محل لوگو

آشنايي با مكان كارآموزي


آشنايي با مكان كارآموزي

نام فایل : آشنايي با مكان كارآموزي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 4

حجم : 31 کیلوبایت


در چند روز اول جهت دادن انشعاب برق به تعدادي از نقاط شهر رفتيم و موقعيت آنها را از نظر نزديكي به تير برق، قرار نداشتن داخل حريم بررسي كرديم كه در صورت تاييد اين مرحله، پرونده مشترك به قسمت مشتركين ارجاع داده مي شود و بعد به مشترك مورد نظر برق داده مي شود.
در روزهاي بعد توسط برنامه كنترل پروژه دستور كار پروژه ها را وارد سيستم مي كردم كه اين پروژه ها، پروژه هاي در حال احداث و توسعه يا اصلاح و بهينه سازي مناطق روستايي و شهري بودند. همچنين روشنايي معابر نيز جزء پروژه هاي در حال احداث و يا اصلاح و بهينه سازي بود مثلا به خاطر ضعف ولتاژ نياز به اصلاح و بهينه شبكه است و يا مثلا جهت دادن انشعاب برق به چاههاي آب كشاورزي نياز به احداث شبكه است.
اين دستور كارها توسط برنامه كنترل پروژه وارد سيستم مي شود يعني وقتي برنامه اجرا مي شود.
وارد قسمت اطلاعات سيستم شده و بعد از اين طريق وارد ثبت اطلاعات مي شويم كه بعد پنجره اي باز مي شود و در آن پروژه مورد نظر را انتخاب كرده و طي مراحل بعد تاريخ پروژه و بعد اعتبارات كه اين اعتبارات تصويبي انتخاب مي شود و بعد همچنين قسمتي وجود دارد كه بايد مشخص كنيد پروژه ها به صورت پيمانكار اجرا مي شود، به صورت اماني.
حال اگر پروژه اي را كه انتخاب كرديم احداث شبكه باشد در قسمت بعدي احداث را انتخاب مي كنيم كه به اين صورت فقط كالاي برآوردي دارد ولي اگر پروژه اصلاح و بهينه شبكه باشد بايد گزينه احداث و جمع آوري انتخاب شود كه هم كالاي برآوردي دارد و هم كالاي جمع آوري. كه اجناس و لوازمي كه در شبكه جديد به كار خواهد گفته شد را بايد در قسمت كالاي برآوردي واحد شود و اجناس و لوازمي كه از شبكه قبلي جمع و مسترود مي شود را بايد در قسمت كالاي جمع آوري وارد شود كه در كل اين اجناس و لوازم درون دستور كار وجود دارد.
در كل اين دستور كارها مخصوص پروژه هايي است كه اداره برق آنها را انتخاب مي كند و آنها را به استان مي فرستند و استان با توجه به اين پروژه ها اعتباراتي را به آنها اختصاص مي دهد. همچنين چند روزي را به جهت دادن روشنايي به گلزار شهداء روستاها رفتيم كه در اي بازديد شرايط مكان ها را بررسي مي كرديك. يعني مثلا اينكه آخرين تير برق چه قدر با گلزار شهداء فاصله دارد آيا نياز به نصب تير وجود دارد يا خير؟ سپس كروكي آنها را مي كشيديم و بعد دستور كارها آنها را ايجاد مي كرديم كه درون اين دستور كارها اجناس و لوازم به تعداد مورد نياز وارد مي شد و سپس اين دستور كارها را توسط برنامه كنترل پروژه وارد سيستم مي كرديم. جهت ميكتاژ(ميخ كوبي، علامت گذاري قبل از نصب تير براي مشخص كردن جاي تير) چاه آب كشاورزي به يكي از روستاها رفتيم كه فاصله ي چاه آب كشاورزي از شبكه فشار متوسط 20 كيلووات حدودا 5/1 كيلومتر بود كه عمل پيكتاژ به اين صورت است كه اگر مسيري كه ما مي خواهيم پيكتاژ كنيم مسيري مستقيم نباشد يعني در مسير ما زاويه وجود داشته باشد از شبكه 20 كيلووات مورد نظر حركت مي كنيم و طبق كروكي كه قبلا تهيه كرديم به زاويه كه رسيديم دوربين در آنجا قرار مي دهيم و بعد دوربين را روي تير شبكه 20 كيلووات تنظيم مي كنيم به طوري كه خط مستقيم دوربين دقيقا وسط تير قرار بگيرد و بعد از تيري كه دوربين را روي آن تنظيم كرديم شروع به متراژ مي كنيم كه اسپان(فاصله ي بين دو تير) را كه حدودا 60 تا 70 متر است را بدست آوريم كه بعد از رسيدن به محل مورد نظر ژالون را به زمين مي كوبيم بعد كسي كه در دوربين نگاه مي كند بايد خط دوربين را كه وسط تير است با ژالون تنظيم كند به طوري كه باز خط دوربين در وسط ژالون نيز نمايان باشد و بعد از آن كد تنظيم شد ژالون را بر مي داريم و جاي آن ميخ مي كوبيم و اين كار را تا انتها انجام مي دهيم بعد از عمل پيكتاژ، كندن گودال جهت نصب پايرهاي تير است كه عمق اين گودال ها بستگي به طول تير دارد كه مثلا براي تيرهاي 12 متري عمق گودال 8/1 متر است. كه بعد از نصب تيرها درون گودال عمل نصب كنسول روي تيرها انجام مي شود كه 244 سانتيمتر طول دارند و بعد از آن عمل نصب مقره انجام مي شود.
كه مقره ها نيز به 4 دسته تقسيم بندي مي شوند:
1- مقره چرخي كه در شبكه فشار ضعيف به كار مي رود 2 مقره سوزني فشار متوسط كاربرد دارند 3 مقره بشقابي 4 مقره مهارتي، كه اين مقره ها توسط پايه مقره ها روي كنسول قرار مي گيرند كه به 3 دسته اند:
1- پايه مقصره كوتاه
2- پايه مقره متوسط
3- پايه مقره بلند(راس تيري)
بعد از نصب مقره ها، سيم ها را روي مقره ها اصلي مي كنند تا در صورت تكان هاي زياد سيم ها روي زمين نيافتد، در هنگام سيم كشي هوايي سيم دچار انحنا شده كه به آن فلش يا شكم سيم مي گويند كه فلش سيم بستگي به عوامل زير دارد:
الف) وزن سيم
ب) وزن يخ و باد
3- نيروي باد
4- درجه حرارت
نحوه استقرار كات فيوز برقگير:
كات فيوز و برقگير بر روي دو عدد كنسول 44/2 نمره 7 كد بر روي پايه 12 متري نصب مي شود طوري مستقر مي گردد كه كات اوت فيوز بر روكي كنسول طرف ترانس و برقگير بر روي كنسول بيرون قرار مي گيرد. جهت محكم كردن كات اوت فيوز و برقگير بر روي كنسول از براكت مخصوص آنها استفاده مي كنند. زاويه نصب كات اوت فيوز نسبت به قائم حدود 20 درجه است تا هنگام عملكرد به راحتي باز و شخص گردد.
نحوه استقرار ترانسفورماتور هوايي:
اين ترانس بر روي يك سكوي فلزي نصب مي گردد سكوي مذكور در فاصله 385 سانتي متري از راس تير 12 متري قرار گرفته و ترانس بر روي سكو طوري مستقيم مي گردد كه ريل زيري آن بر روي ناوداني قرار گرفته و به وسيله 4 پيچ و مهره محكم مي شود. ترانسفورماتور بايد كاملا تراز شده و طوري نصب گردد كه بوشينگ هاي ولتاژ(
HV
) به طرف اوت فيوز و بولشنيگ هاي لو ولتاژ(
LV
) به طرف پايه كمكي باشد دقت گردد تا فاصله برنه ترانس در سمت بولشينگ(
HV
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 113

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما