محل لوگو

ساختمان اپرای سیدنی 1


ساختمان اپرای سیدنی 1

نام فایل : ساختمان اپرای سیدنی 1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 365 کیلوبایت


ساختمان اپرای سیدنی 1
قبسمت اول
در جریان یکی از ارائه های خودم راجع به بنا های سر شناس دنیا قرعه به نام ساختمان اپرای سیدنی افتاد جالبه که بگم که در کل صفحات وب فارسی زبان فقط حدودا 19 خط مطلب به درد بخور در باره ی معماری این بنا پیدا می شه یعنی حتی کمتر از یک صفحه.پس وظیفه ی خود دانستم جزئیات بیشتری در باره ی این اثر بزرگ را در اختیار دوستداران هنر معماری قرار دهم.
ساختمان اپرای سيدنی
The Sydney Opera House
از ميان 222 طرح ارائه شده برای ساختمان اپرای سيدنی؛ طرح معمار دانمارکی«جوئرن آتزن»
(Joern Utzon)
مورد تصويب قرار گرفت. جنبه های اقتصادی ؛خلاقيت و انقلابی بودن طرح موجب پيروز شدن طراح شدند و همين جنبه های طرح؛ ساختمان اپرای سيدنی رابه يکی از شاخص ترين کارهای معماری دنيا تبديل کردند.  ايده «آتزون» اين بود که ساختمانی بسازد که آينه تمام نمای بادبان های کشتی ها ؛امواج اقيانوس و نماد واضحی از صدف های دريايی باشد .
(مشاهده ی طرح اولیه)
از آنجا که طرح اوليه از نظر جنبه های سازه ای آن قابل اجرا نبود ؛ در سال 1959هنگامی که مرحله اول ساخت آغاز می شد ؛ شکل صدفی بام ها تغيير يافت .مرحله دوم اجرا در سال 1962 با طرح جديد مهندسی سقف های صدفی شکل شروع و تا 1967 ادامه يافت .
 
اپرای سيدنی پس از 14 سال عمليات اجرايی ساخته شد ؛ ساختمان اپرای سيدنی به دليل آکوستيک قوی آن ؛ که امواج صوتی را در کمتر از 2 ثانيه مستهلک می کند ؛ شهرت دارد . تحليل فضايي ساختمان اپرای سيدنی
 
                           
دیدن عکس در ابعاد واقعی
تحليل فضايي ساختمان اپرای سيدنی
در حقيقت ما قبل از وارد شدن به يک ساختمان بايد مسيری را طی کنيم تا به ورودی آن برسيم و اين اولين مرحله در سيستم سير کو لاسيون است .

نمایش برشی از ساختمان
نمایش سایت پلان
تعريف مسير مارپيچ :
مسير حلقه ای راه رسيدن را طولانی تر می کند و به دليل حرکت پيرامون محيط يک ساختمان فرم سه بعدی آن تآکيد ويژه ای دارد وقتی به سوی بنا حرکت می کنيم ورودی آن ممکن است بارها ديده شود و يا تا انتهای مسير از ديد ما پنهان بماند . در اپرای سيدنی مسير رسيدن به بنا مارپيچ می باشد و همين طور از جلو .
تعريف مسير از جلو:
مسير دسترسی به بنا از جلو : جهت ورودی ساختمان را در امتداد مسيری محوری و مستقيم نشان می دهد و مقصد نهايی ديد در مسير رسيدن به بنا کاملا مشخص است چهره کاملی از ساختمان و يا نمای دقيقی از ورودی آن .
در ساختمان اپرای سيدنی مسير تردد از گونه ( مار پيچ) شکل می باشد .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما