نام فایل : سبك شناسي هنر- آقاي غلامي
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 14
حجم : 1799 کیلوبایت
سبك شناسي هنر:
در اين بخش- كه از كتابي با عنوان سبكهاي هنري از امپراسيونيسم تا اينترنت، نوشته، كلوس ريچارد- سال 1383 گرفته شده- سبكهاي هنزي كه از نظر محتوايي و به خصوص بصري(فرمي) با جنون مرتبط و نزديك هستند، با اولويت و ترتيب تاريخي به شرح ذيل ارايه مي گردد.
هنر انتزاعي
1
1910 م .
دوران هنر انتزاعي در حدود 1910 م . آغاز گرديد . پيش از آن مرجع تصاوير مبتني بر عينيت واقعي و بر مبناي تقليد از طبيعت بود . هنر انتزاعي اشاره به هنري غير ديداري به ويژه در نوع ويژگي هاي هنر اروپايي دارد. آغاز تجرد در هنر به قبل از قرن نوزدهم به ويژه در آثار هنرمندان انگليسي
ترنر
بر مي گردد. منظره هاي وي در حدود 1840 م . از ويژگي غير ديداري برخوردار و رنگ آميزي آنها عاري از مراجع دنياي خارجي رسم شده بود . در 1910 م . در مونيخ هنرمند نقاش متولد روسيه ،
كاندينسكي
آثار تجريدي و انتزاعي را نقاشي مي نمود . همچنين وي كتاب روحانيت در هنر را به رشته تحرير در آورد كه رساله فرضيات وي مبتني بر شكل و رنگ در هنر به صورت انتزاعي است . روش هاي رسيدن به هنر انتزاعي است . روش هاي رسيدن به هنر انتزاعي به دو صورت اساسي و مجزا است . يكي هندسي ، آن گونه كه در آثار
موندريان ، ال ليسيتسكي
و هنرمندان ساختار گرا ديده مي شود و ديگري بياني احساسي تر و وابسته به ادراك حسي و دروني كه در كارهاي
كاندينسكي ، كوپكا
و همچنين در آثار آمريكايي ها از جمله
هارتلي
وجود دارد . جريان هاي هنري انتزاعي و تجريدي توسط هنرمندان جوان خيلي سريع تابيعت و گسترش يافت و با تغييرات بي شماري همچنان پايدار ماند.
لازلو موهولي ناگي-
تركيب هشتم
Z
...
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان