محل لوگو

ساختمان بتني


ساختمان بتني

نام فایل : ساختمان بتني

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 5904 کیلوبایت


اجزاي تشكيل دهنده يك ساختمان بتني بشرح زير مي باشد:
1- پي
2- ستون
3- تيرهاي اصلي
4- سقف
5- ديوار
قسمت اول:
پي كه ممكن است از پي هاي نقطه ايي براي ساختمانهايي كه بار آن بطور متمركز به زمين منتقل مي شود ساخته گردد در اين صورت لايه هاي پي هاي تكي يا نقطه ايي به شرح زير است:
الف) زمين مناسب
ب) بتن مگر
ج) ميلگردهاي كف پي
د) بتن اصلي
هـ) ميلگروهاي ريشه
ارتفاع پي هاي نقطه ايي در هر مورد با توجه به بار وارده تعيين مي گردد. پي هاي نقطه اي تا ارتفاع 40 سانتيمتر را بايد يك پله اجراء نمود و از 40 سانتيمتر تا 25/1 متر را مي توان بصورت دو پله و از ارتفاع 25/1 متر به بالا را مي توان بصورت چند پله اجرا نمود.
قسمت دوم: ستون
قالب بندي- بتن ريزي- قالب برداري ستونها:
اگر ارتفاع ستون زياد باشد بهتر است بوسيله قيف و لوله سطح شيبدار ايجاد نموده و بتون را به ته قالب هدايت كرد. و بتدريج كه قالب را پر مي كنند مي توان با نواختن ضربه هاي ملايم و يكنواخت به بدنه قالب بتون را جابجا كرد تا بتون ريخته شده كرمو نباشد در مورد ستونها معمولا به محض آنكه بتن حالت رواني خود را از دست بدهد و بتواند شكل هندسي خود را حفظ كند قالب آنرا باز مي كنند و اين در حدود 48 ساعت بعد از بتون ريزي مي باشد زيرا در غير اينصورت آب دادن به بتون براحتي ميسر نيست و ممكن است بتون خشك شده و بسوزد.(شكل 1)
شكل 1
قسمت سوم: تير
تيرها قسمتي از ساختمان بتوني مي باشد كه بار سقف را به ستون منتقل نموده و ستون به پي و بالاخره پي به زمين منتقل مي نمايد در ساختمانهائي كه سقف آن تيرچه بلوك بوده و يا دال بتوني ريخته شده در محل مي باشد معمولا سقف و تير را يك پارچه بتون ريزي مي نمايد ولي در ساختمانهائي كه از سقف پيش ساخته استفاده مي نمايند. ابتدا تيرهاي اصلي را آرماتوربندي نموده و بتن ريزي مي نمايند آنگاه سقف را روي آن قرار مي دهند.
شكل
T
تيرهاي بتني اغلب با مقطع مربع و يا مستطيل مي باشد در ساختمانهاي بتني از تير نيز استفاده مي نمايند مقطع تيرها در ساختمانهاي بتني معمولي در تمام طول تير تغيير نمي كند ولي گاهي براي صرفه جوئي مقطع تير را در طول تير تغيير مي دهند و يا بصورت ماهيچه در نزديكي تكيه گاه سطح مقطع را اضافه مي نمايند ولي در هر حال تغيير سطح مقطع بايد بصورت تدريجي بوده و نسبت افزايش ارتفاع و يا عرض در طول تير از 1 به 3 تجاوز ننمايد.
تمام آرماتورهاي طولي بايد در محل تلاقي به آرماتورهاي عرضي بسته شوند اگر عرض تير از 35 سانتيمتر تجاوز كند حداقل قطر آرماتور عرضي 6 ميليمتر مي باشد و اگر ارتفاع از 60 سانتيمتر تجاوز كند حداقل قطر آرماتور عرضي 10 ميليمتر مي باشد. اگر براي پوشش تير يا سقفي در ساختماني از سقف كاذب استفاده مي شود بايد در موقع آرماتور بندي و قبل از بتن ريزي ميله گردهائي در آرماتور بندي پيش بيني نموده تا بعدا سقف كاذب را به آنها متصل نمائيم.(شكل 2)
شكل 2
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 59

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما