محل لوگو

حضانت


حضانت

نام فایل : حضانت

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 40 کیلوبایت


فهرست مطالب
چكيده
مقدمه
بخش اول : مبحث كلي حضانت
گفتار اول : مفهوم و ماهيت حضانت
گفتار دوم : اشخاصي كه حضانت با آنان است
گفتار سوم : شرايط حضانت
گفتار چهارم :‌ اجرت حضانت
بخش دوم
پرونده هاي حقوقي مربوط به حضانت
بخش سوم
پرسشنامه و مصاحبه
نتيجه
فهرست منابع
چكيده
در اين تحقيق به حضانت نگاه شده است و اينكه حضانت در حقوق ايران چه جايگاهي دارد و چه مسائلي تحت عنوان حضانت بررسي مي شود و در مبحث دوم به پرونده هاي حقوقي حضانت و در مبحث سوم به پرسشنامه و مصاحباني در مورد حضانت نگاه شود تا نظر عموم در مورد حضانت بررسي شود و اينكه حضانت چه موانع و مشكلاتي را در جامعه دارد و مردم با حضانت چگونه برخورد مي كنند و چه راه حل هايي براي اين مسئله پيشنهاد مي كنند و در دادگاه ها با پرونده هاي مربوط به حضانت چگونه برخورد مي شود.
مقدمه
در اين تحقيق نگاه موضوعي ايران به حضانت بررسي شده است و پس از آن به پرسشنامه و پرونده هاي مربوط به حضانت و در مبحث كلي حضانت كه شامل سر فصل هاي مفهوم و ماهيت حضانت ، اشخاصي كه حضانت را عهده دار هستند و شرايط حضانت و اجرت و ضمانت اجراي حضانت پرداخته شده است و در پرونده ها و پرسشنامه ها هم حضانت به صورت ريز و واقعيت جامعه پرداخته شده است .
بخش اول
مبحث كلي حضانت
الف : مفهوم و ماهيت حضانت
كلمه حضانت ( به فتح و كسرها ) در لغت به معناي نگاه داري است . معني اصطلاحي آن نيز از معناي لغوي آن دور نيفتاده است . قانون مدني اين كلمه را تعريف كرده ، ليكن بعضي از فقهاي اماميه در تعريف آن چنين گفته اند . ‹‹ حضانت عبارتست از ولايت و سلطنت بر تربيت و متعلقات آن از جميل نگاه داري كودك ‍، گذاردن او در بستر ، سرمه كشيدن ، پاكيزه كردن ، شستن جامه هاي او مانند آن
1
››‌
به تعبير ديگري مي توان گفت : حضانت نگاه داشتن طفل ، مواظبت و مراقبت او و تنظيم روابط او با خارج است ، با رعايت حق ملاقات كه براي خويشان نزديك طفل نساخته شده است . بنابراين ،‌ حضانت بيشتر ناظر به حمايت جسمي از كودك هر چند كه حمايت روحي و اخلاقي طفل نيز در اين نهاد حقوقي ، هم در اسلام و هم در حقوق جديد بر آن منظور بوده است . از طرفي حضانت شامل تربيت كودك هم مي شود و نمي توان نگاه داري تربيت را دو عنصر جدا از هم تصور كرد بنابراين هدايت او در شناسايي محيط و آموختن تجربه زندگي و عادات و رسوم آن و تأمين وسيله تحصيل و مانند اينها در شمار تكاليف مربوط به تربيت كودك است .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 49

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما