محل لوگو

موج شكنها


موج شكنها

نام فایل : موج شكنها

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 130 کیلوبایت


موج شكنها سازه هايي هستند كه از بنادر و سواحل در مقابل امواج و جريانهاي ساحلي محافظت مي كنند. به طور كلي موج شكنها را مي توان به دو دسته جدا از ساحل و متصل به ساحل تقسيم كرد.
در حالت اتصال به ساحل، براي حفاظت ساحل، بندر خارجي و در مواردي بندر داخلي، لنگرگاه و يا حوضچه در برابر امواج مورد استفاده قرار مي گيرد. اين سازه با كاستن از انرژي امواج، ارتفاع آنرا در ناحيه بندر كاهش مي دهد و منطقه حفاظت شده اي براي پهلوگيري و مهار كشتيها و بارگيري و باراندازي آنها و ديگر تاسيسات بندر بوجود مي آورد.
موج شكنها جدا از ساحل عمدتاً براي حفاظت ساحل، از اثر موج يا تسونامي ساخته مي شود. در اين حالت، اين سازه براي حفظ پايداري يك سازه محافظ ساحل نظير ديوار ساحلي يا براي كاستن از فرسايش ساحل و يا براي اهداف نظير آن به كار مي رود.
معمولاً موج شكن دور از ساحل به صورت سازه منقطع است كه تعيين فواصل بين قسمتهاي مختلف آن و طول آنها با توجه به نياز طرح و بر اساس بررسيهاي انجام شده روي مدل هيدروليكي مشخص مي شود.
روشهاي ديگر تقسيم بندي موج شكنها را مي توان بر اساس مصالح به كار رفته در آنها و يا نوع سازه تقسيم بندي كردو سنگ طبيعي و بتن و يا تركيبي از آنها در بيش از 95% موج شكنهايي كه تاكنون ساخته شده اند به كار رفته است. فولاد، چوب و حتي در بعشي موارد هواي فشرده هم براي شكستن نيروي امواج مورد استفاده قرار گرفته اند.
از نظر نوع سازه مهمترين انواع موج شكنها عبارتند از موج شكنهاي شيبدار (توده اي)، موج شكنهاي ديواره اي (قائم)، موج شكنهاي مركب و موج شكنهاي ويژه.
گاهي از موج شكنها براي حفاظت كانال دسترسي در مقابل رانه ساحلي و پايدار كردن يا ساماندهي يك شاخاب كشندي استفاده مي شود، كه در چنين حالتي
Jetty
  ناميده مي شود.
انتخاب نوع موج شكن معمولاً با توجه با مواد موجود در محل يا در نزديكي آن انجام مي شود. عمق آب وضعيت كف دريا، وظايف مورد انتظار از موج شكن و سرانجام تجهيزات موجود براي ساخت موج شكن از عوامل تعيين كننده مي باشند. در مورد مساله طراحي موج شكنها هم با يك نگاه كلي مي توان گفت كه عوامل موثر عبارتند از :
-
        
خطوط تراز بستر
-
        
تغييرات سطح اب در اثر جزر و مد، بركشند توفان و ساير عوامل
-
        
مشخصات موج
-
        
جيانهاي كشندي و بركشند توفان
-
        
باد
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما