محل لوگو

محدودیت ها و مطلوبیت های شغلی


محدودیت ها و مطلوبیت های شغلی

نام فایل : محدودیت ها و مطلوبیت های شغلی

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 31 کیلوبایت


مشخصات فردی دانش آموز
نام ونام خانوادگی:
جلال اعرابی
نام پدر:حسین
نام کلاس:اول الف
مشخصات فردی شخص مصاحبه شونده
نام ونام خانوادگی:
زهرا صحرایی
زمان انجام مصاحبه:11/02/87
سابقه کار:18سال
مدرک تحصیلی:لیسانس
عنوان شغل:آموزگار
تعریف شغل:معلمی حرفه ای است که در آن به تعلیم وتربیت افراد می پردازند.
رسته و گروه شغلی: رسته ی آموزشی وفرهنگی و گروه شغلی 14
شرح وظیفه ومسئولیت ها:1-تعلیم وتربیت دانش آموزان.2-آماده نمودن دانش آموزان جهت پذیرفتن شغل و... 3-شناسایی توانایی ها واستعدادهای نهفته دردانش آموزان وشکوفا نمودن آنها و...
شرایط وضوابط محیط کاری:1-شرایط فیزیکی مطلوب کلاس ومدرسه .2-شرایط مساعد روحی وروانی.3-وجود روابط مناسب وعاطفی بین کادر آموزشی و...
ابزار وامکانات مورد نیاز: محلی برای تدریس وتجمع افراد.2-ابزارهایی مانند لوح و وسیله ای برای نوشتن وهم چنین وسایل کمک آموزشی ویا آزمایشگاهی برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان.
ویژگی های جسمانی وشخصیتی جهت اهرازاین شغل:یک معلم ازنظرویژگی های جسمانی باید به گونه ای باشد که بتواند به بهترین صورت تدریس کند یعنی مثلا دارای محدودیت هایی از نظر بینایی، شنوایی و...نباشد.یک معلم نیزباید از نظرشخصیت وروحیه به گونه ای باشد که هم کادرآموزشی ودانش آموزان نسبت به اواحترام وشخصیت قائل باشند وهم برای دانش آموزان الگوباشد وروابط عاطفی با دانش آموزان داشته باشد.
میزان حقوق ومزایا: 4000000ریال در ماه
امتیازات شغل: همان گونه که می دانیدمعلمی شغل انبیاست. بنا براین یک معلم درجامعه و بین افراد دارای شخصیتی برجسته ومفتخرمی باشد.یک معلم در طول زنگی خود از این که می تواند برای بسیاری ازافراد الگو باشد وبه آنها درس زندگی بیاموزد راضی است وافتخار می کند. زیرا بسیاری از افرا د که در بزرگسالی شان موفق شده اند و یا به پست ومقامی رسیده اند خود را مدیون زحمات وفداکاری های معلمان خود می دانند. معلمی شغلی است که اگرحتی معلم آن هم از خدمتش باز به بایستد خدمات ونتایج کارش ادامه دارد وبرای او فایده می رساند.
اهمیت و ضرورت شغل درجامعه:اگر شغل های دکتری-مهندسی-کارمندهای اداری ویا... رامانند یک درخت تنومندی بدانیم می توانیم شغل معلمی را به ریشه ی آن درخت نسبت دهیم که اگر شغل معلمی نباشد دیگر شغل ها هم به نوبه خود حذف می -شوند.
شرایط ارتقاء وپیشرفت شغلی: معلمان می توانند با ادامه ی تحصیل وارتقاء سطح علمی و مدرک تحصیلی شان و هم چنین با فعالیت -های علمی و شرکت در کلاس های ضمن خدمت دروس مربوطه در شغلشان پیشرفت داشته باشند.
مدرک تحصیلی وتجربه ی مورد نیاز:حداقل مدرک مورد نیاز برای این حرفه مدرک کارشناسی و شرکت در دوره های آموزشی و هم چنین گذراندن کلاس های مربوط به تدریس می باشد.
نحوه ی استخدام وچگونگی ورود به این شغل:با شرکت در کنکور وقبولی در تربیت معلم وهم چنین بعد ازگذراندن کامل دوره ی تربیت معلم به صورت آزمایشی وسپس به صورت رسمی در اداره ی آموزش و پرورش استخدام و مشغول به کار می شوند.
محدودیت ها و مطلوبیت های شغلی : نداشتن ساعات اضافه کاری برای معلمان مخصوصا در تابستان (بیشتر برای مردان) را می -توان جزء یکی از محدودیت های این حرفه دانست. نداشتن مرخصی در طول سال تحصیلی و همچنین عدم داشتن شغل دیگر که در شۀن معلم باشد رامی توان از جمله دیگر محدودیت های شغل معلمی دانست. محبوبیت بین افراد جامعه و خانواده داشتن تعطیلات تابستانی و تعطیلات عید از جمله مطلوبیت های شغل معلمی می باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 79

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما