محل لوگو

رفتار سازماني 1


رفتار سازماني 1

نام فایل : رفتار سازماني 1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 63 کیلوبایت


تفكر سيستمي :
چنانچه مفاهيم و نظريه ها را از جهات وزن و اثر در يك ساختار سلسله مراتبي قرار دهيم، شايد بتوان ادعا كرد كه نظرية سيستم ها و همچنين نظرية تكنولوژي در بالاترين طبقات اين سلسله مراتب قرار گيرند. علت اين است كه نظرية سيستم ها با شكستن جمود فكري و تقويت انديشه پردازي جهان بيني انسان را گسترش مي دهد و به واقعيت ها نزديك تر مي كند. از طرف ديگر نظرية تكنولوژي امكانات بسيار وسيع در توانمند شدن انسان معرفي مي كند.
اين جمود فكري بود كه براي هزار سال در دوران قرون وسطي جوامع اروپايي را در حالت ركود مطلق قرار داد. اين تكنولوژي بود كه يك جامعة كوچك جزيره نشيني به نام بريتانياي كبير را عرضه كرد و بر جهان مسلط ساخت.
انواع الگوهاي فكري :
1 . منطق ارسطويي
2 . منطق تجربي
3 . منطق سيستمي
منطق ارسطويي :‌
منطق ارسطويي يا طرز فكر ارسطويي خود در واقع سنتز يا تركيب كاملي از منطق سقراط و افلاطون است. اساس كار سقراط ( اوايل قرن پنجم قبل از ميلاد ) مبتني بر استقرا بود، يعني در هرباب با بررسي موارد مختلف و جزئي تدريجا به كليات مي رسيد و پس از استقرا به شيوة قياس مي رفت كه برعكس استقرا بررسي قضايا از كل به جزء است. اعتقاد براين است كه روش استقرا مبتني بر تصورات كلي را سقراط به افلاطون و ارسطو آموخت و به همين علت است كه او را مؤسس فلسفة مبتني بركليات عقلي مي دانند.
منطق تجربي :
منطق ارسطويي به خاطر علل و اسبابي كه در زير به آنها اشاره مي شود به تدريج از رونق افتاد.
1 . جنگ هاي صليبي كه در حدود 150 سال ( 1095- 1250 ميلادي) طول كشيد، بيشترين تحرك فكري را در اروپا ايجاد كرد. از آنجا كه كسب اطلاعات از دشمن يكي از حركت هاي اوليه در هرجنگي مي باشد، در اين دوره كشورهاي اروپايي اطلاعات بسياري از دانش و فنون كشورهاي ديگر به خصوص كشورهاي اسلامي كسب كردند.
2 . براثر تسلط مسلمانان بر يونان بسياري از دانشمندان يوناني به همراه كتاب هاي قديمي به ايتاليا و ديگر نقاط اروپا مهاجرت كردند و اروپائيان مستقيما به منابع دانش دست يافتند.
3 . اختراع دستگاه چاپ انتقال و گسترش دانش را آسان نمود.
4 . كشف آمريكا و راه دريايي به آسيا كه ميدان وسيعي براي رابطه اروپاييان با سرزمين هاي ديگر فراهم كرد، با امكان مهاجرت زمينة آزاد انديشي را در جوامع اروپايي به وجود آورد.
در اوايل قرن شانزدهم زمينه اي براي مخالفت با منطق ارسطويي آماده شد و« فرانسيس بيكن» انگليسي ( 1560- 1625 ) روش علمي خود را برمشاهده، تجربه و استقراء بنا نهاد.
از اوايل قرن بيستم پيشرفت علم حتي شتاب بيشتري به خود گرفت و رشته هاي جديدي از علوم ظاهر شدند. به منظور ايجاد ارتباط بين رشته هاي مختلف علمي دانشمندان كوشيدندكه مجموعة علوم فيزيكي و انساني را در قالب يك چارچوب قرار دهند و از اين جهت منطق جديدي حاكم بر جوامع علمي گرديد و انديشه پردازي توان بيشتري گرفت. اين چارچوب فكري را نظرية سيستم ها

. Systems Theory
مي نامند. استفاده از اين نظريه در برخورد و بررسي با كلية مسايل و پديده هاي عيني و ذهني اساس تفكر سيستمي مي باشد.
تفكر سيستمي :
از آنجا كه هدف از اين نوشته چارچوب فكري جهت سيستم نگري است، موضوع بحث با تفصيل بيشتري به ترتيب زير ارائه خواهد شد :
1 . مقدمات تفكر سيستمي
2 . نظرية عمومي سيستم ها
. General Systems Theory
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما