محل لوگو

نقش کار در زندگی


نقش کار در زندگی

نام فایل : نقش کار در زندگی

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 1

حجم : 28 کیلوبایت


در اکثر نقاط دنیا، 8 ساعت کار یک روز کاری به حساب می آید. با اینکه این میزان ساعت کاری در همه جا استاندارد شناخته شده، اما قسمت اعظمی از جمعیت جهان بیش از 8 ساعت در روز کار می کنند. کارمندان معمولاً بیش از 8 ساعت در روز کار میکنند، یا به خاطر اینکه کارفرما نیازمند آن است و یا خود به پول آن نیاز دارند. صرفنظر از علت این مسئله، ثابت شده است که ساعات طولانی کاری تاثیری منفی بر فرد و خانواده اش می گذارد.
کار زیاد و طولانی مدت، تاثیرات مخربی بر سلامتی فرد خواهد داشت. و این تاثیرات مخرب در بعضی شغل ها و حرفه ها حتی چند برابر هم می شوند. کار کردن بیشتر از حد استاندارد 8 ساعت در روز میزان زیادی استرس بر شخص وارد می آورد. استرس زیاد هم گفته می شود که باعث بی خوابی می شود. افرادی که از بی خوابی یا کم خوابی رنج می برند و یا دچار استرس زیاد هستند، سیستم دفاعی بسیار ضعیفی دارند. بدن برای مقابله با بیماری ها، باید به میزان کافی خواب و استراحت داشته باشد.
وقتی فردی با کار زیاد سلامت خود را به خطر می اندازد، نه فقط خود بلکه خانواده اش را نیز به خطر انداخته است. سرماخوردگی های مسری و واگیردار و بیماری هایی که ممکن است از یک کارمند به همکارانش یا به خانواده اش سرایت کند بسیار خطرناک هستند. و چیزی که اصلاً باب طبع کارفرمایان نیست، بیمار شدن کارمندانش و طلب مرخصی از سوی آنهاست. اینکار باعث خواهد شد که کارفرما برای پر کردن جای کارمند غایب، سایر کارمندان را وادار کند که ساعات طولانی تری کار کنند.
یکی از بارزترین تاثیرات کار زیاد بر فرد و خانواده اش، زمان کمی است که او می تواند در کنار خانواده اش بگذراند. چه به تازگی ازدواج کرده و چه صاحب فرزند باشید، زمانی راه که صرف خانواده می کنید بر روابط خانوادگی شما تاثیر عمیقی دارد. در خانواده هایی که معمولاً یکی یا هر دو والدین ساعات زیادی را در محل کار می گذرانند، استرس و فشار زیادی بر خانواده وارد می آید. و معمولاً در اینگونه خانواده ها مسئولیت کارهای خانه بر دوش یک نفر می افتد که باعث ایجاد فشار بیشتر بر او می شود.
معمولاً کارمندانی که عادت کرده اند ساعاتی طولانی را در محل کار سپری کنند، اجتناب از اینکار بسیار دشوار است. این افراد به خاطر ترس از دست دادن کارشان قادر نیستند از کارفرما بخواهند که ساعات کاری آنها را کمتر کند. اگر فرد کار را با این شرایط قبول کرده باشد، پیدا کردن یک راه حل برای کم کردن ساعات کاری تقریباً غیرممکن است. تنها راه چاره پیدا کردن سازمانی است که برای توازن بین ساعات کاری و ساعات استراحت ارزش قائل باشد. اما اگر شرایط کاری شما در ابتدا اینگونه نبوده است و شما فقط برای درآمد بیشتر متقبل این کار می شوید، اگر می بینید که امور خانوادگیتان دچار مشکل شده است، باید از کارفرما بخواهید تا ساعات کاری شما را به حالت استاندارد برگردانید.
افراد زیادی هستند که برای درآوردن خرج زندگی مجبور هستند ساعاتی طولانی کار کنند و یا حتی دو شغل داشته باشند. اگر شما هم جزء این دسته از  افراد هستید، باید درمورد این وضعیت بیشتر فکر کرده و سعی کنید توازنی بین زندگی کاری و خانوادگی خود ایجاد کنید.


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 114

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما