محل لوگو

ازدواج


ازدواج

نام فایل : ازدواج

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 59

حجم : 128 کیلوبایت


مقدمه
(ازدواج يا انتخاب همسر، پيمان مقدسي اسست براي زندگي مشترك بين زن و مرد كه طبق قوانين الهي تجويز شده و هدف آن آرامش و آسايش بهتر و بيشتر از زندگي، مهر و محبت، و گذشت و فداكاري و همچنين بقاي نوع مي‌باشد.)
خداوند در سورة روم مي‌فرمايد: از نشانه‌هاي خداوند متعال آن است كه براي شما همسراني از نوع خود آفريد تا توسط آن آرامش بگيريد و ميان شما دوستي و مهرباني قرار داد.
ازدواج وسيله آرامش و آسايش است ولي زماني كه عجولانه و كوركورانه انجام نگرفته باشد. بايد قبل از ازدواج به اصل تناسب توجه داشت يعني دختر و پسري كه مي‌خواهند با هم ازدواج كنند بايد از جهات بسياري متناسب يكديگر باشند، مانند تناسب در جهات روحي، اجتماعي، آموزشي، خانوادگي، سني، اقتصاد و غيره. اگر در ازدواج به اين جهات توجه نشود، ممكن است در آينده زندگي آنان از هم بپاشد و به جدايي و طلاق منجر شود كه نتيجه سو عدم تفاهم و طلاق و جدايي بيشتر روي فرزندان است.
بله از ازدواج نيز عامل مهم اصل توافق است. زن و مردي كه داراي تناسب باشند مي‌توانند خود را به ميل يكديگر وفق دهند و توافق به وجود آورند. اصل ديگر گذشت و بردباري و فداكاري است. اگر زن و مردي در مواردي تفاهم و توافق ندارند بايد صبر و گذشت كنند و يا يكديگر را تحمل كنند و سعي نكنند رأي يكديگر را بر هم تحميل كنند و اگر مطمئن باشند كه اگر يكديگر را دوست داشته باشند و به هم عشق بورزند موارد كوچك اختلافها نيز در سايه همان عشق و محبت و گذشت و فداكاري رفع خواهد شد. معمولاً علاقه زن معلول علاقه مرد به زن و وابسته به اوست. اين مرد است كه اگر زن مرد است كه اگر زن را دوست بدارد و نسبت به او وفادار بماند زن نيز او را دوست مي‌دارد و به او وفادار مي‌ماند. به طور كلي زن طبعاً از مرد وفادارتر است و بي‌وفايي زن عكس‌العمل بي‌وفايي مرد است.
عشق و ازدواج
سه زوج را در نظر بگيريد: اولين زوج، دو جواني هستند كه به تازگي شيفته هم شده و عشق و علاقه‌اي عجيب در ميانشان به وجود آمده و با اين حال كه كوچكترين شناختي از هم ندارند ليكن هر كدام ديگري را به عنوان بهترين و زيباترين فرد دنيا خطاب مي‌كند. اين دو قلباً معتقدند كه عشقشان بي‌نظير است و تا كنون هيچ زوجي تا به اين حد به هم علاقه‌مند نبوده‌اند و عشقشان را زوال ناپذير مي‌دانند.
زوج دوم زن و شوهر مسن هستند كه تمام توهمات و خيالاتشان پايان پذيرفته و از ديدن هم خونشان به جوش مي‌آيد و حالشان به هم مي‌خورد! عشق آتشين ايام جواني جاي خود را به تنفر و انزجار شديد داده. ديگر نشاني از حرفهاي صميمانه و عاشقانه درميان آنها نمي‌توان يافت و تنها به خاطر فرزندانشان است كه حفظ ظاهر كرده‌اند.
روح سوم نيز زن و شوهري مسن در حدود 40 تا 50 ساله‌اند. آنان نيز توهمات ايام جواني راپشت سر گذاشته‌اند ليكن به مرور زمان ياد گرفته‌اند كه به واقع يكديگر را همانطوري كه هستند دوست بدارند و اشتباهات و عيوب هم را ناپديد بگيرند. در حقيقت آنها چنان مجذوب هم شده وجود را در ديگري مي‌پندارد كه احساس مي‌كنند خوشبختي همسرشان سعادت او هم هست. در تحقيقت اين زوج شخصيت خصويات اخلاقي هم را دوست دارند حتي اگر به فراق هم سازگار نباشد.
مشكل همه زوج‌هاي جوان اين است كه نمي‌دانند چه بكنند تا به سرنوشت زوج دوم گرفتار نشوند خود را در همان مسيرن هدايت كنند كه زوج سوم هدايت كرده‌اند.
بايد در نظر گرفت كه اولاً ازداج منحصراً يك رابطه اقتصادي يا روانشناهي يا جنسي نيست. بلكه رابطه عميقي است كه عمري ميان زن مرد جريان دارد. پيماني كه فعاليت انسان را در تمام زمينه‌ها به كل تغيير داده او را به سوي تكامل سوق مي‌دهد. نكته ديگر اين كه ازدواج هرگز در تيجه اميال و احساسات شخصي رشد نمي‌كند بلكه لازمه نيكبختي دگرگوني و تغيير به سرعت رو به زوال خواهند بود. ازدواج بايد موجب شود تا زن و مرد به تكامل اخلاقي و روحي دست يابند و براي حصول به چنين هدفي هر دو بايد حامي يكديگر و ياري كننده هم باشند.
ديدگاه مردان و ديدگاه زنان
مردان و زنان نه تنها از نظر ساختمان بدني و خصوصيات رواني از هم باز شناخته مي‌شوند بلكه اساس اهميت آنها با يكديگر متفاوت است زنان ارتباط جز را به كل به خوبي در مي‌يابند آنها تمايلات مادرانه، مربيگرانه و محافظه‌كارانه دارند. در حاليكه مردان هر چيزي را به عنوان مجموعه‌اي از اجزايي كه قابليت تقسيم پذيري و شكل گيري دوباره دارد تلقي مي‌كند.
زنان نسبت به مردان از ثبات اخلاقي بيشتري برخوردارند و اعتماد به نفس بيشتري دارند. آنان موضوعاتي را به طور فطري مي‌دانند كه مرد براي دانستن آنها بايد مدتها مطالعه و انديشه كرده باشد. مردان و زنان هر كدام به شيوة خود خدا را ستايش مي‌كنند.
معمولاً تفاوت‌هاي فاحشي و اختلافات بي‌حد و حصر در شخصيت و خلق و خوي زن و مرد، يكي از مهمترين عوامل ايجاد ناراحتي و سيه روزي در ازدواج است.
وقتي زن قويتر، عاقل‌تر، با تجربه‌تر و سرزنده‌تر از مرد باشد و برتري خود را به زخ او بكشد بي‌ترديد مشاجره و بدبختي گريبانگير هر دوي آنان خواهد شد. اما هرگاه مرد مسئوليت‌هاي خود را بپذيرد و به عنوان سرپرست خانواده به وظايف خود عمل كند و زن هم به عنوان قلب تپنده خانه با وجودي كه خانه را كانون مهر و محبت مي‌كند و به آن گرمي و صفا مي‌بخشد آنگاه استوارترين پايه‌هاي سعادت و خوشبختي براي آنها و فرزندانشان شكل مي‌گيرد.
همسر يابي
احساسات عاشقانه و خصوصاً عشق در نگاه نمي‌توان به تنهايي ازدواج موفقي را تضمين كند. چرا كه تنها يك بعد از شخصيت طرف مقابل را در نظر مي‌گيرد و فرد عاشق علاوه بر ناديده گرفتن صفات منفي معشوق به وسيله فرافكني و نسبت دادن صفات غير واقعي به او، از واقعيت به دور مي‌افتد.
ازدواج‌هاي مطلقاً حساب شده و منطقي كه تنها به خاطر دلايل شغلي و رسيدن به پول و ثروت صورت مي‌گيرد پذيرفتن نيست و سرانجام خوشي ندارد. البته به دفعات ديده شده كه زوجين به هم علاقه‌مند شده و به خوشبختي رسيده‌اند. زن بايد قدر و ارزش همسر خود را بالا ببرد و اگر زني نسبت به همسرش قوي‌تر و با هوشتر با تحصيلات برتر، با تجربه‌تر و يا بيش از حد مسن‌تر باشد اين وضعيت چندان براي مرد دلپذير و خوشايند نيست. بهتر است كه زن مهربان‌تر باشد و از احساسات پاكي برخوردار باشد همچنين ذوق و سليقه زيبايي شناسي بيشتري نسبت به همسرش داشته باشد. با اين وصف مرد در جريان همسريابي بايد از خود بپرسد كه آيا فلان دختر مي‌تواند قلب تپنده خانه‌اش باشد و به كانون خانواده‌اش گرما و صفا ببخشد يا نه. و دختر هم بايد مرد را مورد بررسي و آزمايش قرار دهد تا به توانايي او در سرپرستي و انجام وظايف مردانه‌اش اطمينان حاصل كند. سعي كنيد تا ديگران را آن‌طور كه هستند ببينيد. براي نشان دادن طرف ديگر سكه بهتر است گاهي هم با سر و وضع نامرتب در برابر همسر آينده‌تان ظاهر شويد و خود را آنچنان كه هستيد به او نشان دهيد. در چنين مواردي نبايد در عاداتي نظير طرز لباس پوشيدن، سرگرميها، غذاخوردن و ديگر عادات فيزيكي افراط و تفريط كرد چرا ليوان شربتي را روي لباس جديد معشوق‌اش بريزد يا روي كلاه نو او بنشيند خيلي بهتر و راحت‌تر مي‌تواند به شخصيت او پي ببرد تا اينكه هفته‌ها با هم به گردش بروند.
ازدواجي كه بر اساس ترحم و دلسوزي بنا شده باشد ازدواجي است كه همواره هر دو طرف را ناراحتي نگه مي‌دارد.
- نبايد با كسي كه در او جذابيت جسمي نمي‌يابيد ازدواج كنيد.
- نبايد با كسي كه از همراهي و دوستي با او خسته مي‌شويد ازدواج كنيد.
- نبايد با كسي كه آنچه را كه دوست دارد و مقدس مي‌شمارد و نمي‌تواند با شما آن را تقسيم كند ازدواج كنيد.
- نبايد با كسي كه چند خصوصيات اخلاقي دارد و اميدواريد تا به مرور زمان آنها از بين برود ازدواج كنيد. ممكن است او هرگز دست از اعمال و رفتار خود برندارد و اميد شما به نااميدي گرايد و در ازدواج با او با مشكلات عديده روبه‌رو شويد.
زن عفيف و پاكدامن و عاقل همواره به شوهر خود مي‌گويد من‌ تو را به آنچه هستي دوست دارم و اميدوارم كه تو به گونه‌اي شوي كه خداوند دستور داده.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما