محل لوگو

حفظ محيط زيست


حفظ محيط زيست

نام فایل : حفظ محيط زيست

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 30

حجم : 385 کیلوبایت


فصل 3
روش‌شناسي مطالعه
مروري بر روشهاي استفاده شده در تخمين اهميت اقتصادي نواحي تفريحي و بياباني در جنگل مدل پرينس آلبرت در اين متن در اين فصل آورده شده است. اين فصل در دو قسمت خلاصه شده است: در بخش 301 يك خلاصه‌اي از مذاكرات ارزش بدون استفاده بيابان و برآورد آن آورده شده، در حاليكه در بخش 302 مروري بر طراحي آمارگيري، طراحي نمونه‌برداري و ميزان واكنش‌ها آورده شده است.
1. 3 مفهوم ارزش بدون استفاده بيابان و روش برآورد
خالص وجودي يا ارزش حفاظتي بيابان ارزش بدون استفاده را تعريف مي‌كند مقدمتاً تركيبات وجودي و تقاضاهاي ارزش نسلهاي آينده است. يك روش مستقيم قابل دسترس براي برآوردن ارزشها فن ارزش‌گذاري ضربتي است. نگرش ارزش‌گذاري ضربتي باز نهايي در اين متن براي مشخص كردن تمايل به پرداخت ساكنان ساسكاچوان براي حفاظت بكار گرفته شده بود. روش پرداخت بود يك سهم در پشتوانه خاص طراحي شده بخصوص بمنظور حفاظت كردن و نگهداري از بيابان اين روش پرداخت به دو دليل انتخاب شده بود: ‌(1)‌ ساكنان ساسكاچوان آشنا با اعانه‌هاي ساخته شده مخصوص بمنظور (
I,e
گروه‌هاي زيست محيطي و دستگيري) بودند و (2) اين روش نسبتاً‌ بي‌طرف است بعلاوه احساس مي‌شد كه بليط وروديه يا چيزي شبيه به ماليات باعث بيان واكنشهاي متعدد مي‌شود. براي اجتناب از خطاهاي استراتژي در واكنشها شريكها مي‌دانستند ابتداي پرسشي كه مطرح شده بود يك مجموعه‌اي از موقعيت فرضي را توضيح مي‌داد.
2. 3 مجموعه داده‌ها
1.2.3 طراحي آمارگيري
در طي بهار و تابستان سال 1994 يك پرسشنامه بصورت تصادفي بين ساكنان نواحي ساسكاچوان توزيع و توسعه پيدا كرد. متن بر روي نواحي بيابان و تفريحي توسط ساكنان ساسكاچوان متمركز شده بود. اين آمارگيري از روي اطلاعات استخراج شده جمعيت‌شناسي اقتصادي، ‌نظري و رفتاري ساكنان طراحي شده بود. آمارگيريها قبلاً‌ توسط اقتصاددانان، دانشجويان و عموم مردم از پيش امتحان شده بود. پرسشنامه در ضميمه
A
مي‌تواند در 4 بخش اصلي خلاصه شود بخش 1 سوال از وسط 7 تمركزها روي مفهوم فعاليتهاي تفرجي اطراف و محل شركت. بخش بعدي سوال 8 و 9 شناسايي بيشتر قسمتهاي مهم و برجسته پارك ملي پرينس آلبرت در حاليكه بخش سوم سوالات 17 تا 10 بيرون كشيدن اطلاعات مربوط به حيات وحش و بيابان از ساكنان است. بخش آخر سئوالات 18 تا 26 تمركز روي قسمتهاي جمعيت‌شناسي است.
2. 2. 3 طراحي نمونه‌برداري
توزيع آمارگيري از طريق خدمات پستي انجام شده بود. ايالتها به 4 منطقه تقسيم شده بودند كه از نمونه‌هاي تصادفي و از طريق دفاتر تلفن توليد شده بودند. غرب هدفها به اجرا درآمد نمونه‌برداري تصادفي و برچسبهاي نشاني فراهم شد. در ابتدا 200 تا از آمارگيريها به بيرون هر يك از مناطق (ساسكاتون، يوركتون، ملويل) منطقه 3 (رجينا، سويفت كاريت، موس جا و يبورن و استوان) و منطقه 4 ( با تلفولد شمالي، تلويد مينتر، درياه ميدو و كيندوسلي) فرستاده شده بودند و 250 تا از آمارگيري‌ها به منطقه 10 پرينس آلبرت) فرستاده شده بودند. براي بعضي از نواحي مقادير حساسيت‌ها بالاتر بود. براي اين ناحيه در دومين ارسال 200 تا از آمارگيريها به پرينس آلبرت فرستاده شده بودند 100 تا به ساسكاتون و ...
100 تا به باتلفولد شمالي اين سه منطقه متمركز شده بودند زيرا تصور بر اين بود كه سهم بيشتري از ساكنان در پارك ملي و پرينس آلبرت ديده شده بودند.
اولين آمارگيريها از 850 تا فرستاده شده در سراسر ايالت در اوائل آگوست 1994 توزيع شده بود. ديگر 400 تاي آمارگيري فرستاده شده در اوايل اكتبر 1994 به سه منطقه ديگر توزيع شده بود يعني، پرينس آلبرت،‌ ساسكاتون و باتلفورد شمالي ساكنان يك آمارگيري را با يك روكش نامه‌اي كه مفهوم آمارگيري را توصيف مي‌كرد و يك كارمزد مربوط به هزينه پستي كه به پاكت پستي بر مي‌گشت را دريافت كردند.
3. 2. 3 مقادير حساسيت‌ها
آمارگيري مقادير حساسيت‌ها بطور قابل توجهي از منطقه‌اي به منطقه ديگر متغير است. تغييرات مقادير حساسيت از 7/14% از منطقه 4 به 7/22% منطقه 1 (جدول 3. 1 را ببينيد) ‌عموماً يك فرد نزديكتر به ساكن پارك ملي پرينس آلبرت بيشتر شبيه به شخصي بود كه به آمارگيري‌ها بر مي‌گشت اين ممكن است نشان دهد كه آگاهي و توجه براي مناطق بياباني و تفريح افزايش پيدا ميكند چنانكه يك حركت در جهت شمال از داخل ساسكاتون يا آن عنوان آمارگيري ممكن است نتايج موثري داشته باشد. پرسشنامه‌هاي مناطق بياباني و تفرجي در نواحي عمومي توزيع شده بودند كه حاوي توضيح مقادير نسبتاً‌ پايين حساسيت‌ها بود. نرخهاي واكنش وقتي كه يك بهره گروهي ويژه هدف گرفته شده نوعاً ‌بالاتر هستند.
در آمارگيري‌هاي بازگشت داده شده، 38 تاي آنها براي تخمين ارزش منابع قابل استفاده نبودند زيرا سئوالات خيلي زيادي بي جواب مي‌ماندند. واكنشهايي كه جواب داده شده بودند و تمايل به پرداخت آنها صفر دلار بود به يك دليل براي واكنشهايشان پرسيده شده بودند، بنابراين اين‌جوري اجازه شناسايي 7 واخواست مزايده كه از تجزيه و تحليل (
VM
)‌ ناديده گرفته شده بودند داده شد. نرخهاي برگشتي قابل استفاده 16% بود.
(‌جدول 3. 2 را ببينيد)
جدول 3. 1
نرخهاي واكنش براي بازديد زمين لم يزرع و تفرجي
PAMF
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 57

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما