محل لوگو

اصول و روش ترجمه


اصول و روش ترجمه

نام فایل : اصول و روش ترجمه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 51

حجم : 135 کیلوبایت


اصول و روش ترجمه- بخش دوم
تمرین عملی در ترجمه
تمرین شماره (1)
در تایلندعلیرغم سیستم قوی مراقبت بهداشتی و رشد سریع اقتصادی به نظر می رسد گسترش بیماری ایدزامکان همه گیر شدن آن حتی بیشتر از اوگاندا و زئیر است. ممکن است 3 تا 6 میلیون تایلندی یا 5 تا 10درصد از کل جمعیت تایلند تا سال 2000 به ویروس ایدز مبتلا شوند.
تمرین شماره(2)
گروه مستقر در ژنو تخمین زده است بطورکلی در حدود 000/50 نفر در سراسر آسیا به بیماری ایدز مبتلا هستند به گفته آنها اکثریت قریب به اتقاق آنها در هند و تایلند می باشند. نگرانی هایی که وجود دارد این است این اپیدمی در جنوب و جنوب شرقی آسیا با سرعتی مشابه حوضه صحرای آفریقا افزایش یابد، بلکه شاید گسترش آن با توجه به جمعیت 5000 میلیونی بزرگسال در مقایسه با جمعیت 225 میلیونی حوضه صحرای آفریقا بسیار بیشتر شود.
تمرین شماره(3)
یک کارشناس دارویی از هتد و تایلیند و فلیپین در سطوح مختلف به جهت بی توحهی ای کشورها در شناخت ابزار اصلی انتقال ایدز در منطقه اعم از استفاده از داروهای وریدی و فحشا انتقاد کرد. در سه سال آینده برای آسیا بسیار حیای خواهد بود اگر مؤسسات مذهبی و مقامات دولتی( حساسیت) این تراژدی بزرگ در حال وقوع را درک نکنند. میزان ابتلا به ایدز رکورد جدیدی برجای خواهد گذاشت.
تمرین شماره(4)
ممکن است ارسال بسته های تجاری کاری وقت گیر باشد. خصوصاً زمانی که این کار با دست یا ماشین تحریرانجام شود. سیستم های چاپگر لیزری کمک دیگری است اما اینگونه به نظر می رسد که این سیستم ها فاقد نرم افزاری هستند تا بتوانند کاربران متعدد را به هم متصل کنند.
تمرین شماره(5)
درگیری در کرواسی از 25 ژولای در پی بیانیه استقلال تشدید شده است. در زاگرب، هفته گذشته تانک ها در برابر تظاهر کنندگانی که مقابل سربازخانه ها سنگر بسته بودند صف کشیدند. ماشین را له کردند و از موانع ناشی از پرتاب کوکتل مولوتف تظاهرکنندگان دست کم یک نفر کشته شد.
تمرین شماره(6)
در صورت وقوع یک حمله نظامی تمام عیار شبه نظامیان اسلونی به حاشیه شهرها روی خواهند آوورد و با استفاده از حملات جنگ و گریز بمنظور تضعیف دشمن و قطع خطوط ارتباطی و تدارکات آنها دست به نبرد فرسایشی خواهند زد. اما افسران اسلونی بیش از پیش اطمینان دارند که می توانند ملت جدیدی از اروپا را بدون جنگ و خونریزی بیشتر تشکیل دهند.
تمرین شماره(7)
بزرگترین عامل کنترل جنگ عقیده جهانی است. با وجود اینکه نخست شبه نظامیان اسلونی اقدام به تیراندازی کردند و آتش بس را قبل از آرام گرفتن جنگ زیر پا گذاشتند. جدایی طلبان جمهوریخواه بطور موفقیت آمیزی خود را به عنوان قربانی حمله بی رحمانه از سوی نیروهای مجهزتر اعلام کردند.
تمرین شماره(8)
بازی موش و گرفه بین ایالات متحده و عراق تا حدودی موجب استهزاء جرج بوش، رئیس جمهوری ایالات متحهد شده است نزدیک به یک سال و نیم بعد از اینکه عراق شکست خورد و تقریباٌ نابود شد این بوش است نه صدام که دیکتاتور عراق کهد رکارش آسیب پذیر می رسد. صدام نه تنها از شکست نظامی جان سالم بدر برد این طور به نظر می رسد که موقعیت خود را مستحکم کرده است. موش کوچولو اکنون به یک موش بالغ تبدیل شده است و بنظر تمهیدی برای گربه محسوب می شود.
تمرین شماره(9)
هیچکس نباید به حرف بوش شک کند وقتی که می گوید به هر کاری دست خواهد زد تا در انتخابات ریاست جمهوری برنده شود. شرارت او مشهود است. با وجود این، پیروزی وی درعملیات طوفان صحرا بیش از پیش رو به وخامت می رود. با وجود تحریم( عراق) به رهبری امریکا رژیم عراق قاچاق وورد کالاهای ضروری را در اختیار گرفته است. غذا حتی اگر گران باشد به مقدار فراوانی در بغداد دیده می شود. در حالیکه( عراق) شرط سازمان ملل را برای صادر کردن نفت رد کرد. عراقی ها بیشر ساختمانها را تعمیر و بازسازی کردند با توجه به شایعات الهام گرفته از غرب، علیرغم تضاد آنها هیچ چالش خطرناکی برای حاکمیت صدام وجود نداشته است. این بدان معنی نیست که وی نزد مردم محبوب است. بلکه جناح مخالف به حد کافی قوی نیست تا او را از حگومت برکنار کند.
چالش های ایجاد شده توسط کردها در شمال و شیعه ها د رجنوب در سطح وسیعی فرونشانده شده است. همچنین وجهه صدام در ماه گذشته با ایستادن در مقابل وزارت کشاورزی در بغداد وقتی گزارشگران رسانه های غربی وی را برنده اعلام کردند تقویت شد.
تمرین شماره(10)
آیا صدام واقعاً آنقدر قوی است که ظرف 18 ماه پس از شکست نظامیانش بتواند در برابر آمریکا ایستادگی کند هیچ شکی د رمورد بی رحمی صدام وجود ندارد، اما تصویر جاهل مآبانه وی که به جهان بی خبر القاء می شود تا چه حد واقعبینانه به نظر می رسد صدام دست ئشانده غرب است. او بخاطر شکست با قدرت نوظهور اسلام به خود می بالند. به مدت هشت سال غرب هر سلاح مهلکی بجز سلاح هسته ای را در اختیار صدام گذاشت. و با پرداخت هزینه توسط حکومت های غربی همتایش براین مبارزه با اسلام و مسلمین آنرا بکار برد. این کار با اشتییاق فراوان از سوی صدام از سال 1980 تا 1988 انجام گرفت. وقتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بطور ناگهانی پایان یافت صدام با ذخایر عظیمی از تسلیحات تنها ماند. در پایتخت های غربی زنگ خطر بصدا درآمد با این تصور که این سلاح ها می تواند بدست مسلمانان بیافتد و ممکن است علیه دست نشانده غرب اسرائیل بکاررور. بدین ترتیب صدام از بدحادثه به سوی کویت هدایت شد و بقیه وقایع که نیازی به بازگویی ندارد.
نکته مهم آن واقعه تعیین زمان آتشبس بود . حتی وقتی صدام می توانست از کار برکنار شود. غرب و مخصوصاً ایالات متحده او را در قدرت نگه داشته. زیرا جانشین
]
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما