محل لوگو

كاربرد زيست آهنگ در صنعت


كاربرد زيست آهنگ در صنعت

نام فایل : كاربرد زيست آهنگ در صنعت

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 2

حجم : 80 کیلوبایت


كاربرد زيست آهنگ در صنعت
ترجمه: مهري ملكي
mehrimaleki@gmail.com
بيوريتم يا زيست آهنگ ادعا مي کند زندگي هر فرد تحت تأثير سه چرخه زيستي ريتميک به نام ها ي حسي، ذهني، و جسمي قرار دارد و با تعيين اين دوره ها، وظايفي را که به هر يک از اين دوره ها وابسته هستند، تسهيل مي کند. کاربردهاي اين دانش نوين در صنعت را مي توان در سطوح مختلفي مانند سطح مديريت، کارمندان، کارگران و غيره مورد بررسي قرار داد. مديران با بهره گيري از اين دانش مي توانند تصميم گيريهاي خود را به زمانهايي موکول كنند که چرخه ذهني آنها در ناحيه مثبت قرار دارد و حافظه و توانايي ذهن براي تجزيه و تحليل در اين روزها در بالاترين حد خود مي باشد.کارمندان، کارگران و ديگر پرسنل سازماني نيز مي توانند با اطلاع از دوره هاي ريتميک خود، وظايفشان را به بهترين وجه ممکن به انجام برسانند. به طور کلي با مد نظر قرار دادن اين نظريه در صنعت، شاهد نتايج مثبت و قابل قبولي همانند افزايش کيفيت و کميت محصولات، کاهش ضايعات و حوادث ناشي از کار، بهبود روابط سازماني، اخذ تصميمات معقول تر و منطقي‌تر و بسياري موارد ديگر خواهيم بود.
تئوري اصلي
هر يك از چرخه هاي سه گانه بيوريتم براساس موج سينوسي حركت مي كنند. هر فركانس از اين موج سه ناحيه دارد. ناحيه اول ناحيه مثبت يا پرانرژي است كه در بالاي نقطه صفر قرار دارد هريك از چرخه ها كه در اين ناحيه قرار دارند در مرحله شارژ است و قابليت اعتماد دارد ناحيه دوم ناحيه منفي، كم ارزش است كه در پايين نقطه صفر قرار دارد . هريك از چرخه ها در اين ناحيه در مرحله دشارژ يا ضعف قرار دارد. ناحيه سوم نقطه بحراني است كه دقيقا مرز نقطه صفر است و مرحله گذر از ناحيه مثبت به ناحيه منفي يا بالعكس است. اين نقاط بسيار حساس هستند و در اين روزها هيچ چيز قابل حدس نيست و طبيعت، خلق و خو و رفتارهاي فيزيكي احساسي و ذهني انسان به طرز وحشيانه و افسار گسيخته اي تغيير مي كند و نبايد اعتبار زيادي براي آنها قائل شد و لحظات بحراني زندگي افراد معمولا روزهايي هستند كه هريك از منحنيها از حالت مثبت به حالت منفي مي روند. از آنجا كه هريك از چرخه ها داراي فركانس هاي متفاوتي هستند، نمودار بيوريتم انسان در هر روز مي تواند شرايط متفاوتي داشته باشد و تفسير خاص خود را بطلبد و حال اگر تمامي منحنيهاي بيوريتم فردي در منفي ترين حالت ممكن قرار داشته باشد، به معني آن است كه انرژي حياتي بدن در بدترين و آسيب پذيرترين شرايط قرار دارد و انسان نبايد طبق عادت به واكنشهاي جسمي روحي و ذهني خود اعتماد كند.
جزئيات چرخه هاي اصلي
چرخه جسمي يا فيزيکي:23 روز ناحيه مثبت زمان مناسب براي انجام فعاليتهاي سنگين بدني، مقاوم در برابر سختيها و بيماريها، اشتياق به ورزش آمادگي براي سفر،جراحي، امور دندان پزشکي و... است. در ناحيه منفي خستگي پذيري، نياز به استراحت وجود دارد. در نقطه بحراني توانايي جسمي زير سوال است، استعداد بيشتر براي خطا كردن، مستعد تصادف بودن، پرخاشگري از خصوصيات اين منطقه است. چرخه حسي : در 28 روز ناحيه مثبت تمايل به شركت در جمع دوستان و فعاليتهاي گروهي، حسن نيت عمومي، شادي، توازن و همسازي، آمادگي جهت انجام آزمونها و مسابقات، ظاهر عمومي مناسب و خوب وجود دارد. و در ناحيه منفي حالت بالعكس غالب است.
چرخه ذهني
در 33 روز ناحيه مثبت بيشترين فعاليت و نيروي فكري و ذهني وجود دارد. مطالب جديد به سرعت و با آمادگي آموخته مي شوند: حافظه بهتر، افكار واضح و روشن از خصوصيات اين دوره است. ناحيه منفي زمان مساعد براي تثبيت آنچه قبلاً آموخته شده است و نقطه بحراني، كاهش توانايي تمركز، آشفتگي ذهني، زمان بسيار نامناسب براي تصميم گيري، نياز به زمان بيشتر براي امور فكري دقيق را شامل مي شود.
هدف بيوريتم
هدف از ترسيم چرخه هاي بيوريتم (زيست آهنگ) تعيين و محاسبه چرخه هاي ريتمي افرادن تعيين تأثير ريتم ها بر حالات فردي، محاسبه روزهاي بهينه و بحراني، اجراي بهينه فعاليتها، عدم اجراي برخي فعاليتها در اوقات بحراني و پيش بيني زمانهاي ضعف وقدرت است. بيوريتم در مکانهاي کاري، خطوط راه آهن و خطوط هوايي بسيار آزمايش شده است.ژاپني ها و آمريکايي ها بسيار به اين نظريه گرايش دارند. از بيوريتم ها براي تعيين زمانها ي بحراني در طي زندگي افراد و پيش بيني کردن آينده استفاده مي شود. بر اساس پژوهشهاي انجام شده و نتايج حاصل، مشخص شده است که با در نظر گرفتن نقاط بالا و پايين اين چرخه ها و تطبيق فعاليتها با آنها، مي توان کيفيت زندگي، فعاليتها را ارتقا داد. براي مثال بايد سعي شود که آزمونها و موارد مهم در بازه اي که فعاليت ذهني در سطح بالايي است، قرار داده شود و يا اجتناب شود از صحبت کردن در مورد موارد مهم احساسي، هنگامي که نمودار حسي در وضعيت نا مطلوب وپايين قرار دارد.همين طور انتخاب بازيکن براي يک تيم در شرايطي که نمودار جسمي آنها در سطح بالايي قرار دارد. امروزه حتي مديران موفق هم نمودارهاي سه گانه فوق را به‌طور مستمر براي تك تك كاركنان خود ترسيم مي كنند تا متناسب با شرايط جسمي، حسي و ذهني آنها فعاليتهاي روزانه را به آنها ارجاع كنند . دانش آموزان نيز با دانستن زمانهاي دقيق اوج انرژي ذهني خود مي توانند در اين زمانها به يادگيري و مطالعه بپردازند تا با حداقل تلاش به پيشرفت چشمگيري دست يابند. کارمندان نيز مي توانند طبق اين نظريه در روزهايي که نمودار ذهني آنها در نقاط مثبت است، اقدام به تصميم گيري و تجزيه و تحليل و برنامه‌ريزي كرده و با اطلاع از زماني که چرخه حسي آنها در نقاط مثبت قرار دارد وبا تو جه به اينکه ميزان ابتکار وخلاقيت فرد در اين روزها در بيشينه خود است، وظايفي را که نياز به قوه خلاقيت دارد در اين بازه هاي زماني انجام دهند. از کاربردهاي چرخه هاي بيوريتمي در مورد کارگران و ديگر پرسنل سازماني نيز مي توان به واگذاري فعاليتهايي که نياز به توانايي بدني بيشتري دارند، در زمانهايي که چرخه هاي جسمي آنان در وضعيت مطلوبي قرار دارد اشاره كرد. هم چنين وظايفي که نياز به هوشياري ودقت بيشتري دارند زماني به فرد واگذار شود که چرخه حسي او در در مرحله مساعدي باشد.
ترسيم و تفسير چرخه هاي بيوريتم
در هر زمان از زندگي شخص مي توان اين دوره ها را رسم كرد. براي اين منظور وب سايت هايي وجود دارند که اين کار را به صورت دقيق انجام مي دهند. با در اختيار داشتن تاريخ تولد يک فرد قادر به محاسبه بيوريتم او خواهيم بود. با استفاده از اين دانش ديرينه و کهن در صنعت کشور، مي توانيم شاهد نتايج مثبت و قابل قبولي همانند افزايش کيفيت و کميت محصولات، کاهش ضايعات و حوادث ناشي از کار، بهبود روابط سازماني، اخذ تصميمات معقول تر و منطقي تر و موارد بسيار ديگري باشيم و کمک شاياني به رشد و توسعه هر چه بيشتر صنعت کشورمان كنيم.
منابع
1 –
www.facade.com www.thedreamtime.com
2 –
www.biorhythm.ca

www.sleepnet.com www.beamtech.de
3 –
www.bio.chart.com www.shop2ez.com

www.woldssp.net
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 151

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما