نام فایل : شش سيكما و قابليت اطمينان
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 10
حجم : 192 کیلوبایت
در اواسط دهه 1980، شركت موتورولا
(MOTOROLA)
به تلاشي گسترده براي بهبود
كيفيت و دستيابي به نقص صفر در توليدات و خدمات خود پرداخت. چنين وضعيتي را
بهعنوان كيفيت 6 سيگما نام نهاد و يك سيستم سنجشي ايجاد كرد كه عملكرد را
به سوي كسب رضايت مشتري به عنوان هدف اصلي سوق ميداد. سيگما حرف هجدهم
از حروف الفباي يوناني و اصطلاحي در آمار است كه به نمايش انحراف از وضع
مطلوب ميپردازد. شش سيگما را معادل 4/3 نقص در ميليون تعريف كردند و نقص را
هر چيز خارج از رضايت مشتري ناميدند. شركتهاي نمونه آمريكايي، امروزه درحد 3
يا 4 سيگما يا به ترتيب معادل 66807 يا 6210 نقص در ميليون به توليد
ميپردازند. براي دستيابي به 6 سيگما، سازمان به كاهش متغيرهاي اثرگذاري بر
ضايعات موجود در فرايند ميپردازد بهنحوي كه فرايندي جديد و محصولي نوين در
سطح كيفيت 6 سيگما حاصل گردد. بهبود زماني تحقق مييابد كه سيستمهاي بهبود
فرايند با انضباطي كامل و مبتني بر شيوه
...
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان