محل لوگو

بلوغ و جواني


بلوغ و جواني

نام فایل : بلوغ و جواني

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 73 کیلوبایت


ويژگي هاي دوران بلوغ
1 – تنوع طلبي :
يکي از صفات و ويژگي هاي دوران جواني تنوع طلبي است . جوان مظهر تنوع طلبي و شيفته ي روش هاي نوين در روزگار خود است . هميشه دنبال چيز هاي نو و تازه است ، لباس نو ، آرايش نو ، وسيله نقليه نو و ....... جوان به هر چيز نو با عينک خوش بيني نگاه مي کند و شايد اين تنوع طلبي مورد توجه دشمنان قرار گيرد و آنها را وادار به مد گرايي افراطي کند . ولي در نهايت ، تنوع طلبي را مي توان يک ويژگي مثبت در جوانان دانست زيرا يکسان طلبي خستگي مي آورد مثل جاده اتوباني که براي هر راننده ي ماهري خسته کننده است ولي جاده کوهستاني با تنوع جنگل و دريا و پيچ و خم و ..... ملال آور نيست .
اين خصوصيت در خلقت جهان هم قابل مشاهد ه است اگر جهان همه اش دريا بود چي مي شد ؟اگر همه اش جنگل بود ، اگر همه ي درختان شبيه هم بود ، اگر هميشه شب بود ، اگر همه انسان ها مرد يا زن بودند، اگر همه زشت يا زيبا بودند ، اگر هميشه سرد يا گرم بود و...... پس جهان هم ،با نوعي تنوع خلق شده است حتي در عبادات ، اگر نماز ما رکوع و سجود و تشهد و قنوت نداشت چقدر خسته کننده بود .
جوان از پوشش يکسان ، از خوراک يکسان ، تفريح يکسان ، آرايش يکسان ، لذت نمي برد و به همين خاطر دنبال تنوع است . اگر ما جوان را با اين تنوع ها ديديم ، او را متهم به بي ديني نکنيم اين مطلب مورد تاييد مقام معظم رهبري هم هست که فرمودند :
آن کساني که خيال مي کنند نسل جوان فاسد شده ، چون چهار نفر دختر و پسر با لباسي که آنها نمي پسندند ، مي بينند که لزوما هم معلوم نيست آنچنان منفي باشد ، اشتباه مي کنند .
2
2 – اصلاح طلبي
اصلاح طلبي واژه ي زيبايي است که هم از آن اراده ي باطل مي توان کرد وهم اراده ي حق ، آنچه پس از خرداد 76 مطرح شده ، معناي واقعي کلمه اصلاح طلبي نيست چون از آن اراده باطل مي کنند . منظور از اصلاحات را اصلاح قران ، دين ، قانون اساسي ، حذف ارزش ها ، اصول و اعتقادات و مقدسات مردم دانسته و مخالفين خود را ضد اصلاحات مي نامند در حاليکه هيچ عاقلي با اصلاحات و اصلاح طلبي نمي تواند مخالفت کند .
اولين اصلاح طلبان پيامبران و ائمه معصومين (ع) بودند ، اصلاح طلب واقعي امام حسين (ع) است که فلسفه قيام خود را اصلاح امور امت جدّش مي داند ، اين خصوصيت در جوانان به شکل ديگري نمود پيدا مي کند . در اين زمينه مقام معظم رهبري مي فرمايند :
جوان به طور طبيعي طالب اصلاح طلبي است . منظور از اصلاح طلبي تعبير هاي رايج آن و اصلاح طلبي به عنوان يک پز سياسي نيست . بعضي زير نام زيبا و جذاب اصلاح طلبي بدنبال چيزهايي هستند که اين فقط جنبه تشريفات در زندگي انسان داشته باشد که اين امر نقطه مقابل اصلاح طلبي است . بعضي اسم اصلاح طلبي را مي آورند اما مقصودشان اصلاحات آمريکايي است .
3 – عدالت خواهي
يکي ديگر از صفات دوران جواني عدالت خواهي است . جوان از بي عدالتي و ظلم تنفر دارد و مخالفتش را به هر نحو ممکن اعلام مي کند . امروزه پرچمدار مبارزات ضد ظلم در اکثر کشور ها دانشجويان و جوانان اند . در انقلاب شکوهمند ما هم ياران با وفاي امام عزيزمان را همين جوانان تشکيل مي دادند تا بدست توانمند پير و مرادشان بتوانند عدالت را در جامعه ظلم زده بگسترانند . در دوران آخر الزمان هم اکثر ياران عدالت گستر جهان ، مهدي موعود را جوانان تشکيل مي دهند .
« انّ اصحاب القائم شباب لا کهول فيهم »
3
مقام معظم رهبري به عنوان سمبل عدالت خواهي در اين باره مي فرمايند : جوان بطور طبيعي خواهان عدالت ، آزادي مشروع و تحقق آرمان هاي اسلامي است . جوان تصويري از سيماي امير المومنين (ع) را در ذهن خود دارد که او را به هيجان مي آورد و نواقص موجود را با آن مقايسه مي کند و طالب اصلاح مي شود که اين چيز بسيار بر جسته اي است .
4 – الگو پذيري
يکي از ويژگي هاي دوران جواني ، حسن الگو پذيري است . جوانان براي تکوين شخصيت روحي و فکري و اجتماعي خويش ، همواره سعي مي کنند افرادي را که از نظر مادي و معنوي به کمال رسيده اند الگوي خويش قرار دهند . حال اين هنر ماست که بتوانيم براي جوانان الگوي مناسب و خوب معرفي کنيم. قبل از اينکه دشمنان ، الگوي خود را در قالب هاي گوناگون به جوانان معرفي نمايند .
ما بايد علي (ع) ، ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) و بزرگان تاريخ را به عنوان الگو به آنها معرفي نماييم که متاسفانه نتوانستيم جوانان تشنه ي الگو پذير را سيراب نماييم . ما بايد حسين فهميده ها ، حاج همت ها ، بروجردي ها و..... را به جوانان معرفي نماييم اگر اين کار را نکنيم ، که نکرده ايم بايد شاهد پذيرش الگوهاي غلط از طرف جوانان باشيم که عکس هنر پيشه هاي فاسد را برروي سينه ي خود نصب مي کنند .
مقام معظم رهبري مي فرمايند :
.........درخشش امير المومنين در دوران جواني همان الگوي ماندگار است که همه جوانان مي توانند ، آن را سرمشق خودشان قرار بدهند . در دوران جواني در مکه ، يک عنصر فداکار ، يک عنصر باهوش ، يک جوان فعال ، يک جوان پيشرو و پيشگام بود ......
4

5 – ميل به خود نمايي
ويژگي ديگر دوره جواني ميل به خود نمايي است ، جوان به اثبات شخصيت خود علاقه شديدي دارد ، مي خواهد نشان دهد که از ديگران کمتر نيست علاقمند به شهرت است و مايل است استعداد و توانايي هاي خود را به رخ ديگران بکشد و به هر نحو ممکن خاصّه در اجتماع خود را نشان دهد . جوان به افراد معروف و قهرمان ابراز علاقه مي کند و دوست دارد روزي مثل آنها شود و سعي مي کند در رفتار ، کردار و پوشش مثل آنها شود .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 73

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما