محل لوگو

سقف هاي تيرچه بلوك


سقف هاي تيرچه بلوك

نام فایل : سقف هاي تيرچه بلوك

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 99 کیلوبایت


تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي
مقدمه
فن تيرچه و بلوک ، تلفيق دو روش پيش ساختگي و بتن ريزي در محل است که در آن ، قالب تحتاني به کلي حذف مي شود. در اين روش ، فولادهاي کششي و برشي ( عرضي ) و پوشش بتني فولادهاي اصلي ، بصورت تيرچه هاي پيش ساخته در کارخانه توليد مي شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تيرچه ها به فاصله هاي معين و شمعبندي زير تيرچه ها ، بلوکها را بين دو تيرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهاي حرارتي را نصب و بتن ريزي مي نمايند ؛ به طوري که حداقل ضخامت بتن در روي بلوک ، پنج سانتيمتر باشد. پيش از حصول مقاومت بتن پوششي ، وزن بلوک ها و بتن توسط تکيه گاههاي موقت تحمل مي شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششي ، تيرهاي
T
شکل چسبيده و مجاور هم لنگر خمشي حاصل از بارهاي قائم سقف را تحمل ، و به تيرهاي اصلي منتقل مي کنند.
اجزاي اصلي تشکيل دهنده سقف تيرچه و بلوک
سقف اجرا شده با تيرچه و بلوک از انواع سقف هاي با پشت بند ( تيرک دار ) بتني است که تحمل فشار به بتن بالايي با ضخامت حداقل پنج سانتيمتر واگذار مي گردد و کشش توسط ميلگردهاي کششي تيرچه ( ميلگردهاي تحتاني تيرچه ) تحمل مي شود. بتن بالايي همچنين ، همانند يک دال نازک با دهانه اي برابر فاصله دو تيرچه ، خمش موضعي را در محل بين دو تيرچه تحمل مي کند. در اين نوع سقف ، تيرچه ها به فاصله حداکثر 70 سانتيمتر ( محور تا محور ) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار مي گيرند و با بتن پوششي که در محل ريخته مي شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتيمتر است ، تيرهاي
T
شکل چسبيده و مجاور هم را تشکيل مي دهند. براي پرکردن فاصله تيرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهاي توخالي ، بلوکهاي بتني و حتي پلاستيک و چيزهاي ديگر استفاده مي شود. اين عناصر پرکننده در سقف تحمل نيرو نمي کنند.
بنابراين ، سقف تيرچه و بلوک از اجزاي اصلي ، به شرح زير تشکيل مي شود :
1-
    
تيرچه
2-
    
بلوک
3-
    
ميلگرد حرارتي و افت و ميلگرد منفي
4-
    
بتن پوششي ( درجا )
که نقش هريک از اين اجزا در مراحل دو گانه باربري ، يعني مرحله حمل و نقل تيرچه و اجراي سقف و مرحله بهره برداري را ، به ترتيب زير مي آوريم :
1- تيرچه :
عضو پيش ساخته اي است ، متشکل از بتن و فولاد به مقطع تقريبي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 96

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما