محل لوگو

تصفيه خانه اليگودرز


تصفيه خانه اليگودرز

نام فایل : تصفيه خانه اليگودرز

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 47 کیلوبایت


تصفيه خانه اليگودرز از قسمتهاي مختلف تشكيل شده:
1- مخازن
2- واحد زلال ساز
3- واحد فيلتراسيون
4- واحد شيميايي
5- واحد كلرزني
6- آزمايشگاه
7- واحد پمپاژ
مخازن:
آب ورودي در اين مرحله در مخازن آب خام يك بار كلرزني مي شود كه به آن كلرزني اوليه مي گويند. بعد از مدتي كه در مخزن آب خام(مدت 30 ثانيه) آب ماند و بعد از ته نشيني مواد سنگين(مثل سنگ) وارد واحد زلال ساز مي شود.
واحد زلال ساز:
واحد زلال ساز از 3 قسمت تشكيل شده:
1- حوضچه اختلاط(اختلاط سريع يا فلاش ميكسر)
2- حوضچه انعقاد(منعقد كننده ها يا فولاد كولاتو)
3- حوضچه ته نشين
در مواقع بارندگي كه آب كدورت دارد، مواد شيميايي به فلاش ميكسر يا اختلاط سريع تزريق شده و با آب مخلوط مي شود و گل و لاي موجود در آب را به خود جذب نموده و در حوضچه هاي ته نشيني مواد معلق ته نشين شده و آب تصفيه شده از ويناژها وارد واحد فيلتراسيون شده و مواد ته نشين شده به بستر يا ريكابري توسط لوله درين هدايت مي شود.
شرح حوضچه اختلاط:
براي حذف مواد معلق كلوئيدي در آب و همچنين براي مخلوط كردن مواد مورد نياز از اين حوضچه استفاده مي شود زمان اختلاط در اين حوضچه ها 5 تا 30 ثانيه مي باشد كه بستگي به نوع طراحي دارد. اين حوضچه ها به صورت مربع مستطيل اجرا مي شوند اختلاط به 2 صورت انجام مي گيرد يكي به وسيله ي پروانه هاي گردنده كه سرعت آنها 80 تا 100 دور در دقيقه است دوم به صورت مخلوط كردن مواد در طول سيري كه آب از رودخانه به تصفيه خانه مي رسد.
شرح حوضچه انعقاد(منعقد كننده ها):
مواد منعقد كننده وارد اين قسمت جهت ته نشين مي شوند آب از مركز دايره تا شعاع 25 متر وارد مي شود زمان ماند در اين مرحله حدودا 4 ساعت مي باشد بايد تلاش كنيم كدورت آب را در اين مرحله به زير 50% برسانيم، شيباكف حوضچه 10% است كه به وسيله ي پارو لجن ها را به مركز دايره هدايت مي كنيم در هر 4 ساعت 4 دقيقه شيرها باز مي شوند و به صورت اتوماتيك آب را وارد بستر لجن مي كنيم. در بستر لجن يك زمان ماندي مي ماند و جهت تصفيه مجدد به بستر آب خام منتقل مي كنيم.
آب از دو منبع تامين مي شود، يكي چاه ها و يكي چاه ها، يكي سراب كمندونه. در حال حاضر از چاه ها استفاده نمي شود. بعد از اينكه آب 28 كيلومتر مسير را با دبي 360 ليتر در ثانيه طي كرد وارد مخزن 2000(مخزن آب خاص مي شود. در اين قسمت پيش كلرزني را انجام مي دهيم. طوري تزريق مي كنيم كه ميكرو ارگانيزمها بي حس شود چون به لاشه هاي آن جهت ته نشيني و اضافه كردن مواد منعقد كننده در قسمتهاي واحد زلال ساز احتياج داريم و سپس پيش كلرزني را انجام داديم و آب را هدايت مي كنيم به فلاش ميكسرها. در اين قسمت كلروفريك 40 درصد خريداري مي كنيم و آن را به 15 درصد تبديل مي كنيم. آهك صنعتي را خريداري كرده با آب رقيق كرده و به 10 درصد تبديل مي كنيم و بعد به وسيله آزمايشگاه جارتست مقدار دز تزريقي مشخص مي شود سپس آن را در آب در حدود 100 دور در دقيقه بهم مي زنيم و زمان ماند در اين قسمت 16 ثانيه مي باشد. سپس آب را وارد قسمت منعقد كننده مي كنيم كه زمان ماند در اين قسمت 5/0 ساعت مي باشد. سپس در اين قسمت لخته زني تشكيل مي شود به طوري كه لخته ها كاملا مشخص شده. سپس آب به سمت حوضچه هاي ته نشيني(حوضچه دايره اي شكل) هدايت مي شود. زمان ماند لازم براي بالا آمدن آب از وسط حوضچه دايره ايي شكل به تعرريز 5/0 الي 4 ساعت مي باشد. لخته هاي تشكيل شده در اين قسمت ته نشين شده. همانطور كه گفتيم شيب كف حوضچه انعقاد 10 درصد است كه به وسيله پارو لجن ها را به مركز دايره هدايت مي كنيم. سپس در هر 4 ساعت 4 دقيقه شيرها باز مي شوند و به صورت اتوماتيك آب را در بستر لجن ها وارد مي كند كه چنانچه لازم باشد آب را براي تصفيه مجدد به بستر آب خام منتقل كرده و چنانچه لازم نباشد آب را به رودخانه يا فضاي سبز هدايت مي كنيم. همانطور كه قبلا اشاره شد كدورت آب بايد ريو 50 باشد، سپس آب را به قسمت فيلترها هدايت مي كنيم.
واحد فيلتراسيون:
اين واحد از 6 فيلتر شني از نوع تند تشكيل شده كه آب ورودي بين اين 6 فيلتر تشكيل شده كه در اين قسمت
cm
107 سيليس ريختيم. در اين قسمت يك سري اسلب داريم كه در داخل هر يك از اين اسلبها، 14 اسلب داريم. بعد از گذشتن از اين فيلترها كلرزني ثانويه صورت ميگيرد و آب به مخزن آب تصفيه مي شود. بايد سعي كنيم كه در اين قسمت كدورت را به زير
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 98

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما