارچه در بازاريابي، فروش، خدمات پس از فروش و رضايت سنجي مشتري مورد بررسي قرار گرفت.
در ابتداي همايش مهندس صادقي مدير عامل شرکت پگاه سيستم به تشريح اهداف برگزاري همايش و برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت، و بلند مدت شرکت در زمينه توسعه سيستم هاي
MIS
و
ERP
پرداخت.
وي سخنان خود را با معرفي
CRM
و چگونگي استفاده از آن در دنياي رقابتي امروز و همچنين اشاره به انقلاب فناوري اطلاعات در بازاريابي و بازار ادامه داد.
صادقي با بررسي اين موضوع که مشتري ضامن بقاي توسعه و رشد شرکتهاي مختلف
مي باشد و هدف اصلي رسيدن به مشتري وفادار است، لزوم پرداختن به
CRM
يا همان مديريت ارتباط با مشتري را که شاهکار علم مديريت و فناوري اطلاعات در اواخر قرن بيستم است، يادآور شد.
سخنران در مورد چگونگي استفاده از
CRM
، مساله بازاريابي تک به تک را به عنوان فرآيند اصلي معرفي كرد و اظهار داشت يکي از ابزارهاي اساسي
CRM
بازاريابي تک به تک، يعني به طور ايده ال رسيدن به ارتباط با تک تک مشتريان تا پايين ترين سطوح است.
وي فرايند بازاريابي تک به تک را در چهار مرحله بهاين شرح تقسيم بندي كرد.
1 – شناسايي، 2 - متمايز سازي، 3 - تعامل که تفکيک مشتريان از دو ديدگاه ارزشي و نيازي است، 4 - تطبيق با مشتري.
...
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان