محل لوگو

سنگ ها


سنگ ها

نام فایل : سنگ ها

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 847 کیلوبایت


سنگ ها
سنگ ها در تمامي نقاط زمين در اطراف ما وجود دارند، دره ها،کوه ها، جلگه ها و تپه ها همگي از سنگ ساخته شده اند،در زير خاکي که بر روي آن قدم مي گذاريم و در اعماق اقيانوس ها يک سنگ سخت وجود دارد.
در زمين شناسي سنگ ها از مجموعه اي از کاني و يا شبه کاني ها ، يا از قطعات خرد شده بلورها و يا سنگ هاي ديگر به وجود آمده اند.
برخي از سنگ ها از قطعات خرد شده صدف جانوران و يا قطعات فشرده گياهي تشکيل شده اند.
سنگ شناسي، (
Petrology
) مطالعه علمي سنگ ها بوده و به سه زير شاخه سنگ شناسي آذرين، سنگ شناسي دگرگون و سنگ شناسي رسوبي تقسيم مي شود.
نحوه تقسيم بندي:
هنگام طبقه بندي سنگ ها، زمين شناسان به رنگ و بافت و ترکيب کاني شناسي سنگ توجه مي کنند.
بافت: اندازه، شکل، و طرح دانه هاي سنگ
رنگ: رنگ ظاهري سنگ دردرون و يا در خارج آن
ترکيب کاني شناسي: کاني هايي که در قسمت هاي مختلف يک سنگ وجود دارند.
سنگ ها بر اساس نحوه تشکيل به سه گروه، آذرين، رسوبي و دگرگون تقسيم مي شوند.
هر دسته از سنگ ها خود به انواع متفاوتي تقسيم مي شوند که از يکديگر به واسطه اندازه دانه ها، شکل، و آرايش دانه ها متمايز مي شوند.
به ياد داشته باشيد که تنها 3 نوع سنگ، 3 تقسيم بندي از سنگ ها ( آذرين، رسوبي و دگرگوني) وجود دارد.
سنگ هاي آذرين
سنگ هاي آذرين، سنگ هايي مي باشند که يا در زير زمين و يا بالاي آن به وجود آمده اند، در زير زمين هنگامي به وجود مي آيند که سنگ هاي ذوب شده، به نام ماگما، در اعماق به دام مي افتد. از سرد شدن آهسته اين توده ها سنگ هاي آذرين تشکيل مي شوند.
سنگ هاي آذرين همچنين هنگامي که آتشفشان انفجار مي يابد تشکيل مي شوند.در اين حالت ماگما به سطح زمين رسيده و از سرد شدن آن سنگ هاي آذرين تشکيل مي شوند. هنگامي که ماگما در سطح زمين رخنمون مي يابد، گدازه ناميده مي شود. هنگامي که گدازه سرد مي شود سنگ هاي آذرين در روي سطح زمين به وجود مي آيند.
انواع سنگ هاي آذرين
سنگ هاي آذرين بسته به اينکه از سرد شدن ماگما در درون زمين و يا از سرد شدن گدازه در سطح زمين به وجود آمده باشند به دو نوع آذرين دروني و آذرين بيروني ( آتشفشاني) تقسيم مي شوند.
سنگ هاي آذرين دروني : سنگ هاي آذرين دروني از سرد شدن ماگما در درون زمين به وجود آمده اند. از آنجا که در اين محيط ماگما فرصت سرد شدن را دارد بنابراين اندازه دانه ها بزرگ مي شود .
سنگ هاي آذرين بيروني : سنگ هاي آذرين بيروني از سرد شدن گدازه که توسط دهانه و يا مجراي آتشفشان به بيرون ريخته شده است ، به وجود آمده اند و از آنجا که به سرعت سرد شدند اندازه دانه ها در آنان بسيار ريز و در مواقعي شيشه اي مي باشند.
تقسيم بندي سنگ هاي آذرين بر اساس بافت:
بافت فانرتيک
بافت آفانتيک
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 90

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما