محل لوگو

اعتیاد2


اعتیاد2

نام فایل : اعتیاد2

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 52

حجم : 218 کیلوبایت


مقدمه :
سراسر زندگي آدمي پر از خطرات ، مشکلات و سختي ها است يا بهتر بگوييم امتحان است . گاهي فراز و نشيب هايي در مسير زندگي ريا، انسان را به نقطه اي ميرساند که شخص به ادامه دادن آن شک مي کند . دردها ، شادي ها و خوشي ها و همه و همه در چارچوب ذهن محدود ما معني مي شوند و به نسبت آگاهي و علم حاضر از طبيعت ، نظام هستي و خويشتن ، ميزان آن کم و زياد مي شود و هر چه شناخت بيشتر باشد عدل را بيشتر مي توان ديد و کمتر تحت تأثير قرار گرفت . مقاله اي را که در پيش رو داريد ، فرازهايي از چگونگي اعتياد به مواد مخدر و راههاي جلوگيري از آن است که با جمع آوري مطالب مختلف به صورت علمي و جامع ديدي واقع بينانه به اعتياد دارد .
از طرفي امروز با ديدن آمار و ارقام مربوط به اعتياد و مشکلات ناشي از آن بخصوص در ميان جوانان ، حقيقتي دردناک در برابر ديدگان انسان ظاهر مي شود . حقيقتي که نمي توان در مقابل آن بي اعتنا بود و به سادگي از آن صرف نظر کرد . اعتياد به مواد مخدر به عنوان يک مشکل اجتماعي ، پديده اي است استعماري که علاوه بر آثار ناهنجار و ايجاد زمينه هاي ناسالم اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي و فرهنگي مي تواند در ابعاد شخصيتي ، رواني و تربيتي جامعه تأثير بسزايي بگذارد و آن را آلوده کند .
به عقيده سياستمداران استعماري ، براي تصخير يک مملکت هيچ عاملي بهتر از روانه کردن ترياک به آن جامعه نيست . آنها معتقداند براي مغلوب ساختن ملت ها يک کيلو ترياک و يک حلقه وافور از هزاران توپ و تانک کارسازتر است .
اعتياد قصه اي تلخ از زندگي انسانهايي است که جوانيشان را پاي دود به باد فنا سپرده اند و زماني که به خود مي آيند و مي خواهند از اين دام نجات يابند متوجه خواهند شد که نه فريادرسي خواهد آمد و نه خود توان برگشت و حالت قبلي را خواهد داشت و بحران قرص هاي روان گردان يا اکستاسي مانند ديگر آمفتامين ها ، مصرف منظم آن منجر به ايجاد تحمل مي شود ، به طوري که براي رسيدن به اثر اوليه بايد بر مقدار مصرف آن اضافه کرد که البته امکان وابستگي رواني به اثرات دارو نيز وجود دارد . اگر چه اکستاسي در روان درماني داراي جايگاه بخصوصي است اما در حال حاضر استعمال آن در پزشکي مجاز نيست .
اکستاسي را به عنوان داروي رقص آور در مجالس و مهمانيهاي بزمي مصرف مي کنند تا اثرات احساسي و هيجاني را در رقص ، با موزيک تند براي چندين ساعت به وجود آورد . عوارض جانبي بيشتر به علت مصرف تفريحي آن است تا مقدار وصرف خود دارو . اکستاسي سيستم عصبي مرکزي را تحريک مي کند ، بيداري و انرژي را بالا مي برد . تشنگي ، خستگي و خواب را کاهش مي دهد و بلعکس ضربان قلب و فشار خون را افزايش مي دهد . ممکن است بر اثر رقص طولاني و عرق زياد بدون آنکه فرصت جبران آب از دست رفته بدن باشد ، سکته قلبي ايجاد کند . حمله قليب مي تواند منجر به بي رمق شدن عضلات ، نارسايي کليه ، ناراحتي هاي مربوط به لخته شدن خون ، تشنج و مرگ شود . در برخي موارد سديم کم شده و مغز ورم مي کند که اينها به خاطر مصرف زياد مايعات بدون دفع کافي ادرار است که بيشتر از راه عرق دفع مي گردد . استفراغ ، سردرد و خواب آلودگي و نيز آسيب کبدي و سکته مغزي از پيامدهاي اين دارو است .
البته هنوز اطلاعات اندکي درباره اثرات طولاني اين دارو وجود دارد . برخي بيماري هاي رواني مثل اسکيزوفرني و افسردگي ، اختلالات خواب ، مشکلات دندان ها و ميل زياد به خوردن شکلات گزارش شده اند . از آنحجايي که اکستاسي آسيبهايي به برخي از سلوللهاي عصبي در حيوانات وارد مي سازد امکان دارد بيماري هاي رواني خواصي را ايجاد کند . افسردگي حتي سالها پس از قطع دارو پيش بيني مي شود . همچنين مصرف کنندگان اکستاسي دچار کاهش وزن ، ناراحتيهاي دندان به علت قفل کردن فک و فشردن دندان ها و نيز اضطراب مي شوند . اکستاسي با برخي داروها تداخل مي کند . اگر با بازدارنده هاي منوآمين اکسيداز
(MADIS)
مصرف شود ، فشار خون را به طور خطرناکي بالا مي برد . همچنين خطر ضربان غير طبيعي قلب را چنانچه با داروهاي ديژيتال ، لو و دوپا و استشناق برخي از بي حس کننده ها مصرف شود ، زياد مي کند . اکستاسي اثرات تسکيني داروهايي را که سيستم عصبي مرکزي را از کار باز مي دارد خنثي مي کند و اين داروها اثر اکستاسي را بر مغز کاهش مي دهد . تحقيقات پليس در سال 1998

نشان مي دهد که 33 در صد از 260 نوع مواد شناسايي شده ، از نوع روان گردان هايي مانند زاناکس
(XANAX)
مي باشد که به وسيله يک دانش آموز در خارج از محيط مدرسه به فروش مي رسيده است .
تعريف اعتياد :
از نظر دانشمندان اعتياد پديده اي زيستي است که به ارگانيسم بدن امکان آن را مي دهد که خود را به تدريج با پاره اي از مواد سمي سازش دهد و مصرف روزمره مقاديري از اين مواد که براي بدن مضر است را تحمل کند .
با استعمال مواد مخدر تحريک پذيري سلول هاي عصبي و دستگاه عصبي افزوده شده و در نتيجه داروي بيشتري لازم است که آن را به حالت تعادل برگرداند و در واقع وي را به حالتي برساند که قبل از شروع اعتياد وجود داشت .
شخص معتاد چون بدنش مقاومت اکتسابي پيدا مي کند در نتيجه استعمال مکرر آن موجب کاسته شدن تدريجي اثرات آن مي شود . بنابراين پس از مدتي شخص مقادير بيشتري از دارو را مي تواند بدون بروز ناراحتي تحمل کند . به طوري که اگر دارو به بدن نرسد باعث بروز اختلالات رواني و فيزيولوژيکي مي شود . استمرار در مصرف دارو مقدار ان را براي مصرف کننده بيشتر مي کند و اين بدين معناست که هر روز بيشتر از روز قبل بايد مصرف شود تا شخص معتاد به حالت عادي خود برسد .
تاريخچه :
بشر از ديرباز براي تسکين دردهاي خود با استفاده از گياهاني که با تجربه آنها را به دست آورد استفاده مي نمود . سومري ها اولين کساني بودند که ترياک را مي شناختند و نام آن را گياه شادي بخش ناميدند . کتب يوناني حاکي از آن است که ترياک در تاريخ بابل ، مصر ، يونان و روم شناخته شده بود . مجارستان اولين کشور اروپايي بود که ترياک را از 1200 سال قبل از ميلاد مي شناخت و اين گونه به نظر مي رسيد که آن را به هند ، ايران ، و ترکيه و ديگر کشورها انتقال داد .
تاريخچه مواد مخدر در ايران
در ايران دانشمندان و پزشکاني همچون محمد بن زکرياي رازي و ابن سينا اولين کساني بودند که به خواص دارويي و شفا بخشي ترياک پي بردند . گروهي از مورخان استعمال ترياک در ايران را ره آورد حمله اعراب و گروهي ديگر ورود ترياک را بر اثر حمله چنگيز و پاره اي سوقات لشکرکشي نادرشاه به هند مي دانند . آنچه مسلم است در زمان صفويه ، استعمال ترياک بيشتر به منظور تعديل اصطراب خاطر بزرگان و درباريان و رجال عالي مقام معمول شد . همانطور که مي دانيد در زمان حيات حسن صباح ، وي و طرفدارانش به وسيله مشتقات برخي از گياهان مخدر ، دارو مي ساختند و به همين علت به حشيشيون معروف بودند .
علل اعتياد :
و اما چه عواملي باعث اعتياد شخص مي شود ؟ موارد زير هر کدام به نوبۀ خود سبس ايجاد اعتياد در شخص مي شود :
1- تقليد کورکورانه از دوستان ناباب و به ظاهر غمخوار و مونس .
2- پايين بودن سطح علمي و فرهنگي .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 57

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما