محل لوگو

دين گريزي جوانان


دين گريزي جوانان

نام فایل : دين گريزي جوانان

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 126 کیلوبایت


فهرست مطالب
چكيده
کلید واژه
مقدمه
مبحث اول(تعاريف،مفاهيم ، كليات)
معناي لغوي دين
معناي اصطلاحي دين
اصل فطري بودن دين
مبحث دوم علل دين گريزي نوجوانان وجوانان
مبحث سوم راهكارهاي پيش گيري از دين گريزي در نوجوانان وجوانان
راه حلهاي آموزشي
راه حلهاي خانوادگي
راه حلهايي براي تربيت ديني در مدارس
راه حلهايي براي مبلغان ديني
راه حلهاي اجتماعي
نتيجه گيري
منابع وماخذ
چكيده:
پدیده «دین گریزی» یکی از مشکلات اساسی جوامع انسانی است که همواره دغدغه هایی را برای رهبران دینی ، دینداران و خانواده های متدین به وجود آورده و تهدیدهای جدی برای نسل جوان محسوب می شود . اين مشكل در قرن هاى اخير به شيوه هاى جديدى سازمان يافته و از شكل سنّتى به صورت مكتب هاى گوناگون همانند «ليبراليسم» و «سكولاريسم» در غرب ظهور پيدا كرده است. در دهه هاى گذشته، دامنه موج دين گريزى به شرق از جمله به كشور ايران نيز سرايت كرد. اين پديده در غرب عوامل خاص خود را دارد. آنچه اين نوشتار به دنبال آن است اين كه چرا در جامعه اسلامى ايران، كه سابقه اى طولانى در دين دارى دارد ـ با آن كه دين موافق فطرت انسان است ـ عده اى فرار از بندگى خداى سبحان را بر اطاعت از او ترجيح مى دهند؟ و سؤال اساسی تر اینکه چرا دین گریزی در نسل نوجوان وجوان شیوع و نمود بیشتری دارد؟

باتوجه به اين موضوع ابتدا مقدمه اي بيان شد ،در مبحث اول مفاهيم وكلياتي مانند معناي لغوي دين ،معناي اصصطلاحي وفطري بودن دين بيان شد.در مبحث دوم به بررسي عوامل دين گريزي بعضي از نوجوانان وجوانان چون

ضعف شناختي ،برداشت غلط از دين ،عدم اضاي نيازها ،تشويق وتنبيه و... پرداخته شد.در مبحث سوم راه حلهاي آموزشي،خانواد گي،اجتماعي ،تربيت ديني در مدارس ومبلغان ديني براي پيشگيري از دين گريزي نوجوانان وجوانان ارايه شد ودر پايان نتيجه گيري از كل بحث بيان شده است.
کلید واژه: دين ،نوجوانان وجوانان،فطري بودن دين،گريز از دين،
مقدمه
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 53

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما