نام فایل : خوردگي در ديگ بخار
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 9
حجم : 173 کیلوبایت
عوامل خوردگی کوره دیگ بخار:
یکي از مشكلات اساسي كه مي تواند باعث بروز مشكل براي كوره ها باشد، خوردگي در نقاط و وسايل مختلف آن است كه ضمن هدر رفتن
مقدار زيادي انرژي، آسيب هاي مكانيكي متعددي به كوره وارد مي
كند. از آنجا كه هر كوره از بخش هاي متعددي همچون بدنه، اطاقك
احتراق (
Fire Chamber
)، دودكش، مشعل و ساير تجهيزات جانبي تشكيل
شده، لذا علل خوردگي و راه حل هاي پيشنهادي در هر يك از بخش ها
به طور مجزا مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
بدنه كوره :
معمولاً بدنه يا ديواره خارجي كوره ها را از ورقه استيل16/3 و كف
آن را از ورقه 4/1 مي سازند.
در طراحي ها عموماً اتلاف حرارتي از بدنه كوره حدود 2 درصد منظور
مي شود. نوع و ضخامت عايق كاري بدنه داخلي كوره بايد طوري در نظر
گرفته شود كه دماي سطح خارجي كوره بيش از (1800°
F
) نشود. اصولاً
عايق كاري و عايق هاي به كار رفته در كوره ها از نظر سرويس دهي
مناسب، عمر معيني دارند و به مرور زمان ساختمان كريستالي آنها
تغيير يافته و ضخامت آنها كم مي شود و اين تغييرات ساختماني سبب
تغيير ضريب انتقال حرارت و اتلاف انرژي به بيرون خواهد بود.
مطالعات ميكروسكپيك و كريستالوگرافيك چند نمونه عايق كار كرده،
با نوع تازه آن مويد اين مطلب است. در صورتي كه عايق ديواره هاي
كوره بر اثر بنايي ناصحيح، عدم انجام صحيح
...
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان