محل لوگو

طراحي آپارتمان


طراحي آپارتمان

نام فایل : طراحي آپارتمان

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 33 کیلوبایت


مقدمه:
كار مورد نظر يك دستگاه آپارتمان 5 طبقه با دو راه پله مجزا كه طبقه همكف به دو پاركينگ و دو مغازه تعلق دارد و از طبقه اول، هر طبقه شامل 4 واحد مسكوني مي باشد، كه هر واحد مسكوني داراي 90 متر زير بنا بوده كه از دو خواب، حال و پذيرايي و آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي تشكيل شده است. ساختمان مورد نظر از سيستم آسانسور نيز برخوردار است.
خواسته هاي صاحب كار:
صاحب كار خواستار اين بود كه واحدها علاوه بر روشنايي طبق نقشه، از يك سري تزئينات خاص نيز برخوردار باشد.
صاحب كار خواستار اين بود كه نماي ساختمانش علاوه بر نور كافي، از زيبايي خاصي نيز برخوردار باشد.
به علت تاريك بودن راه پله ها در روز، صاحب كار خواستار روشنايي دائم در راه پله ها بود.
پيشنهادات اجرا كننده:
پيشنهاد ما به صاحب كار در مورد خواسته اول ايشان اين بود كه
مي توانند از سقف كاذب استفاده كند و ما هم براي نورپردازي در اين سقف از لامپ هاي سيلندري و لامپ هاي مخفي براي زيبايي كار استفاده كنيم.
پيشنهاد ما به صاحب كار در مورد خواسته دوم ايشان، استفاده از لامپ هاي متال زميني در كف پياده روي جلوي ساختمان و متال هاي روي كار در بالاي پشت بام بود.
پيشنهاد ما به صاحب كار در مورد خواسته سوم ايشان مبني بر روشنايي دائم راه پله، استفاده از سنسورهاي حساس به جابجايي در پاگرد راه پله ها بود.
يكي ديگر از پيشنهادات ما به صاحب كار اين بود كه كنتورهاي تكفاز و كنتور سه فاز«كنتور سه فاز مربوط به آسانسور مي باشد» را مي تواند در يك تابلو قرار دهد.
يكي ديگر از پيشنهادات ما به صاحب كار مبني بر زيباتر شدن كار اين بود كه مي تواند كابل ورودي به تابلو را از دروم يك لوله شش اينچ عبور دهد.
يكي ديگر از پيشنهادات ما به صاحب كار اين بود كه مي تواند به جاي لوله هاي 11 كيلويي و زانويي از لوله هاي 16 كيلويي كه مي توان آنها را خم كرد استفاده كند.
برنامه ريزي:
قبل از شروع كار تمامي اعضاي اجرا كننده پس از مشورت با يكديگر و سنجيدن تمامي جوانب كار نسبت به چگونگي اجراي نقشه صحبت هايي انجام شد و تصميمات براي اجراي كار به اين گونه اتخاذ گرديد كه ابتدا كليه كارهاي داخلي واحدها انجام شود و سپس نسبت به هدايت ورودي ساختمان از كنتور اقدام شود.
نحوه اجراي كار:
كار مورد نظر طبق نقشه اجرا شد. در مورد قسمت هايي كه احتياج به توضيح است بر روي نقشه توضيحات مختصري داده شده است.
چگونگي انجام كار:
در ابتدا با توجه به نقشه جاي قوطي ها و مسير لوله ها را مشخص كرديم و پس كندن جاي آنها، شروع به كار گذاشتن آنها كرديم. تمام لوله هاي مورد استفاده در اين ساختمان از جنس
PVC
، 16 كيلويي مي باشد و اصلا از زانويي استفاده نشده و در مسيرهايي احتياج به زانويي داشتيم لوله ها را خم كرديم. در طول هاي بيشتر از يك متر از لوله هاي خرطومي استفاده شده است. روي تمامي لوله ها را پس از كار گذاشتن در كف ساختمان با سيمان پوشانديم تا آسيب نبيند. در داخل هر ساختمان يك جعبه فيوز تعبيه شده كه اين جعبه شامل 6 عدد فيوز مي باشد كه يك فيوز آن مربوط به لباسشويي مي باشد، يك فيوز آن مربوط به پريزهاي آشپزخانه و پذيرايي مي باشد، يك فيوز آن مربوط به پريزهاي اتاق خواب ها و سرويس هاي بهداشتي مي باشد و يك فيوز براي قطع كلي برق واحد تعبيه شده است. اين سيستم حفاظت زمين اين ساختمان كامل مي باشد. در كل ساختمان به تعداد كافي پريز تعبيه شده و سعي شده پريزها به گونه اي كار گذاشته شوند كه كمترين فاصله را تا وسيله ي مورد استفاده داشته باشند. در داخل حمام و جلوي درب ورودي هر واحد شستي زنگ كار گذاشته شده است. اين ساختمان مجهز به سيستم آنتن مركزي مي باشد. مسير لوله ها به صورت مستقيم يا عمود است تا در هنگام سوراخكاري در ساختمان به مورد خاصي برخورد نكنند. فاصله كليد و پريزهاي برق تا زمين 120 سانتيمتر، فاصله آنتن و تلفن تا زمين 50 سانتيمتر مي باشد. علاوه بر پذيرايي، هر اتاق داراي پريز آنتن و تلفن است. در راه پله به جاي تايمر و شستي، از سنسورهاي حساس به جابجايي استفاده شده است بدين صورت كه در هر پاگرد يك سنسور تعبيه مي شود و در ابتداي راه پله يك كليد كار گذاشته شده است كه هر وقت كه خواستيم سنسور را از مدار خارج كنيم. ساختمان فوق به صورت دو آپارتمان 8 واحد برق كشي شده است و براي هر كدام از 8 واحدها يك تابلوي برق تعبيه شده است. تابلوها را به گونه اي ساخته ايم تا كنتور سه فاز موجود به آسانسور نيز در درون همين تابلوها نصب شود و براي كنتور سه فاز از تابلوي مجزا استفاده نكره ايم. كل ساختمان داراي دو چاه ارت مي باشد.
كه براي هر 8 واحد يك چاه ارت به عمق 4 متر در نظر گرفته شده است. براي روشنايي نماي ساختمان هم از لامپ هاي متال استفاده كرده ايم، بدين صورت كه چند عدد لامپ در كف پياده رو و چند عدد لامپ هم بر روي پشت بام نصب مي شود.
لازم به ذكر است توضيحات مربوط به چاه ارت در كنار بلوك دياگرامش بر روي نقشه داده شده است.
چاه ارت:
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 39

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما