محل لوگو

رنده


رنده

نام فایل : رنده

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 87 کیلوبایت


ماشین کف رند
رنده برقی در سال1793 م. بوسیله ساموئل بنت هام اختراع شد. ماشین های رنده امروزی قادرند،سطوحی ساف را با سرعت، دقت و راحتی تهیه کنند. اکثر ماشینهای رنده طوری طراحی شده اند که بایستی برای رندیدن چوبها، چوبها را با دست بر روی استوانه برش آنها حرکت داد. در ماشین رنده، عمل برش بوسیله استوانه دواری صورت میگیرد که بر روی آن دو تا شش تیغه بصورت ساده یا اریب نسب شده اند در کار با این ماشین مانند هر ماشین صنایع چوب دیگر باید برای تهیه یک سطح ساف کار را به آرامی در روی آن به پیش برد. از ماشین رنده کف رند برای رندیدن سطوح چوب، یک رو و یک نر کردن، دو راهه کردن و نیز برای درز کردن میتوان استفاده کرد.
صافی سطح ایجاد شده بعد از عمل بستگی به تعداد تیغه، تعداد دور توپی یا استوانه برش و سرعت پیش برد کار دارد.
حفاظت وایمنی ماشین رنده کف رند :
1- هر دو میز را به دقت تنظیم کنید .در موقع تنظیم کردن صفحات میز باید مطالب زیر رامورد توجه قرارداد:
صفحه کار گیربطور دقیق با محیط گردش لبه تیغ باید برابر باشد.صفحه ای که کاررامی گیرد،به اندازه ضخامت پوشال بالا تر از صفحه ای است که کار روی ان گذارده و به جلو هدایت میشود . در اثر چرخش میله رنده از زیر چوب پوشال بر داشته شده و سپس چوب روی صفحه دیگر قرار میگرد. چنان چه صفحه کارگیر بالا تر از قطر گردش تیغه رنده باشد ،لبه چوب به صفحه کار گیر، گیر میکند و کاررندیدن بامشکل مواجه میشود وچنانچه صفحه کار گیر به مقدار کمی حتی به اندازه غیر محسوس پایین تراز لبه تیغ قرار گرفته باشد ،انتهای چوب به طول 3 تا 4 سانتی متر وبه ضخامت یا عمق اختلاف سطح صحفه کارگیرتا محیط دایره تیغه برنده گود تر رندیده میشود . شکل شماره 16
2- تخته های با طول کمتر از 30 سانتی متر را با این ماشین رندید و برای رندیدن تخته های باریک ونازک ،آنها را به کمک هدایت کننده از روی تیغه ها عبور دهید .
3- قبل از شروع به کار صبر کنید ، تا ماشین سرعت عادی خود را پیدا کند .
4- کار را از نقطه نظر گرههای شل یا ترکهای بزرگ بازرسی کنید .
5- همواره درسمت چپ ماشین بایستید و هیچ گاه در امتداد حرکت کار قرار نگیرید .
6- دستهای خود رابا اندازه حد اقل 10 سانتی متر از استوانه برش دور نگاه دارید .
7- حفاظ توپی همیشه باید روی توپی بوده وهنگام کار با نیرئی پیش بری کار به عقب برود .
8- به هنگام کار با ماشین، حتماً از گوشی وعینک استفاده کنید .
9- از پوشیدن لباسهای گشاد به پرهیزید ، وسر استین ها را با دکمه ببندید .
10- هرگز با تیغهای کند (ناچاق)کار نکنید .
11- دستگاه بایستی به سیستم مکنده جهت پوشال مجهزگردد.
دستگاه خلا خشك كن چوب
دستگاه خلا خشك كن چوب و فرآورده هاي چوبي براي نخستين بار در كشور طراحي و ساخته شد.
دكتر بهبود محبي , عضو هيات علمي دانشكده منابع طبيعي و علوم دريايي دانشگاه تربيت مدرس و مبتكر اين دستگاه در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد : دستگاه خلا براي خشك كردن چوب و فرآوردهاي چوبي ساخته شده و كارايي بسيار بيشتري نسبت به كوره هاي خشك كن دارد.
وي درباره نحوه عملكرد اين دستگاه گفت : رابطه اي ميان نقطه جوش آب و فشار هوا وجود دارد كه هر چه فشار هوا كاهش يابد , نقطه جوش نيز پايين مي آيد. دستگاه خلا خشك كن براي صرفه جويي در انرژي بر مبناي اين رابطه ساخته شده به طوري كه با ايجاد خلا توسط پمپ با حرارتي ملايم , چوب به سرعت خشك مي شود.
وي خاطرنشان كرد : زمان خشك كردن چوب در هواي آزاد به شرايط اقليمي منطقه بستگي دارد و در مدت زمان زيادي انجام مي شود. استفاده از كوره هاي چوب خشك كن نيز با توجه به نياز به ادوات گران قيمت به صرفه نبوده و نسبت به خشك كردن در هواي آزاد به چندين هفته زمان نياز دارد كه اين زمان به اندازه كوره و نوع گونه مصرفي (راش , بلوط و غيره ) و حساسيت و ضخامت چوب بستگي دارد. اين در حالي است كه با كمك دستگاه ساخته شده هرگونه چوب در عرض چند روز خشك مي شود.
دكتر محبي در ادامه خاطر نشان كرد : در كوره هاي چوب خشك كن معمولي نيروي رانشي رطوبتي ايجاد شده رطوبت را از داخل چوب به خارج آن منتشر مي كند. در حالي كه در اين سيستم بر مبناي تغيير فشار هوا , نيروي رانشي هوا از سوي چوب كشيده شده و به همراه پايين آمدن نقطه جوش , آب درون سيستم شروع به تبخير مي كند.
وي درباره مزاياي استفاده از دستگاه ابتكاري به ايسنا گفت : در كوره هاي خشك كن به علت وجود گونه هاي مختلف با حساسيت هاي گوناگون در زمان خشك كردن , يك سري نيروهاي مكانيكي در چوب به وجود مي آيد كه اين تنش ها سبب كج شدن و تغيير ضخامت چوب مي شود. در حالي كه در اين سيستم به دليل خارج شدن هوا و استفاده از دماي پايين تر , شدت تنش ها بسيار كمتر مي شود.
دكتر محبي با بيان اين كه مدت زمان خشك كردن چوب به دانستيه آن نيز بستگي دارد , اظهار كرد : پس از انجام آزمايشات مختلف مدت زمان خشك كردن را از چند هفته به پنج روز رسانديم و در حال انجام تحقيقات بيشتر روي آن هستيم تا به زمان و شرايط مطلوب تري دست يابيم .
عضو هيات علمي دانشكده منابع طبيعي دانشگاه تربيت مدرس خاطر نشان كرد : در كوره هاي چوب خشك كني از سوخت هاي فسيلي استفاده مي شود كه همراه با آلودگي هاي زيست محيطي است در حالي كه در دستگاه خلا خشك كن با استفاده از نيروي الكتريسته ميزان مصرف انرژي كاهش يافته و با آلودگي كمتر , كارايي و سرعت فرايند افزايش مي يابد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما