محل لوگو

حج و زيارت آقاي غلامي10


حج و زيارت آقاي غلامي10

نام فایل : حج و زيارت آقاي غلامي10

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 50 کیلوبایت


حج تمتع و فرصت هايي كه بدست مي آيد:
فرصت تمرين قطع وابستگي:
اولين گامي كه در تحقق اين سفر برداشته مي شود هجرت از همه وابستگي ها و تعلقاتي است كه با آنها زندگي مي كنيم و چه بسا جدا شدن از اين تعلقات را تصور هم نمي كنيم غافل از اينكه تا از اين تعلقات جدا نشويم اتصال به معبود ممكن نخواهد بود. در اين سفر اولا با هجرت از بخشي از اين وابستگي ها جدا شده و ثانيا با احرام بستن لباسها و همه آنچه كه جزو تعلقات ما هست كنار گذاشته و لباس ديدار با محبوب كه لباس احرام و لباس آخرت است مي پوشيم. آيا اين يكي از بهترين فرصت ها براي قطع همه وابستگي ها در عين زندگي با هر آنچه در دنيا هست، نمي باشد.
2. فرصت تطهير ظاهر و باطن:
دانستيم كه شرط احرام بستن طهارت از همه خبائث و همه نجاسات است به گونه اي كه ذره اي خباثت مانع احرام درست مي شود اگر ظاهر احرام اين گونه باشد به يقين احرام به باطن محقق نمي شود مگر اين كه دل و روح انسان از هر نوع ناپاكي از قبيل كينه، حسد، بعض، غررو، عجب يا تكبر وغيره پاك شود.
3. فرصت توبه و استغفار:
بديهي است شمول رحمت الهي در همه زمانها و همه مكانها و همه حالات يكسان نيست؛ بيت الله الحرام،حجر اسماعيل، زير ناودان طلا، مقابل درب كعبه روضه النبي(ص)، جنب ستون توبه، كنار مرقد ائمه(ع)، حالت احرام و همه مشاهد مشرفه بلكه روضه معنوي انسان همه و همه موقعيت هاي است كه اگر آدمي بخواهد اين فرصت ها را دريابد، بايد مغفرت گناه گذشته و ضيافت و حفاظت از گناهان در آينده را از حق تعالي طلب كند.
4. فرصت انقلاب درون:
حج تمتع فرصت شور بندگي به شعور بندگي است در مكتب نوراني اسلام فرصت ها و موقعيت هاي زماني و مكاني بسياري هست كه به انسان شور خاصي مي بخشد.
5. فرصت انس و خلوت با خدا
:
بر اساس حكم فطرت و قضاوت وجدان، خداوند، اولين، بهترين، زيباترين، كاملترين و جامع ترين منبع رفع نيازهاي بشر و حل مشكلات اوست چرا كه او قادر، عالم، بصير، عليم، حكيم، رحيم، عظيم، رئوف و... مي باشد. اما به اقتضاي حجاب بر آمده و از زندگي مادي و حيواني انسان از آن منبع لايزال غافل است. در سفر بيت الله الحرام زمينه رفع حجاب ها فراهم است تا ارتباط لازم با خالق هستي برقرار شود.
6. فرصت انس با قرآن:
اولين پيام سرزمين نزول وحي اين است كه اي انسان در اين جايگاه از ناحيه ذات اقدس الهي بهترين فرمان ها،فرمول ها، راه حل مشكلات، بر پاك ترين قلب نازنين خاتم ا نبياء براي سعادت همه بشريت تا ابد ارسال شد.
بايد اول قرآن را در طول سفر مرتبا قرائت نمود. دوم به تدبير در آن پرداخت و سوم به آنچه كه فرموده عمل كرد و چهارم مضامين عاليه آن را به ديگران سفارش نمود و پنجم از اصول و ارزشهاي آن با جان و مال دفاع نمود.
7. فرصت تحكيم پيوندي با نبوت و امامت:
در سرزمين حجاز با قدم زدن در محل ولادت پيامبر اكرم(ص) و امام معصوم و با ديدن و زيارت قبور مطهرشان و با ديدن و زيارت قبور مطهرشان و با يادآوري وقايع صدر اسلام، بهترين فرصت براي فكر كردن در ضرورت وجود پيامبر و امام، آثار و بركات حضور اين بزرگواران در زندگي، آسيبهاي فقدان الگو و راهنما در حيات دنيوي و اخروي، لزوم پيروي از سيره و رفتار پيامبر و معصومين كلمات و نصايح ايشان و ياران و رهروان واقعي اين خاندان و دوري از دشمنان و ويژگي هاي فكري و رفتاري آنها فراهم مي شود.
وداع جانسوز با مدينه النبي
آري، كشتي سرگردان وجودم در درياي بيكران اعمالم گم گشته بود، ليكن فانوس دريايي حق برايش چشمك زد و هدايتش را از نو آغاز كرد، و اين كشتي طوفان زده را به ساحل نجات رسانيد. اين كشتي نجات يافته، ظهر هنگام، ساحل گرم مدينه را وداع گفت. كبوتر عاشق، كوله بارش را بست و چه سبك بود اين بار، توشه اش. در حاليكه اشكم چون در، در چشمان صدف گونه اش مي لغزيد، گنبد خضراء را در دريچه هاي ديدگانش به خاطر سپرد و بقيع را با تمام بزرگي اش در پهناي قلبش مدفون ساخت. آري اين كبوتر رفت و در كوله بارش ياد خوبان مدينه را به ارمغان برد. رفت و رفت و رفت، تا در اين گيتي بيكران شجره را يافت؛ مسجد شجره!!
خداحافظي
مدينه، صفا بخش جان ودلم
خداحافظ اي مهبط جبرئيل
فراق تو مشكل ترين مشكلم
خداحافظ اي ناله آه آه
دريغا كه همچون نسيم سحر
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما