محل لوگو

انواع مقاومت


انواع مقاومت

نام فایل : انواع مقاومت

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 66 کیلوبایت


انواع مقاومت
۱):ولومها و پتانسیومترها
   
مقاومتهای متغیری هستند که اهم آنها را می توان کم یا زیاد نمود.
ولومها دو دسته می شوند. بعضی آنها خطی نامیده می شوند.یعنی مقدار یا افزایش یا کاهش آنها با چرخاندن دسته بطور یکنواخت و متوالی انجام می گیرد. در حالیکه در نوع دوم یعنی لگاریتمی تغییرات اهم آن به صورت لگاریتمی کم یا زیاد می گردد. به این معنا که تغییرات اهم دو حالت پیدا می کند یا در ابتدا خیلی سریع ودر انتها کند است یا برعکس در ابتدا خیلی کند و در انتها خیلی سریع انجام می گردد.مقاومتهای متغیر از نوع سیمی یا کربنی می باشند.
در روی ولومها علاوه بر مقدار آنها نوع لگاریتمی یا خطی بودن آنها معمولاْ علامت گذاری گردیده است. به این نحو که ولومهای لگاریتمی را با حرف
A
و نوع خطی را با حرف
‌‌‌B
نشان میدهند.
2):
ARRAY
 
این گروه مقاومتهایی هستند که در تعداد ۸ تایی ۱۰ تایی و..... در یک بسته قرار دارندوبعضی آنها تمامی مقاومتها از یک سر به هم وصل هستند.
مقاومتهای استاندارد
یکی از استاندادردهای مقاومت سری
E
می باشد که شامل سری های
E6 - E12 - E24
می باشد.سری
E6
در هر دهه 6 اندازه دارد که معمولاً با تلورانس 20% عرضه می شوند. تا تمام رنجهای مقاومتی را بپوشانند. برای سری مقاومتی از 1 اهم تا 1 مگا اهم می باشد که سری آن عبارتند از :
1-1.2-1.5-1.8-2.2-2.7-3.3-3.9-4.6-5.6-6.8-8.2
سری
E12
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 52

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما