محل لوگو

كارآفريني چيست


كارآفريني چيست

نام فایل : كارآفريني چيست

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 36

حجم : 159 کیلوبایت


كار افريني
چكيده :
کارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور ، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است . احیای تحقیقات و عملیات کارآفرینی در دنیا به دهه 1980 میلادی باز می گردد؛ که آن را " انقلاب کارآفرینانه " نام گذاری کرده اند . " جان تامپسون " معتقد است رفتار کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان ها (دولتی ، خصوصی ، داوطلبانه و غیره ) با هر اندازه ( بزرگ ، متوسط و کوچک ) است ( تامپسون ، 1999، ص 281) .
این مقاله دیدگاهی از علم کارآفرینی، تحت عنوان " کارآفرینی اجتماعی" را به عنوان یک فرایند که تغییر اجتماعی را تسریع می کند و نیاز های مهم اجتماعی را مورد خطاب قرار می دهد ، مطرح می کند . کارآفرینی اجتماعی به عنوان مقوله ای متفاوت از دیگر اشکال کارآفرینی ، به طور نسبی در ارتفای ارزش های اجتماعی و توسعه در مقابل کسب ارزش اقتصادی ارجحیت بیشتری را کسب می کند . در اين مقاله ابتدا مروري بر مفاهيم كلي كارآفريني خواهيم داشت سپس سرمايه اجتماعي، مفاهيمي از كارآفريني اجتماعي و چار چوب هاي نظري اين مقوله جديد ، جايگاه آن نسبت به ساير مقوله هاي كارآفريني ،ويژگي هاي رفتاري كارآفرینان اجتماعي و در نهايت مدلي براي كارآفريني اجتماعي مطرح مي شود .
کلمات کلیدی :
کارآفرینی اجتماعی
1
؛سرمایه اجتماعی
2
؛سازمان های غیرانتفاعی
3
؛بخش داوطلبانه
4
؛کسب وکار نوآور
5
مرور ادبیات و مقدمه :
مرور ادبیات این مقوله نشان می دهد که برای این موضوع هیچ چارچوب تئوریکی یکپارچه ای وجود ندارد . به ویژه ، مفهوم سازی های اخیر با در نظر گرفتن ويژگي هاي واحد و يكسان از كارآفريني اجتماعي و زمينه اي كه در آن كار مي شود شكست خورده است .سارمان هاي كارآفرين اجتماعي نيارمند هستند تا با فرهنگي بدست آمده در نوآور بودن ،. بيش فعال بودن و مديريت ريسك تطابق يابند ؛آن ها نيازمند هستند تا فنون تصميم بر مبناي برنامه ريزي پويا را براي بهبود مديريت در فعاليت هاي خويش توسعه دهند .كارآفرينان اجتماعي مي توانند در واقع رقابتي بودن خود را حفظ كنند در حالي كه هدف عالي اجتماعي خود را به اتمام برسانند .كارآفرينان اجتماعي همچون كارآفرينان تجاري بواسطه تركيبي از انگيزاننده ها، برانگيخته مي شوند .محرك هاي معمول شامل تمايل براي خود تكاملي، استقلال شغلي و فرصت هايي براي خلاقيت مي باشد .محرك هاي منحصر به فرد براي كارآفرينان اجتماعي شامل نوسازي فردي، جستجو براي حل مشكلات افراد و تعهد به جامعه ( همچون تعهد براي جامعه اي پايدار ) يا همبستگي در جامعه ( همچون مشاركت افراد در مشكلات جامعه ) مي باشد .

1- Social Entrepreneurship
2- Social capital
3- Not- for- profit organizations (NFPs) or Non-profit organizations(NPOs)
4- Voluntary section
5- Innovative business
در سالهای اخیر یک صعود ناگهانی از تمایل در کارآفرینی اجتماعی به وسیله چندین تعقیر اتفاق افتاده در محیط رقابتی که سازمانهای بدون سود با آن مواجه شده اند به وجود آمده است (
NEPs
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 69

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما