محل لوگو

معرفي مهندسي عمران


معرفي مهندسي عمران

نام فایل : معرفي مهندسي عمران

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 34

حجم : 391 کیلوبایت


معرفي مهندسي عمران
 
 
1-
 
مقدمه:
مجموعه مهندسي عمران يا رشته عمران يكي از رشته
هاي پر اهميت و جذاب در مجموعه رشتههاي آزمون سراسري است كه داوطلب در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني مي
تواند آن را انتخاب كند. پيشرفت سريع جوامع و

نيازهاي روز افزون آنها به انجام طرحهاي مختلف عمراني از يك طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف ديگر، ايجاب مي
نمايد تا با يك برنامه ريزي صحيح و همه جانبه و پرورش استعدادهاي جوان و نيز استفاده بهينه از ابزار و امكانات موجود در جامعه ، گامي بلند  در جهت ترقي و تعالي جامعه برداشته شود.
 
2-
 
اهميت و ضرورت:
سرپناه از نيازهاي اساسي و اوليه نوع بشر است که در دوره
هاي مختلف زندگي او بصورتهاي مختلفي به اين نياز پاسخ داده شده است. انسانهاي اوليه از غارها که بصورت طبيعي ساخته پديدههاي زمين شناسي بودند استفاده ميکردند. ولي آيا انسان بلند پرواز که همواره سعي در بدست آوردن و رام کردن طبيعت دارد، مي
توانست به اين مکانهاي محدود و بي روح بسنده کند؟
انسانها با بکارگيري ابزارهاي دست ساز خود و استفاده از منابعي که طبيعت در اختيار آنها قرار ميداد، اقدام به ساخت محلي براي زندگي خود کردند. با پيدايش اولين سرپناه دست ساز بشر پايه و اساس مهندسي عمران بوجود آمد. با بزرگتر شدن جوامع و نياز آنها به سرپناههاي بزرگتر، و تلاش بشر در جهت مهار و رام کردن طبيعت در جهت رفع نيازهاي خود همانند ساختن سدها و پلها و ... رفته رفته نقش مهندسي عمران در زندگي بشر پررنگ و پررنگتر شد.
پيشرفتهاي بزرگي که امروزه شاهد آن هستيم در سايه آرامش و ايمني ايجاد شده توسط مهندسي عمران حاصل گرديدهاست. مهار قهر طبيعت همانند سيل و زلزله و طوفانهاي وحشتناک، هديههايي هستند که مهندسي عمران به جامعه امروزي عطا کرده است. از طرف ديگر راههاي ارتباطي که همچون شريانهاي حياتي جامعه هستند، سدهاي عظيمي که برق را به ارمغان ميآورند، تونلهايي که دل کوهها را ميشکافند و ... همگي شواهدي بر اهميت اين رشته مهندسي دارند.
در زبان انگليسي به مهندسي عمران
Civil Engineering
اطلاق ميشود که
Civil
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما