نام فایل : كارآفرين موفق ( بنز و فورد )
فرمت : .docx
تعداد صفحه/اسلاید : 9
حجم : 180 کیلوبایت
زندگینامه (بیوگرافی) بنز کارل موسس شرکت مرسدس بنز
كمتر كسي را سراغ داريم كه با نام ماشين بنز آشنا نباشد و روياي داشتن آن را در سر نپروراند
.
بنز اولين خودرويي است كه با سوخت بنزيني به حركت درآمد. خالقش پسري بودخلاق و بااستعداد كه در خانوادهاي فقير به دنيا آمد. پدرش تعميركار ومكانيك موتورهاي اتومبيل بود و پسرش عاشق تحصيل و علم. كارل بنز عليرغماين كه پدرش بسختي معاش زندگياش را تامين ميكرد، توانست به همت والدينشبه تحصيل ادامه دهد و قدم در دانشگاه بگذارد
.
او توانست در دانشگاه در رشته پليتكنيك فارغالتحصيل شود؛ البته در كنار درس به پدرش در تعمير اتومبيل نيز كمك ميكرد
.
كارل اهل يكي از شهرهاي آلمان به نام كارلسروهه بود. پس از پايانتحصيلاتش، اولين تجربه كارياش طراحي ساخت يك كارخانه در شهر مانهايم بود،ولي ديري نپاييد كه كارش را از دست داد و وارد شركتي ساختماني در وين شد
.
او سپس در سال ۱۸۷۱ تصميم گرفت در شركتي كه متعلق به خودش است، كار كند
.
به همين خاطر با يك مكانيك به نام آگوست ريتر، اولين شركت خود را درمانهايم آلمان تاسيس كرد، ولي نتوانست به همكاري با شريكش ادامه دهد. اوتصميم گرفت با كمك نامزدش، برتا ريگر، موانع موجود بر سر راه خود رابردارد. برتا جهيزيهاش را فروخت و به او در خريد سهام ريتر كمك كرد. آنهايك سال بعد با هم ازدواج كردند و صاحب ۵ فرزند به نامهاي ايگن، ريچارد،كلارا، تايلد و آلن شدند
.
كارل بنز اگرچه در ابتدا در تجارت موفقيتي به دست نياورد و شانس به او رويخوشي نشان نداد؛ اما با تلاش بيوقفه توانست چند امتياز مهم براي توليد وتكميل موتورهاي دوزمانه دريافت كند. او تا زماني كه به استانداردهايموردنظرش نميرسيد، دست از كار نميكشيد
.
وي با كمك مخترعان و همكاران جديدش و با پشتيباني مالي يك بانك درمانهايم، يك شركت سهامي را تاسيس كرد. ۵۰ درصد سهام اين شركت در اختياركارل بود، ولي به عنوان يك عضو هياتمديره و سهامدار از حق اظهارنظر كمترينسبت به ديگران برخوردار بود؛ چراكه همكاران و ديگر سهامداران شركت درصددبودند به نوعي نفوذ خود را در شركت افزايش دهند و اين رفتارها و در نهايتبرخوردها سبب شد كه كارل بنز پس از يك سال شركت را ترك كند
.
در همان سال بنز يك پشتيبان مالي ديگر به نام فردريك ويلهم ايلينگر درماكس رز پيدا كرد. فردريك يك فروشگاه دوچرخهفروشي داشت و بنز متوجه علاقهزياد او به وسايل موتوري شد و در همان زمان بود كه بنز با كمك فردريك و يكشركت ديگر، شركت خود را به نام بنز راهاندازي كرد
.
آنها توانستند نيروي كار شركت خود را به ۲۵نفر افزايش دهند. آنها تا جاييپيشرفت كردند كه ديگر قادر بودند امتياز توليد موتورهاي بنزي خود را بهديگران واگذار كنند. بعد از اين بود كه بنز تصميم گرفت تمام وقتش را صرفتوسعه موتورهاي اتومبيل كند. سرانجام او موتورهاي چهارزمانه بنزيني خود راروي كالسكهاي نصب كرد و در سال ۱۸۸۶ بود كه توانست از اولين خودرويبنزيني خود بهرهبرداري كند و آن را به نمايش عمومي بگذارد
.
تا سال ۱۸۸۷ او ۳ مدل از اين نوع خودروها را طراحي كرد. بنز، مدل اول رادر سال ۱۹۰۶ به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم را چندين بار طراحي وبازسازي كرد و مدل سوم هم داراي چرخهاي چوبي بود كه همسرش، برتا براياولين بار با اين خودرو به مسافرت طولاني رفت. در سال ۱۸۸۶ بنز توانست بهمرحلهاي از موفقيت برسد كه توليداتش ديگر جوابگوي تقاضاي مردم نبود، درنتيجه تصميم گرفت كارخانه خود را توسعه دهد
.
بتدريج «بنز» در امر خودروسازي پيشتاز شد و در سال ۱۸۹۹ به يك شركت سهاميبزرگ تبديل شد. به طوري كه در آن زمان سالانه ۵۷۲ دستگاه خودرو توليدميكرد
...
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان