محل لوگو

صادرات ميوه و تره بار


صادرات ميوه و تره بار

نام فایل : صادرات ميوه و تره بار

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 5

حجم : 55 کیلوبایت


صادرات ميوه و تره‌بار
امكان سرمايه‌گذاري براي نوين‌سازي توليد آنها را
فراهم مي‌سازد
 
 
 
اشاره؛
توليد و تجارت، دو بازوي قوي توسعه پايدار اقتصادي است كه با برنامه‌ريزي علمي و جامع و با نگاه به رويكردهاي جهاني مي‌تواند سرانجامي موفقيت‌آميز داشته باشد.
مطالعه دقيق روي اقليم‌ها، شرايط آب و هوايي، خاك، تجهيزات و فناوري موجود و قابل حصول و استعدادهاي نيروي انساني، زمينه‌هايي را در فعاليت‌هاي اقتصادي پويا و با بازده مناسب پيش رو قرار مي‌دهد كه مي‌تواند براي سال‌ها درآمد ارزي، رشد توليد ملي و اشتغال كافي را تضمين كند.
بخش كشاورزي بدون توجه به مطالعات لازم در خصوص توانمندي‌ها، استعدادهاي بالقوه و بالفعل، روند تقاضاي بازارهاي جهاني و برنامه‌ريزي مناسب و جامع نمي‌تواند به توليد محصولات قابل رقابت در عرصه بين‌المللي نايل آيد و در نهايت ورشكستگي كشاورزان، نابودي اين بخش و مهاجرت‌هاي بي‌رويه به شهرها و اشتغال كاذب را به دنبال خواهد داشت. از اين رو مطالعه جامع در اين زمينه و تدوين برنامه‌اي همه‌جانبه براي بهره‌گيري از مزيت‌هاي نسبي موجود و قابل خلق در بخش كشاورزي ضروري است.
در خصوص مزيت‌هاي توليد و تجارت محصولات باغي و جاليزي ايران و مشكلات فراروي اين بخش، خبرنگار نشريه «بررسي‌هاي بازرگاني» با
آقاي دكتر حميد برادران شركا، رييس دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طلاطبايي
گفت‌وگويي دارد كه با هم مي‌خوانيم.
 
 
 
 
 
n

آيا براي ميوه و تره‌بار ايران مشتري در بازارهاي جهاني وجود دارد؟
به نظر من، در بخش محصولات كشاورزي، ايران به لحاظ قيمت و كيفيت، داراي موقعيت ممتازي است. به‌طور اصولي دو عامل «كيفيت» و «قيمت» در صادرات غيرنفتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
شرايط آب و هوايي ايران باعث شده است كيفيت محصولات باغي و جاليزي بسيار خوب باشد و طعم ميوه ايران زبانزد خاص و عام باشد.
در ضمن چون هنوز كشاورزي ايران به محصولات شيميايي و سمومي كه در بسياري از كشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، وابسته نيست، سلامت ميوه و تره‌بار ايران در حد بالايي است.
از سوي ديگر، به دليل وجود انرژي و كارگر ارزان و نيز پايين بودن قيمت زمين‌هاي كشاورزي، قيمت تمام شده محصولات كشاورزي در حدي است كه به راحتي مي‌تواند در بازارهاي جهاني رقابت كند.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 72

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما