محل لوگو

رتبه بندی شرکت های بیمه ای


رتبه بندی شرکت های بیمه ای

نام فایل : رتبه بندی شرکت های بیمه ای

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 79 کیلوبایت


رتبه بندی شرکت های بیمه ای
تاریخ انتشار :  سه شنبه 22 آبان 1386
دکتر کهزادی، رییس کل بیمه مرکزی ایران روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی عملکرد 6ماه اول سال 86 صنعت بیمه را اعلام و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه را بر اساس گزارش‌های مالی سال 85 از نظر حضور در بازار، کارایی عملیاتی، حضور در بازار سرمایه، توانایی مالی و ایفای تعهدات و شفافیت در گزارشگری مالی عنوان کرد.
او همچنین از قبول بیمه‌نامه شخص ثالث به جای وثیقه در مراجع قضایی، اصلاح آیین‌نامه 28 و 29نمایندگی، اصلاح آیین‌نامه 42سرمایه‌گذاری، اصلاح بیمه‌نامه شخص‌ثالث و تعیین حق بیمه بر اساس رفتار راننده، ممنوعیت اعطای کد نمایندگی به اقوام و استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث با مشارکت شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی خبر داد. دکتر کهزادی با توجه به ترازنامه ترکیبی شرکت‌های بیمه مستقیم افزود: جمع کل دارایی شرکت‌های بیمه با 25درصد رشد از 28هزار و 106 میلیارد ریال در سال 84 به 35 هزار و 79 میلیارد ریال در پایان سال 85 افزایش یافته است. این افزایش متاثر از رشد 4/27درصدی جمع بدهی‌ها و ذخایر فنی و نیز رشد 7/17درصدی حقوق صاحبان سهام شرکت‌های بیمه‌ می‌باشد که البته بخش قابل توجهی از این دارایی‌ها به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تخصیص داده شده است؛ به نحوی که مجموع سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بیمه در سال 1385 بالغ بر 17 هزار و 577 میلیارد ریال بوده است و از جمع مبلغ فوق نیز 13هزار و 754میلیارد ریال آن به شرکت‌های بیمه دولتی و مابقی به شرکت‌های بیمه‌خصوصی و مناطق آزاد اختصاص دارد.
کهزادی گفت: بر اساس صورت سود و زیان ترکیبی شرکت‌های بیمه مستقیم، حق بیمه صادره مجموع شرکت‌های بیمه در سال 85 با 26درصد رشد نسبت به سال قبل از آن از 21هزار و 585میلیارد ریال به 27هزار و 315 میلیارد ریال افزایش یافته است. لازم به ذکر است که سهم بیمه‌های دولتی از مجموع حق بیمه صادره، 82درصد می‌باشد که نسبت به سال 1384، 5درصد کاهش نشان می‌دهد، در مقابل سهم بیمه‌های خصوصی در سال 85 به همین میزان افزایش داشته است.
با توجه به مجموع عملیات بیمه‌ای شرکت‌ها، تحت تاثیر درآمدهای بیمه‌ای و کسر هزینه‌های مربوط و با احتساب افزایش ذخایر فنی سود ناخالص معاملات بیمه‌ای مجموع شرکت‌ها از یک هزار و 421 میلیارد ریال در سال گذشته به یک هزار و 251 میلیارد ریال در سال 1385کاهش یافته است.
صورت‌های سود و زیان و ترازنامه شرکت‌های بیمه در جداول شماره 2 و 3 آمده است.
رییس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال 1385 به حدود 9/26563میلیارد ‌ریال (معادل 9/2میلیارد دلار) رسید که این رقم 08/0درصد از مجموع حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه جهان است. سهم جمهوری اسلامی ایران از حق بیمه تولیدی کشورهای خاورمیانه 7/15درصد است که مقام اول در تولید حق بیمه را در این منطقه به خود اختصاص داده است.
حق بیمه سرانه کشور با روند صعودی در سال‌های اخیر در سال 1385 به بیش از 9/376هزار ریال رسیده است. ضریب نفوذ بیمه نیز در سال مذکور حدود 5/1درصد بوده است که در مقایسه با سال قبل 2/0واحد افزایش نشان می‌دهد.
دکتر کهزادی خاطرنشان کرد: چنانچه در محاسبه ضریب نفوذ بیمه حق بیمه‌های تولیدی سایر سازمان‌های بیمه‌ای نظیر تامین‌اجتماعی، سازمان بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی نیز لحاظ شود، ضریب نفوذ بیمه درکشور معادل 6/4درصد خواهد بود که حاکی از وضعیت مطلوب صنعت بیمه در مقایسه با کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه در 6ماه اول سال 1386 با حدود 27درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 15 هزار و710 میلیارد ریال و خسارت‌های پرداختی طی این دوره با رشد 5/18درصد معادل 7هزار و 466میلیارد ریال است.
رییس کل بیمه مرکزی ایران، تعداد شرکت‌های بیمه فعال صنعت بیمه را 4شرکت دولتی و 11شرکت غیردولتی در سرزمین اصلی و سه شرکت بیمه غیردولتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و یک شرکت بیمه اتکایی در این مناطق ذکر کرد.
او با تاکید بر نقش ارزنده شبکه فروش گفت: تعداد شعب فعال صنعت بیمه در پایان سال 85، معادل 535شعبه، 7هزار و 852نماینده و 263کارگزار بوده است. این در حالی است که در 6 ماه اول سال 86 بیمه مرکزی ایران دستور لغو مجوز فعالیت 43 نمایندگی را به خاطر عدم رعایت برخی از مقررات صادر کرده است. به گفته رییس کل بیمه مرکزی ایران برخی از نمایندگان یاد شده، فعالیت بیمه‌ای نداشته‌اند، برخی حق بیمه‌ها را به موقع پرداخت نمی‌کردند و برخی جزو اقوام بعضی از کارکنان صنعت بیمه بودند که بیمه مرکزی با تعیین جرایم و برخی از تدابیر آنان را در اجرای مقررات ملزم کردند.
دکتر کهزادی گفت: در گذشته نمایندگان یا فعال بودند یا کدشان لغو می‌شد، اما با اتخاذ تدابیر جدیدی در بیمه مرکزی ایران برای افراد متخلف جرایم و توبیخاتی در نظر گرفته می‌شود. او همچنین از نمایندگان به عنوان شریف‌ترین کارکنان در صنعت بیمه یاد کرد و گفت: خود نمایندگان از برخی افراد که به نام نماینده دست به تخلف می‌زنند، متنفر هستند و عملکرد برخی از آنان را نباید به پای تمام نمایندگان نوشت.
او همچنین از توبیخ چند کارگزار و چند پرونده تخلف کارگزاری در بیمه مرکزی خبر داد و گفت: دکتر طاهری معاونت نظارت بیمه مرکزی هفته آینده در یک جلسه مطبوعاتی در خصوص این موارد توضیح خواهند داد.
رییس کل بیمه مرکزی ایران، حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال 1385 را بیش از 26563میلیارد ریال با رشدی معادل 4/23درصد، خسارت پرداختی را 16466میلیارد ریال و ضریب خسارت این صنعت را 75درصد اعلام کرد.
رییس شورای‌عالی بیمه با اشاره به ترکیب پرتفوی رشته‌های بیمه، سهم بیمه‌های اتومبیل را از حق بیمه تولیدی 61درصد و ضریب خسارت بیمه شخص ثالث را 4/100درصد ذکر کرد. وی افزود: این به آن معنی است که به ازای هر 100ریال حق بیمه دریافتی، بیمه شخص ثالث 4/100ریال خسارت پرداخت شده است که این امر با توجه به سهم 44درصدی این رشته در فعالیت صنعت بیمه از یک سو و عدم افزایش حق بیمه این رشته‌ در سال‌جاری برای شرکت‌های بیمه نگران‌کننده است. وی یادآور شد که سهم این رشته‌ از حق بیمه تولیدی بازار در شش ماه اول سال‌جاری به 6/45درصد رسیده است.
دکتر کهزادی خاطرنشان کرد که در حال حاضر شرکت‌های بیمه با ارائه حدود 50رشته بیمه‌ای مشغول خدمت‌رسانی هستند که با ورود و توسعه فعالیت شرکت‌های بیمه غیردولتی و واگذاری قریب‌الوقوع سه شرکت بیمه دولتی به بخش‌خصوصی، امید می‌رود شاهد طراحی و ارائه طرح‌های نوین بیمه‌ای بیشتر باشیم.
رییس کل بیمه مرکزی ایران سهم بیمه‌های غیرزندگی را از حق بیمه تولیدی بازار بیمه 94درصد و سهم بیمه‌های زندگی را 6درصد اعلام کرد و افزود: بیمه مرکزی ایران با مشارکت شرکت‌های بیمه برنامه‌های متعددی برای افزایش و توسعه بیمه‌های زندگی در دست انجام دارد.
بر اساس آمار بیمه مرکزی ایران در سال 1385، تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده، 21میلیون فقره و تعداد خسارت‌ها بیش از 3میلیون فقره بوده است. در شش ماهه اول سال‌جاری حدود 9میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده و 5/1میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.
دکتر کهزادی اعلام کرد: در سال 1385 سهم شرکت‌های بیمه دولتی از حق بیمه تولیدی بازار بیمه حدود 84درصد و سهم بخش غیردولتی را بیش از 16درصد بوده است که این سهم در نیمه اول سال 1386 برای بخش دولتی 79درصد و برای بخش غیردولتی 21درصد است.
رییس شورای‌عالی بیمه با اشاره به لزوم حضور و خدمت‌رسانی شرکت‌های بیمه در سراسر کشور افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های بیمه در استان‌های کشور نشان می‌دهد که حدود 76درصد از حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در استان‌های تهران، خراسان، اصفهان، فارس، خوزستان و آذربایجان شرقی تولید می‌شود و استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و ایلام کمترین سهم را در حق بیمه تولیدی داشته‌اند. رییس‌کل بیمه مرکزی از شرکت‌های بیمه خواست که در راستای سیاست‌های دولت برای توسعه شعب و شبکه فروش در استان‌های کمتر توسعه‌یافته برنامه‌ریزی کنند.
دکتر کهزادی، رییس‌کل بیمه مرکزی ایران درخصوص لایحه اجباری کیفیت ساخت‌و‌ساز در کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه این کمیسیون از هیچ یک از افراد صنعت بیمه برای نظرخواهی درخصوص بیمه کیفیت دعوت نکرد، در حالی که توقع ما این بود این لایحه با نظرخواهی از صنعت بیمه مراحل تدوین و تکامل خود را طی ‌کند.
رییس‌کل بیمه مرکزی ایران رشد 23درصدی تولید حق بیمه در سال 85 در مقایسه با سال 84 را حاصل دو اقدام اساسی عنوان کرد و گفت: دستور رییس‌جمهوری به دستگاه‌های دولتی مبنی‌بر استفاده از ظرفیت داخلی بیمه برای پوشش خطرات از یک سو و گسترش فعالیت شبکه فروش در سراسر کشور موجب افزایش تولید حق بیمه در کشور شد.
کهزادی خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش دیات توسط قوه قضاییه و کاهش 33درصدی حق بیمه شخص ثالث توسط بیمه‌گران این رشد شامل افزایش نرخ تورم نیست و تماما حاصل تلاش شرکت‌های بیمه است.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما