محل لوگو

کارآموزی مديريت شركت صنايع چوب بابك 148 ص


کارآموزی مديريت شركت صنايع چوب بابك 148 ص

نام فایل : کارآموزی مديريت شركت صنايع چوب بابك 148 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 117

حجم : 43146 کیلوبایت


مقدمه:
چوب از عصر حجر با انسان بوده و تا به امروز این رابطه هیچ گاه قطع نشده، شاید کمرنگ شده باشد که آن هم به دلیل وجود موادی مثل فولاد و بتن می باشد. سازه های چوبی به دلیل اینکه چوب خود یک جاندار بوده باعث آرامش بیشتری در انسان می شوند و زندگی در این ساختمان ها از لحاظ روانی برای انسان مناسب تر است.
برای ساخت و سازهای چوبی باید جنگلها را از بین برد و درخت ها را برید ولی یک راه برای این مشکل وجود دارد و آن هم اینکه به ازای بریدن هر درخت یک درخت بکاریم. در واقع می توان با ساخت جنگلهای مصنوعی از آلودگی کارخانه های تولید فولاد و بتن نیز جلوگیری کرد.
چوب یکی از اولین موادی است که در دست انسان از چند صد قرن پیش تا کنون بوده و یکی از اولین دلایل آن این است که به طور طبیعی در اکثر نقاط وجود دارد .
در موزه های جهانی پیدا شده است که تقريبا ًدر100 قرن پیش بشر توسط چوب به شکار رفته است و در ایران کهن نیز می توان به آثار نوشته ای تخت جمشید اشاره کرد که درختان سرو ، گز ، چنار در اشعار آن آمده است.
تعریف چوب :
چوب عبارت است از قسمت داخلی ساقه و شاخه که از بافتهای ثانویه لیگنینی و متخلخل فیبری شکل آوندی،که دارای ساختمان یاخته ای سازمان یافته و هرسونا- یکسان و ناهمگن میباشد که برای مصارف صنعتی به کار میرود.
ناهمگن به معنی اینکه:دارای اجزای مختلفی است(مثلا در چوب فیبر و اشعه چوبی و آوند و ...) وجود دارد و هرسو نا یکسان:چون بافتهای آن در جهات مختلف قرار دارد و همچنین واضح است که چوب دارای سه نمای مختلف است (عرضی، شعاعی، مماسی)
عرضی در جهت الیاف و آوند و فیبر و تراکیید در آن مشخص میباشد. و در جهت مماسی، موازی بر دوایر سالیانه است که اشعه چوبی و فیبر در آن مشخص است و برای اندازه گیری فیبر جهت مناسبی است و جهت شعاعی که هم جهت با خط فرضی مستقیم است .
مواد تشكيل دهنده چوب:
حدود 50%کربن، 40% اکسیژن، 6% هیدروژن، 1% ازت و مواد معدنی را شامل می شود.
1- درخت از ریشه، تنه، سر تشکیل شده است، که ریشه، آب و مواد معدنی را از طریق لوله ها، آوندها از طریق تنه به برگها و قسمتهای سر رسانیده و موادی را نیز بر میگردا ند. به طور كلي درخت کارخانه اي عظیم از ساخت مواد، پمپ بالابر، عایق ساز، واحدهای مختلف و متعدد تولید و ... را متشكل مي شود.
2- اغلب با ساختمان تنه سر و کار داریم که شامل پوست و دوایر سالیانه عمر (این بخش شامل قسمت بهاره، پاییز و تابستانی می باشد که قسمت دوم استحکامی بیشتری دارد) و مغز درخت که پوک و ضعیف است می شود.
3- مشخصات چوب از نظر کلی سه برش افقی، قائم به طول تنه و شعاعی و طولی (
Macrostructure
) تعیین می گردد. پوسته،درخت را در مقابل ضربه و صدمات مکانیکی و جوی حفظ می کند و از سه قسمت داخلی، را بطه و بیرونی تشکیل شده است.
قسمت داخلی ، مواد را از سر درخت به پایین بر می گرداند.قسمت شیره بَر نیز نزدیک قشر رابط بوده و آب و مواد را بالا می برد و از قسمتهای نرم و سخت تشکیل شده است و قسمت اعظم استقامت چوب را شامل می شود. مجموع این دو قسمت دایره های عمر(دواير ساليانه) را تشکیل می دهند. مقاطع اغلب استقامت چوب را بالا می برد و از قسمت نرم و سخت تشکیل شده و رنگ روشنی دارند. در قلب (مغز) چوب سلولهای نرمی وجود دارند، لذا استحکام ندارند. البته در بعضی درختان، دایره ها و حلقه های بوده و تفاوت زیادی ندارند.
4- در بررسی مواد زیر به مقداری از سلولهای مرده (
Macrostructure
) می رسیم و تعدادی نیز سلولهای زنده وجود دارند، که این دو ابعاد متغیری دارند. سلول زنده، پرتوپلاسم شفاف و آلبوم گیاهی متشکله از کربن، اکسیژن و هیدروژن و ازت و مواد معدنی می باشند. در وسط پرتو پلاسم فسفری دارد که شکل بادام و گرد بیضوی هستند. پوشش آنها سلولی است که از ( ) تشکیل شده است و آوندها وسط آنها قرار دارند. چوب و مشخصات در يک برش عرضي از تنه درخت ، ساختار قابل رويت چوب به ترتيب از مرکز چوب به سمت بيرون عبارتند از: 1- مغز چوب،2- چوب يا زايلم ،3- لايه زاينده (کامبيوم) ،4- پوست.
1) مغز چوب ؛
مغز ، که در قسمت مرکزي و وسط ساقه يا شاخه قرار دارد، به صورت يک نوار سياهرنگ قابل تشخيص است. مغز شامل بافتهايي است که در طي اولين سال رشد درخت تشکيل شده‌اند.
2)چوب (زايلم) ؛
قسمت چوب ، يک لايه ضخيم است که در کنار سلولهاي زاينده به صورت حلقه‌هاي متحد المرکز (رويش‌هاي سالانه) آرايش مي‌يابد. در درخت در حال رشد ، چوب عموما از سلولهاي زنده تشکيل شده است. چوب محکم‌ترين و مقاوم‌ترين قسمت تنه براي کارهاي ساختماني است. در جهت برش‌هاي افقي ، شيره درخت از پوست درخت از ميان نسوج شعاعي عبورمي‌کند و به چوب مي‌رسد.
نقش نسوج شعاعي در مقاومت چوب بسيار مهم است. در واقع اين نسوج مانند بست‌هايي هستند که الياف چوب را به همديگر محکم مي‌کنند و نگاه مي‌دارند و از خم شدن و از هم‌گسيختگي رشته مي‌کاهند. به مرور زمان در اطراف مغز چوب ، بافتي از سلول‌هاي مرده تشکيل مي‌گردد که چوب پير نام دارد. اين قسمت معمولا از چوب جواني که آن را احاطه کرده است محکم‌تر مي‌باشد وحا وي مقاديري رنگ و مواد قليايي است.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما