محل لوگو

طلا و اثرات آن بر سلامتي


طلا و اثرات آن بر سلامتي

نام فایل : طلا و اثرات آن بر سلامتي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 70 کیلوبایت


طلا و اثرات آن بر سلامتي"
چکيده :
طلا فلزي است گرانبها که در صنايع گوناگون ، علم پزشکي و دارو سازي کاربردهاي متعددي دارد . باور اينکه مي تواند از آن در علم پزشکي و تهيه دارو بهره جست کمي مشکل باشد . امروزه محققين در پي يافتن کاربردهاي جديد با اثرات مضر کمتر در بدن انسان و صرفه اقتصادي در ساخت توليدات پزشکي هستند و تا حدي نيز در اين راه به موفقيت هايي دست يافته اند به طوري که از طلا در درمان سرطان با استفاده از خاصيت ضد تومور آن ، براي روکش دندان و نيز به عنوان ردياب زيستي جهت ارسال دارو به محل مورد نظر و ... استفاده مي کنند . طلا از ديرباز در رابطه با سلامت انسان نقش با اهميتي داشته است و دانشمندان مختلف ايراني نيز در مورد خواص درماني طلا بسيار سحن گفته اند ، از جمله آن ها مي توان به اين اشاره کرد که :
طلا فلزي است داراي طبيعت گرم و تر ، به دل نيرو بخشيده و اگر با آن بر روي پوست داغ زنند عفونتي را به دنبال نداشته و نيز ذکر شده که سرمه کشيدن با ميل طلا فوائدي زيادي دارد ( کاني شناسي در ايران قديم به نقل از سرالاسرار ابن سينا و الجماهر في معرفه الجواهر ابوريحان ) . پزشکان ژاپني نيز عقيده داشتند که اگر طلا را گرم کنند و به يکباره در آب سرد فرو برند ، با خوردن اين آب امراض بدن بر طرف شده و شادابي روح را در پي دارد .
 
کليد واژه : طلا ، انسان ، سلامت .
 
مقدمه :
نام طلا
Gold
از واژه لاتين
aurum
به معناي طلوع گرفته شده است . فراواني طلا در پوسته زمين در حدود
0/03ppm
( 3 هزار گرم در تن ) مي باشد طلا فلزي است به رنگ براق يا زرد فلزي با نماد
Au
، عدد اتمي 79 ، وزن اتمي 967/196 ، وزن مخصوص 32/19 گرم بر سانتي متر مکعب ، خط اثر زرد طلايي ، نرم ، جلايي فلزي ، براق ، قابل انعطاف ، چکش خوار ، شکل پذير ، نقطه جوش 2807 درجه سانتي گراد و نقطه ذوب 58/1064 درجه سانتي گراد . طلا در گروه 11 (
IB
) جدول تناوبي به عنوان فلزات واسطه بوده و در دوره 6 قرار دارد .
کاني طلا گاهي نيز به صورت خالص و يا همراه با ساير کاني ها از جمله کوارتز و پيريت ديده مي شود . اغلب معادن طلا با ماسه سنگ ها و رگه هاي کوارتز و يا نهشته هاي پيريت گزارش شده اند . طلا به علت چگالي بالا ، عدم واکنش پذيري و پايداري بسيار زيادش در برابر هوازدگي و فرسايش احتمالي يافتن آن در رسوبات پلاسري زياد است . طلا به خاطر زيبايي ، کميابي و پايداري در تمام طول تاريخ مورد توجه بشر بوده است . نقش ابتدايي آن در زندگي بشر بيشتر جنبه تزئيني و زينتي داشته است . طلا امروزه در صنايع گوناگون ، علم پزشکي و دارو سازي کاربردهاي متعددي دارد .
دو سوم ذخاير طلاي جهان متعلق به آفريقاي جنوبي مي باشد و ساير مناطق عمده طلادار جهان عبارتند از کانادا و روسيه . کل ذخاير طلا در جهان به طور تقريبي 100 هزار تن مي باشد که از اين ميزان سالانه در حدود 2500 تن استحصال مي گردد و تا به حال در مورد آلودگي طلا در محيط زيست گزارشي در دست نيست ولي ممکن است برخي افراد نسبت به آن حساسيت داشته باشند و اگر در مجاورت طلا در طولاني مدت قرار گيرند ، آثار نا مطلوبي چون سوزش دستگاه تنفسي و بروز حسايست و خارش پوستي بروز مي کند .
کاربرد هاي رايج طلا :
قسمت اعظم طلا ( در حدود 75% ) جهت توليد آلياژهاي مناسب در جواهر سازي و مابقي در ساير صنايع به کار مي رود . در شيشه سازي جهت توليد رنگ هاي قرمز و بنفش از طلاي کلوئيدي استفاده مي کنند و براي انعکاس نور خورشيد و جلوگيري از گرم شدن ساختمان هاي بزرگ ، شيشه پنجره ها را با ورقه هاي بسيار نازک طلا پوشش مي دهند .
صفحات الكتروني طلا نيز در صنعت الكترونيک کابرد فراواني دارد . امروزه سعي بر آن است که از طلا در صنعت پزشکي بيشتر و بهتر بهره جويند که در اين مقاله به طور اجمالي به آن خواهيم پرداخت . طلا نقش عمده اي را در زندگي انسان ايفا مي کند ولي بخش بسيار نا چيزي را نسبت به ساير فلزات به خود اختصاص مي دهد ، حال آنکه با ايجاد تکنولوژي هاي جديد و توسعه آنها نياز به مصرف طلا در آينده اي نزديک افزايش خواهد يافت .
 
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 69

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما