محل لوگو

معاونت در جرم


معاونت در جرم

نام فایل : معاونت در جرم

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 35 کیلوبایت


معاونت در جرم
تحریک

عامل اصلی جرم
یا کمک در تهیه مقدمات یا در
لواحق جرم
با
علم
به تسهیل در اجرای آن و به طور کلی کمک عالمانه به
مباشر جرم
از طرف غیرعامل و مباشر جرم
معاونت در جرم
 
  معاون جرم كسی است كه بدون آن‌كه خودش در عملیات اجرایی جرمِ منتَسَب به مباشر دخالت داشته باشد، با رفتار خود عمداً وقوع جرم را تسهیل كرده یا مباشر را به ارتكاب آن برانگیخته است.
 
اركان تشكیل دهندۀ جرم معاونت
  الف) ركن قانونی

  معاونت در جرم در صورتی قابل مجازات است كه شخص، مرتكب اصلی جرمی را كه در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، یاری و مساعدت نماید. ر کن قانونی این جرم ماده 43 قانون مجازات اسلامی میباشد.  در این‌كه آیا معاونت، جرم مستقل است یا نه اختلاف عقیده وجود دارد برخی (طرفداران مكتب تحققی) آن‌ را جرم مستقل دانسته و معتقدند كه به تعداد شركت كنندگان در جرم، جرائم مستقل پیدا می‌شوند و برخی دیگر (طرفداران نظام یگانگی جرم)معاونت را وابسته به جرم اصلی ‌دانسته و معتقدند كه معاون جرم از مجرم اصلی یا مباشر جرم، «اکتساب مجرمیت» می‌كند.
 
ب) ركن مادی
 چهار عامل در تحقق این ركن دخالت دارند:
 
 1) تحقق عمل مادی مثبت:
یعنی ترك فعل نمی‌‌تواند عنصر مادی جرم معاونت قرار گیرد، بنابراین هرگاه كسی كه مطلع از وقوع جرم است مرتكب آن را معرفی نكند یا از ارتكاب آن ممانعت به عمل نیاورد؛ معاون جرم محسوب نمی‌شود.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 34

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما