محل لوگو

الگوهاي برتر


الگوهاي برتر

نام فایل : الگوهاي برتر

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 27 کیلوبایت


الگوهاي برتر
نام دبير:
فروغ رمضاني
موضوع:

درس قرآن
آموزشگاه نجمه
ما عندكم ينفذ و ما عند الله باق. «نحل-96» آنچه نزد شماست تمام مي شود و از بين مي رود ولي آنچه نزد خداست باقي مي ماند.
اهداف آموزش:
1- تقويت روخواني و روان خواني قرآن كريم
2- آشنايي با قرائت زيباي ترتيل قرآن
3- آشنايي با معناي برخي از كلمات پراستعمال قرآن
4- درك معنا و توانايي ترجمه برخي از عبارات و آيات ساده و پركاربرد قرآن
5- آشنايي با برخي از داستانها
6- تقويت علاقه و انس به قرائت مستمر و روزانه قرآن
7- تقويت علاقه به درك هر چه بيشتر معناي عبارات و آيات قرآن
8- تقويت علاقه به داستانها، مطالب و معارف قرآن.
روش تدريس
1- قرائت آيات:
از دانش آموزان خواسته مي شود كه آيات هر درس را يك هفته پيش از تدريس در خانه قرائت كند. و ترجمه آيات متن درس را از روي كتاب قرآن بنويسند.
قرائت در كلاس اول معلم بصورت ساده و روان از روي متن درس مي خواند و قواعد ادغام و ابدال و تلفظ صحيح حروف خاص عربي را براي دانش آموزان مي گويد و بعد آيات درس به صورت هر عبارت دو بار از نوار آموزشي پخش مي شود كه دانش آموزان بار اول گوش مي دهند و بار دوم با نوار هم خواني مي كنند. پس از انجام اين مرحله از دانش آموزان خواسته مي شود كه در ظرف چند دقيقه يك بار ديگر آيات و عبارات را مرور كنند تا در خواندن صحيح آيات اشكالي نداشته باشند بعد دبير محترم به دانش آموزاني كه نياز بيش تري به تمرين دارند بطور انفرادي اشكالات آنها را برطرف مي كند.
2- درك معنا:
از دانش آموزان خواسته مي شود كه تمرين هاي كار در كلاس را در دفتر قرآن بنويسند بدون جواب سپس دبير محترم از دانش آموزان مي خواهد كه جدول لغات درس را تكميل كنند. سپس دبير محترم چند بار كلمات جدول را از عربي به فارسي و از فارسي به عربي از دانش آموزان- بصورت دسته جمعي- مي پرسد. آنگاه دانش آموزان با استفاده از جدول و دانسته هاي قبلي خود، تركيب ما و عبارات ساده جدلها را معنا مي كنند.
3- آشنايي با قرآن:
از دانش آموزان خواسته مي شود كه متن آيات هر درس را ترجمه كنند. و بعد دانش آموزان متن را ترجمه مي كنند و اگر به داستاني برخوردند آن داستان را بازگو مي كنند. اگر وقت بيشتري براي قرآن باشد مي توان از تفاسير قرآن استفاده كرد. كه هدف اصلي دبير از يك سو فراهم آوردن زمينه و انگيزه ي لازم براي آموزش قرآن و از سوي ديگر آشنايي بيش تر با قرآن كريم و موضوعات آن است. قابل ذكر است كه بحث بخش آشنايي با قرآن پس از تدريس، در گفت و گوهاي آزاد كلاس و ارزش يابي مستمر، يادآوري و تمرين مي گردد ولي در ارزش يابي هاي كتبي و پاياني مورد سئوال قرار نمي گيرد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 120

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما