محل لوگو

تاريخچه بهره وري


تاريخچه بهره وري

نام فایل : تاريخچه بهره وري

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 60 کیلوبایت


تاريخچه بهره‌وري
مي‌توان گفت براي نخستين بار لغت «بهره‌وري» توسط فردي به نام «کوئيزني» در سال ۱۷۶۶ ميلادي بکار برده شد. بيش از يک قرن بعد يعني در سال ۱۸۸۳ فردي به اسم «ليترِ» بهره‌وري را «قدرت و توانايي توليد کردن» تعريف کرد. بايستي توجه داشت که واژه بهره‌وري با گسترش
انقلاب صنعتي
و جهت افزايش سودمندي حاصل از
نيروي کار
,
سرمايه
و مواردي از اين دست گسترش يافت ولي اصطلاح بهره‌وري آب در چند ساله اخير و به دليل کمبود اين ماده ارزشمند گسترش يافته است.
کاربردها
بر خلاف پندار برخي افراد بهره‌وري فقط براي صنايع نيست بلکه بهره وري سطوح مختلفي دارد و همه افراد در همه سطوح نقش دارند يعني اينکه افراد مي‌توانند با تفکر، ابداعات و نوآوري‌هاي خود عملا" در چند سطح گوناگون موثر واقع گردند، سطوح مختلف بهره وري عبارت‌اند از:
سطح فرد
سطح گروه کاري
سطح سازماني
سطح رشته‌هاي
تجاري
، خدماتي،
صنعتي
و
کشاورزي

سطح بخش‌هاي اقتصادي
سطح ملي و کشوري
سطح جهاني
در سطوح فردي به دنبال تدابيري براي افزايش بهره وري فردي هستيم . و در سطح گروه نيز به دنبال افزايش بهره وري گروه کاري هستيم. بديهي است که موضوع بهره وري بيشتر در سطوح سازماني و رشته‌ها مطرح مي‌شود و بيشترين ضوابط و شرايط مربوط به بهره وري را مي‌توان در آنها مشاهده کرد. چه بسا برخي مشاغل و حتي برخي دستگاهها به دليل انجام فعاليت‌هاي موازي و تکراري بودن وظايف سازماني در يکديگر ادغام شده و برخي از آنها حذف شده‌اند. برخي مواقع ايجاب مي‌کند که بدليل مصالح ملي برنامه ريزان اقتصادي و سياست گذاران مثلا" در زمان جنگ دستور دهند کارخانه‌هاي کالاهاي غيرضروري و لوکس اقدام به همکاري با ساير کارخانه‌هاي توليد مواد غذائي و حتي کارخانه‌هاي ساخت جنگ افزار نمايند و توليد کالاي خود را تعطيل نمايند. و يا مصالح عمومي ايجاب مي‌کند جند خانه که در مسير طرح يک شاهراه واقع گرديده خريداري يا معاوضه گرديده و تخريب شود.
موانع بهبود بهره‌وري
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 71

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما