محل لوگو

سقف هاي تيرچه کرميت


سقف هاي تيرچه کرميت

نام فایل : سقف هاي تيرچه کرميت

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 29

حجم : 14335 کیلوبایت


سقف هاي تيرچه کرميت:
در سيستم سقف کُرميت از تيرچه هاي فولادي با جان باز در ترکيب با بتن استفاده مي شود. در ساخت تيرچه هاي مذکور از يک تسمه، در بال تحتاني و نيز يک ميلگرد خم شده در جان استفاده مي شود. براي پرکردن فضاي خالي بين تيرچه ها از قالب هاي ثابت مانند بلوک هاي سيماني، پلي استايرن، طاق ضربي ، قالب هاي موقت فولادي (کامپوزيت ) و يا هر پرکننده سبک استفاده مي شود. فواصل تيرچه ها بسته به نوع قالب از 73 سانتي تا 100 سانتي متر متغيراست ، روي سقف نيز با 4 الي 10 سانتي متر بتن پوشانده مي شود.
تيرچه ها از نوع خود ايستا بوده و به همين علت هيچ نوع شمع بندي در زير سقف مورد نياز نمي باشدو تيرچه ها به نحوي طراحي مي شوند که بتوانند وزن بتن خيس، قالب ها و عوامل اجرايي سقف را به تنهايي تحمل کنند.
پس ازاين که بتن به 75% مقاومت مشخصه خود مي رسد ، . . . . .
 تيرچه هاي فولادي با بتن به صورت يک مقطع مختلط وارد عمل شده و بارهاي مرده و زنده سقف را تحمل مي کنند.
سقف تيرچه و بلوک کُرميت
با متداول شدن سقف هاي تيرچه و بلوک سنتي برخي از مشکلات سيستم طاق ضربي مرتفع شد. اما اين سقف ها مشکلات ديگري را به همراه خود پديد آوردند که عمده ترين آنها ضرورت استفاده از شمع بندي در زير سقف است.
شمع بندي علاوه بر دست و پاگير بودن هزينه زيادي را نيز بر ساختمان تحميل مي کند. در سال 1363 با استفاده از بلوك کُرميت به جاي طاق ضربي كه قبلا” در اين سيستم بعنوان قالب ثابت بكار مي رفت عملا” سقف تيرچه وبلوک کُرميت وارد بازارشد.
اين سقف به علت خود ايستا بودن تيرچه ها نيازي به شمع بندي ندارند و به همين علت از سرعت اجراي بسيار بالايي برخوردار مي باشد. اجراي اين سقف بر روي اسكلت هاي فولادي بتني و ديوارهاي باربر امکان پذير مي باشد.
 
.
سقف پليمري کُرميت
در راستاي سبک سازي ساختمان، اين شرکت هم زمان با ستفاده از قالب کامپوزيت و بلوک هاي پوکه اي اقدام به استفاده از مصالح پليمري در ساختمان کرده است.
استفاده از بلوک هاي پلي استايرن نسوز در سقف باعث کاهش مصرف تيرچه تا حدود 20% و کاهش فولاد مصرفي سازه تا حدود 7% مي شود.
سهولات اجراي اين نوع سقف، باعث افزايش سرعت اجرا و درنيتجه کاهش هزينه هاي اجرايي مي گردد. در عين حال در هزينه هاي حمل و نقل نيز صرفه جويي قابل ملاحظه اي صورت مي گيرد. شيارهاي مناسب ايجاد شده در زير اين بلوک ها باعث پيوستگي گچ و خاک در زير سقف مي گردد.
در جهت بهبود استفاده از مصالح پليمري، بخش تحقيق و توسعه اين شرکت مشغول مطالعات و بررسي هاي بيشتر مي باشد.
 
 
سقف کامپوزيت کُرميت
سيستمهاي معمول کامپوزيت در امريکا عينا” با تيرچه هاي با جان باز انجام مي شود و معمولا” همراه با گذاشتن يک ورق فولادي موجودار به عنوان عرشه و آرماتور بندي روي آن بتن ريخته مي شود . در اين سيستم قالب ماندگار است و قطعات جان نيز با بتن احاطه نمي شود. در طراحي سيستم قالب کامپوزيت کُرميت، نظر بر آن بوده که علاوه بر سرعت و تطبيق با آيين نامه ها ، هر چه ممکن اقتصادي تر باشد. از اين رو اولا” قالب بايد قابل استفاده مداوم باشد، ثانيا” جان تيرچه با بتن پر شود که بتوان قطعات جان را اقتصادي تر طراحي نمود و از لرزش سقف نيز کاسته شود. سيستمهاي کامپوزيت رايج در ايران که با تيرآهن ساده يا لانه زنبوري با تير ورق استفاده مي شوند، داراي جان باز نيستند.
در وهله اول قالب هاي سقف كرميت سه قطعه بوده و براي باز كردن ، قطعات آن بايد از يكديگر جدا مي شد ، با تحقيق بخش
R
&
D
اين شركت اين قالب با بهينه سازي و استفاده از خاصيت تغيير شکل ارتجاعي فولاد به قالبي يکچارچه تبديل شد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 103

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما