محل لوگو

دولت الكترونيك


دولت الكترونيك

نام فایل : دولت الكترونيك

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 103 کیلوبایت


شاخص دولت الكترونيك در ايران با متوسط وضعيت جهاني فاصله دارد
شاخص دولت الكترونيك در ايران با متوسط وضعيت جهاني آن فاصله دارد.
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا , متوسط شاخص دولت الكترونيك در جهان 62/1 است كه اين شاخص در كشورمان به 31/1 مي رسد.
بنا بر اين گزارش در تعيين شاخص دولت الكترونيك معيارهايي از جمله تعداد رايانه هاي شخص، تعداد ميزبانان اينترنتي افراد داراي دسترسي به اينترنت و تعداد خطوط تلفن ثابت و همراه مورد توجه قرار مي گيرد.
اين گزارش مي افزايد درصد جمعيت شهري شاخص توسعه نيروي انساني و شاخص دسترسي اطلاعات نيز از ديگر معيارهاي تعيين شاخص دولت الكترونيك از سوي سازمان ملل متحد است.
همچنين مقدار اين شاخص كه بيشتر وضعيت زيرساختهاي فناوري اطلاعات در كشور را نشان مي دهد , بيانگر ضعف زير ساخت و پيش نيازهاي لازم براي توسعه فناوري اطلاعات در ايران است.
لازم به ذكر است طبق آخرين تحقيقات سازمان ملل ايران از نظر فناوري اطلاعات در ميان كشورهاي جهان رتبه 107 را به خود اختصاص مي دهد.
بي توجهي نسبت به تربيت شهروند الكترونيك، پروژه دولت الكترونيك را با شكست مواجه مي‌‏كند
هر گونه بي‌‏توجهي نسبت به تربيت شهروند الكترونيك ، باعث خواهد شد انرژي و هزينه‌‏هاي مربوط به ايجاد دولت الكترونيك به هدر برود و آن را با شكست مواجه كند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا، دكتر سعيد سعادت ، مدير عامل مجتمع فني تهران، با بيان مطلب فوق، گفت: آموزش
IT
به كودكان و نوجوانان موضوعي است كه در سيستم آموزشي كشور مغفول مانده است.
وي ، با ضروري دانستن آموزش و انتقال مهارت‌‏هاي كار با كامپيوتر به شهروندان ، ادامه داد: نياز به توسعه آموزش و تربيت شهروند الكترونيكي به اندازه ايجاد زيرساخت‌‏هاي ارتباطي براي توسعه
IT
در كشور از اهميت برخوردار است.
دكتر سعادت ، در بخش ديگري از سخنان خود و در پاسخ به اظهارنظر دبير اجرايي سمينار دولت الكترونيك و تكريم ارباب رجوع مبني بر نداشتن مجوز فعاليت اين مجتمع در زمينه آموزش عالي و صدور اطلاعيه توسط وزارت علوم، تحقيقات و فن‌‏آوري در اين خصوص ، گفت: ما هيچ‌‏گاه ادعا نكرده‌‏ايم كه مجتمع فني تهران مجوز آموزش عالي دارد، اما موسسه آموزش عالي آزاد فن‌‏آوران اطلاعات تهران داراي مجوز از سوي وزارت علوم ، تحقيقات و فن‌‏آوري است و مجتمع فني تهران با توجه به فعاليت‌‏هاي مختلف خود داراي مجوز از سازمان‌‏هاي ذيربط است. لذا به نظر مي‌‏رسد صدور اين اطلاعيه توسط وزارت علوم با تعجيل صورت گرفته است.
رتبه ايران در دولت الكترونيكى 115 است
رييس اداره
IT
وزارت كشور گفت: تا زمانى كه دستگاه معينى به عنوان متولى
ICT
در كشور مشخص نشود بخش‌ عمده‌اى از منابعى كه در اين زمينه‌ها هزينه مى‌شود عملا به هدر خواهد رفت.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از ايسنا، على محقر گفت: با عنايت به توسعه روزافزون
ICT
در دنيا و لزوم به كارگيرى آن در كليه ابعاد و فعاليت‌هاى روزمره، اعم از كارهاى دولتى و خصوصى نياز است كه دولت و مجلس و ديگر قوا به عنوان مسوول و محور اصلى توسعه كشور ‌اقدامات شتابان و زيربنايى را در اين حوزه انجام دهند.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 39

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما