محل لوگو

حسابرسي مالي


حسابرسي مالي

نام فایل : حسابرسي مالي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 4

حجم : 33 کیلوبایت


حسابرسي مالي
هدف:
اداره سرحسابرس كل بايد از طريق حسابري ،‌نظارت و راهنمايي مطمئن شود كه درآمدهاي كشور به همان صورتي كه برنامه ريزي شد،‌پرداخت مي شوند و اينكه منابع كشور و اموال در وضعيت مالي دقيقي استفاده و اداره مي شوند و بر طبق تصميمات و اهداف مورد نظر انجام مي گيرند. هدف حسابرسي هاي مالي كسب اطلاعات مربوط در مورد حسابهاي حكومت مركزي و معاملات و تصميمات مربوط به مقرري ها مي باشد كه برطبق اين اطلاعات حسابرسان قادر به ارائه نظر مطمئن و منطقي در مورد اين امر مي شوند كه آيا حساب ها را مي توان تضمين كرد و آيا صورت بندي ها پذيرفته شده هستند يا خير.
هدف حسابرسي مالي و محتوي حسابرسي عبارتند از: با حسابرس ها،‌اداره سر حسابرسي كل بررسي خواهد كرد كه آيا صورت حسابهاي مالي،‌تصوير درست و صحيحي از فعاليت مالي ارائه ميدهند يا خير كه شامل موارد زير است:
تاييد اينكه صورتحساب هاي مالي بدون خطا و از قلم افتادگي هستند.
تاييد اينكه آيا معاملات در صورتحسابهاي مالي، تصميمات و اهداف سازمان و آئين نامه هاي مرسوم را منعكس مي سازند و اينكه آيا آنها با توجه به هنجارها و استانداردها براي مديريت مالي در حكومت مركزي قابل قبول هستند يا خير.
در زير دوتا از اهداف حسابرسي را بيان مي كنيم:
هدف حسابرسي هاي مالي اين است كه حسابرسان را قادر به ارائه نظر تضمين معقول در مورد اين امر بسازد كه آيا صورتحساب هاي مالي و اطلاعات مالي ديگر كامل ، دقيق و قابل اعتماد هستند يا خير. و هدف از پذيرش اين است كه حسابرسان را قادر به ارائه نظر معقول در مورد اين امر بسازد كه آيا پذيرش هاي موسسات مستقل يا وزارتخانه در مورد حساب ها مبتني بر موارد زير هستند يا خير:
مطابق با قطعنامه هاي بودجه اي و اهداف آنها هستند يا خير.
مطابق آئين نامه هاي مرسوم مي باشند يا خير.
با توجه به هنجارها و استانداردهاي مديريت مالي در حكومت مركزي، قابل پذيرش هستند.
مفهوم و محتواي حسابرسي
وظايف اصلي مربوط به حسابرسي مالي كه درقانون سرحساب كل در مورد حسابرسي مالي آمده است شامل موارد زير مي باشند: اداره سرحسابرس كل به صورتحساب هاي مالي دولت مركزي وتمام صورتحساب هاي مالي كه توسط ادارت دولتي يا ارگانهاي ديگر و يا مراجع قدرت ارائه شده اند و قابل حسابرسي هستند رسيدگي مي كند كه اين موارد شامل شركت ها و ادارات دولتي، موسسات دولتي با توانائيها وقدرتهاي خاص، سرمايه گذاري هاي دولتي يا نهادهايي كه اين قانون ويژه براي آنها قابل اجرا است،‌مي باشند. اداره سر حسابرس كل همچنين از طريق حسابرسي در جلوگيري و كشف بي نظمي ها و اشتباهات نقش دارد و همچنين مي تواند به اداره دولتي توصيه كند كه از خطاهاي آتي و از قلم خوردگي ها جلوگيري كند.
OAG
به صورتحسابهاي مالي دولت مركزي و تمام حساب هاي ارائه شده توسط ادارت و موسسات دولتي رسيدگي مي كند. صورتحسابهاي مالي حكومت مركزي، جمع آوري از تمام حساب هاي ادارات ، ارائه ميدهد‌و
OAG
با روشهاي حسابرسي خودش به اين حساب هارسيدگي مي كند. حسابرسي حسابهاي مشخصي شامل اطمينان از پذيرش صورت بندي ها و ارائه حسابرسي مالي از صورتحساب هاي مالي هر نهاد و موسسه مشخصي مي باشد.
حسابرسي حسابداري
حسابرسي حسابداري يعني شيوه هايي كه براي تاييد اينكه حساب ها قابل دقيق و قابل اعتماد هستند، لازم هستند. اين امر مستلزم اين است كه اطمينان حاصل شود كه هزينه ها و درآمدها ،‌سهام و دارائي ها از هر نوعي در حسابهاي مطابق با قوانين قابل اجرا ثبت شده اند.
همانگونه كه هيات نظارت و حسابرسي مسئول حسابري و بررسي صورتحساب ها است،‌
OAG
نيز يك حسابرس خارجي بوده و حسابرسي مالي را موازي با حسابرسي هايي انجام ميدهد كه توسط هيات هاي حسابرسي ديگر اعم از خصوصي و عمومي اجرا مي شوند.
در مقايسه با حسابرسي اجرايي، حسابرسي مالي به موضوعاتي محدود مي شود كه به حسابهاي يكسال فردي مربوط مي شوند.
وظايف حسابرسي مالي شامل ارزيابي اين موارد نمي شود كه آيا اهداف پيشنهادي بودجه و نيازهاي عملكردي به اين موضوع مربوط هستند يا خير. ميزان جزئيات در توصيف اهداف و نيازهاي عملكردي و اجرايي از وزارتخانه اي به وزارتخانه اي فرق مي كند و ممكن است تا حدي به نشانه هاي مديريت بستگي داشته باشد كه در هر وضعيت شخصي به آنها اولويت داده شده است. بعلاوه عنصر اصلي در آئين نامه ها و مقررات مديريت مالي اين است كه مديريت و نظارت و بررسي نهادها و سازمانها بايد مطابق با ويژگيهاي مجزاي فردي باشد براي مثال بر ارزيابي خطر و جنبه مادي مبتني باشد. در برخي موارد ممكن است شناسائي اهداف و نيازهاي اجرايي در اسناد و مدارك بودجه كار مشكلي باشد.
پذيرش صورت بندي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما