محل لوگو

فناوري اطلاعات


فناوري اطلاعات

نام فایل : فناوري اطلاعات

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 83

حجم : 329 کیلوبایت


فناوري اطلاعات
واژه‌نامة آكسفورد در برابر واژة انقلاب مي‌نويسد: يك دگرگوني كامل، واژگوني اوضاع (مانند نمونة) انقلاب صنعتي، ترديدي نيست كه انقلاب صنعتي اثرات عميقي روي انسان، خانوادة‌ او، و محيط كار، لباس، غذا، و حتي نحوة تولد و مرگ او به جاي گذاشته است. اثرات اجتماعي كامپيوترها كمتر از اثرات انقلاب صنعتي نبوده است.
اگر «مارشال مك لوهان»‌ امروز زنده بود، حتماً‌ مي‌گفت: بله، اين همان دهكده‌اي است كه مي‌گفتيم، دهكدة ‌جهاني. كامپيوتر، ‌اينترنت، ماهواره، شبكه‌هاي كامپيوتري، و تلفن همراه و فناوريهاي مانند آنها دهكدة‌ جهاني را عملاً ‌به وجود آورده‌اند. ساكنان هر خانه‌اي كه اين فناوريها را در اختيار داشته باشند كه در حال حاضر بسياري از خانه‌ها (همين خانه‌هاي خودمان در ايران) آنها را در اختيار دارند ‌در اين دهكده زندگي مي‌كنند و از كوچكترين خبر در دوردست‌ترين نقاط دنيا بلافاصله آگاه مي‌شوند اگر خبر را يك رويداد شگفت‌انگيز بدانيم.
بسياري از شركتها و مؤسسات كشور عزيزمان ايران هم وارد اين دهكده شده‌اند. به عنوان نمونه، به نحوة ابلاغ دعوتنامة‌ يكي از كارخانجات خودروسازي كشور به يك مشتري ـ‌ كه خودرويي را پيش خريد كرده است توجه كنيد:
مشتري از طريق پايگاه وب و شماره‌اي كه به او داده‌اند مي‌تواند دريابد كه قرارداد او در چه مرحله‌اي است. هر وضعيت جديدي در قرارداد، مثلاً‌ خبر ارسال دعوتنامه،‌ در شبكه كامپيوتري شركت ثبت مي‌شود. خودروساز بلافاصله پس از ارسال دعوتنامه، خبر ارسال آن را در پايگاه وب خود قرار مي‌دهد. مشتري همواره مي‌تواند با مراجعه به پايگاه وب خودروساز از وضعيت قرارداد خود آگاه شود.
خودروساز دو بار از طريق
SMS
به مشتري خود ارسال دعوتنامه به نمايندگي را ابلاغ مي‌كند.
نمايندگي از طريق تلفن رسيدن دعوتنامه را به مشتري اطلاع مي‌دهد.
گويي مشتري در كارخانه حضور دارد و متوجه اتفاقاتي كه در مورد قرارداد او رخ مي‌دهد مي‌شود. بله آنها در يك دهكده زندگي مي‌كنند.
بديهي است كه اين شركت خودروسازي كار فوق‌العاده‌اي انجام نداده است و صرفاً ‌از فناوريهاي اطلاعات ـ ‌كه در حال حاضر بهره‌گيري از آنها كم هزينه است ـ ‌براي مشتري مداري (يكي از شعارهاي همان شركت)‌ استفاده كرده است.
شبكه‌هاي كامپيوتري و اداره‌ مالياتي
سه سال از بررسي يك اعتراض در «ادارة‌ امور مالياتي شمال تهران گذشته است. ماليات‌دهنده به طور اتفاقي براي پيگيري پرونده به ادارة ‌امور مالياتي شمال تهران تلفن مي‌زند و متوجه مي‌شود كه برگة‌ رأي صادر شده است و ادعا مي‌شود كه دوبار (به فاصلة ‌15 روز) ‌براي ابلاغ مراجعه شده است و كسي در محل ابلاغ حضور نداشته است.
(در صورت عدم حضور مؤدي، اين برگه بايد الصاق مي‌شد) ‌مهلت 30 روزة‌ اعتراض بعدي رو به پايان است.
ماليات‌دهنده كه سالها انواع قبضهاي آب و برق و گاز و تلفن را دريافت كرده است و به ندرت با گم شدن آنها برخورد كرده است به اداره ‌مالياتي مراجعه مي‌كند و مسئله را با رئيس اداره در ميان مي‌گذارد؛ پاسخ او اين بود «برويد شكايت كنيد» اين پاسخ شايد ده سال قبل يا صد سال قبل پاسخ درستي بود، ول در عصر اطلاعات و در دهكدة ‌جهاني پذيرفتني نيست. اتفاقاً‌ يك هدف فناوريهاي اطلاعات آن است كه ديگر مردم به دليل چنين موضوعاتي به دادگاه مراجعه نكنند.
حق اعتراض اين مؤدي و بسياري از مؤديان ديگر همواره مي‌تواند به دليل قوانين ابلاغ كاملاً ‌قديمي و حتي باستاني نقض شود. آيا مأمور ابلاغ نمي‌تواند نامه را دور انداخته باشد؟
امروزه فناوريهاي فراواني براي ابلاغ و اطلاع‌رساني دربارة‌آنها به كساني كه ذينفع هستند وجود دارد؛ تلفن ثابت، تلفن همراه،
SMS
،‌ ايميل، وب، ماهواره، شبكة‌ كامپيوتر و فكس نمونه‌هايي از آنهاست.
رسيدگي به اعتراض مؤدي در كميسيون بدوي 3 سال به درازا كشيده است. اگر ادارة ‌امور مالياتي شمال تهران از شبكة‌ كامپيوتري بهره مي‌گرفت، مي‌توانست در كمتر از يك ماه به پرونده رسيدگي كند. اگر سازمان مالياتي در ادارات خود از شبكة‌ كامپيوتري بهره مي‌گرفت، استعلام از يك حوزة‌ ديگر مالياتي و يك ادارة‌ديگر مالياتي به سه سال وقت نياز نداشت. كافي بود كه رسيدگي‌كننده با موش خود يك يا چند كليك كند. نظر به اين كه هزينة‌ برپايي يك شبكة‌ كامپيوتري چندان زياد نيست، ‌اين پرسش به صورتي جدي مطرح مي‌شود كه آيا ادارة مالياتي شمال تهران و سازمان مالياتي به عمد از مزاياي كامپيوتر و فناوريهاي نوين اطلاعاتي استفاده نمي‌كنند و دليل خاصي براي آن دارند؟
(كميسيون بدوي 3 سال طول كشيده است، ‌اگر مسئله در كميسيون تجديد نظر نيز سه سال و در شوراي عالي مالياتي نيز سه سال طول بكشد، احتمال انصراف ماليات‌دهنده از اعتراض خود چقدر مي‌شود؟)
شبكة‌ كامپيوتري وارد خانه‌ها مي‌شود
ماهيت شبكه‌ها
طبق يك بررسي، تا چهار سال ديگر در سراسر جهان بيش از 162 ميليون خانه مجهز به يك شبكة‌ كامپيوتري خواهند شد. اگر نگاهي به اطراف خود بيندازيد متوجه خواهيد شد كه بسياري از كاربران در حال حاضر از مزاياي شبكه‌هاي كامپيوتري بهره مي‌گيرند. آنها از شبكه براي استفادة ‌اشتراكي از اينترنت سريع، معاوضة فايلهاي موسيقي و عكسهاي ديجيتال، آرشيو داده‌ها و مانند آن استفاده مي‌كنند. به اجمال، آنها با شبكة ‌خود بيشترين بهره را از سيستمهاي خود مي‌گيرند. اگر تا به حال يك شبكة‌ كامپيوتر در خانة ‌خود بر پا نكرده‌ايد،‌ امروز مطمئناً زمان خوبي براي اجراي اين كار است.
انقلاب شبكه
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 86

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما