محل لوگو

کارآموزی قسمتهاي مختلف خطوط در حال كار مترو در تهران 128 ص


کارآموزی قسمتهاي مختلف خطوط در حال كار مترو در تهران 128 ص

نام فایل : کارآموزی قسمتهاي مختلف خطوط در حال كار مترو در تهران 128 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 106

حجم : 3581 کیلوبایت


مقدمه :
امروزه صنعت حمل و نقل ريلي به علت مقرون به صرفه بودن و آلايندگي كمتر محيط زيست به عنوان يكي از راهكارهاي اساسي براي جابجايي و انتقال بار و مسافر در دنيا به شمار مي رود. در اين ميان علي رغم پيشرفت فني و تكنولوژيكي و به وجود آمدن خطوط مغناطيسي ، خطوط ريلي به خاطر اقتصادي و سهل الوصول بودن و همچنين قابليت اجراي آسان نسبت به انواع ديگر همواره مد نظر قرار گرفته است.از ديگر دلايل گرايش به اين سيستم ايمني بالاي بار و مسافر مي باشد.
پيش از اينكه يك فضاي زير زميني در دل سنگ ايجاد گردد در هر نقطه از اين مقطع به حالت بكر و دست نخورده در حال تعادل مي‌باشد . هنگامي كه يك فضاي زير زميني مانند يك تونل در داخل توده ي سنگ حفر مي‌شود لايه توده سنگهاي همجوار آن تونل ديگر به حالت اوليه نخواهد بود زيرا :
سنگهاي سقف تونل تكيه گاه زيرين خود را از دست داده‌اند .
سنگهاي تحتاني (‌كف تونل ) ديگر تحت بار داده از بالا قرار نخواهند داشت و بنابراين در سنگهاي محيطي تمايل به تغيير شكل به سمت داخل پيدا خواهد شد و زمان ريزش سنگها يعني زمان ايستايي به خواص سنگ و شرايط محلي دارد .
نگهداري عبارت از عملي است كه رفتار توده ي سنگ را در انتقال از يك حالت تعادلي به حالت تعادلي ديگر مورد مطالعه قرار مي‌دهد . اين علم زمينه لازم براي طراحي اقتصادي و ايمني سيستم نگهداري به منظور جلوگيري از ريزش يا گسيختگي سقف – كف و يا ديواره‌هاي جانبي را فراهم مي آورد . ساده‌ترين راه براي حفظ تعادل اوليه ساختمان عبارت است از قرار دادن يك وسيله‌ي نگهداري محكم بلافاصله بعد از حفاري به نحوي كه امكان هر گونه تغيير شكل از سنگهاي جانبي سلب گردد.
از سوي ديگر مي‌توان وسايل نگهداري قابل انعطاف كه در برابر تغيير شكل سنگهاي جانبي مقاومت نشان نداده ‌و امكان جابجايي را به طور مداوم فراهم مي‌كنند به كار گرفت .
ما بين اين دو حد انواع بيشماري از سيستم‌هاي نگهداري وجود دارد كه هر كدام يك حالت جديد تعادلي براي سيستم ايجاد مي‌كند . بنابراين مسئله سيستم نگهداري عبارت خواهد بود از :"تعيين بهترين روش سيستم نگهداري از نظر ايمني و اقتصادي"
شرايط زمين از نظر زمين شناسان روابط عملي و اجرايي تونل روش ساخت و نوع پوشش تونل را تعيين مي‌كند . طراحي بايد مطمئن‌ترين و ايمني‌ترين پوشش تونل با هزينه كمتر براي نگهداري و بيشترين دوام را انتخاب كند .
در اين مجموعه سعي شده است تا با قسمتهاي مختلف خطوط در حال كار مترو كه در آينده‌اي نزديك به پايان مي‌رسد آشنا شويم .
در اين دوره سعي بر آن بوده است تا در كنار آشنايي با فعاليتهاي بخش پشتيباني و نگهداري خطوط مترو، با توجه به اهميت جلوگيري از كاهش ضريب ايمني مجموعه خطوط پر سرعت و پرتردد به بررسي روشهاي علمي و عملي جهت كنترل عوامل تخريبي در روسازي پرداخته شود .
فصل اول
آشنايي با مكان كارآموزي
شكل 1-1 نقشه كلي خطوط متروي تهران
1-1 جغرافيا
: موقعيت جغرافيايي تهران :
منطقه تهران در پهنه‌اي بين 2 وادي كوه و كوير و دامنه‌ي جنوبي البرز گسترده شده است . پهنه‌ي تهران از سمت جنوب و جنوب غربي به دشتهاي هموار شهريار و ورامين گسترده شده است واز سمت شمال و شرق به وسيله‌ي كوهستان محصور گرديده است . حد طبيعي فضاي جغرافيايي پهنه‌ي تهران هم در كوه و هم در دشت به وسيله‌ي 2 رودخانه‌ي جاجرود و كرج مشخص گرديده است .
اين دو رودخانه كوههاي البرز مركزي را در ديواره‌ي شمالي فضاي تهران به طور عميق بريده و به سه قسمت جدا از هم تقسيم مي‌كنند . البته كانون سرچشمه هر دو رودخانه از كوهستان " خرسنگ كوه " است كه ديزين و شمشك در دو سوي آن قرار دارند شاخه‌هاي اين 2 رود از توچال ،‌دماوند ،‌شهرستانك ،‌ميگون ،‌آهار ، گچسر و ارنگه سرچشمه مي‌گيرند .
دشتهاي ورامين و شهريار از آبرفت اين دو رودخانه تشكيل يافته و مزارع و باغات آنها به وسيله اين 2 رود آبياري مي‌شوند اين دو رودخانه در نزديكي ورامين به يكديگر ملحق شده و به سوي " مسيله "درياچه‌ي فصلي واقع در كوير نمك در جنوب تهران جاري مي‌شوند .
1-1-2: مكان شهر تهران
موضع و مكان شهرها ، نخستين و موثرترين عامل در ساخت و بافت فيزيكي و در شكل و سيماي خارجي آنهاست . ايمني ،‌دفاع جنگي سلامت و فضاي اقليمي ، جذابيت و مطلوبيت محيطي ، وضعيت زيستي ،‌ چگونگي فضاي سبز و جنگلها و عوامل موثر در هر كدام از عوامل ذكر شده وابسته به موضع و مكان شهر مي‌باشد . چه بسيار شهرهايي كه به علت دلگشايي مكان و مطلوبيت فضاي طبيعي و محيطي"ملك سليمان" و چه بسيار شهرهايي كه به وسيله‌ي خشونت هوا و دلتنگي فضا به" زندان اسكندر" معروفند . مكان و موضع شهرها با موقعيت عمومي آنها در يك منطقه يا كشور فرق مي‌كند . مكان شهرها مربوط به ويژگي‌هاي فضاي طبيعي و محيط زيستي آنهاست. به عنوان مثال شهري در دلتا يا دهانه‌ي رودخانه‌اي استوار است
(‌ونيز و آبادان ) يا شهري در تنگه‌ي كوهستان قرار گرفته است (‌ماكو) يا برشيب بلند پايه‌ي كوه (‌ماسوله ) و يا بر دشت وسيع و همواري آرميده ( نيشابور) و يا بر پوزه‌ي خليج فارس ( بوشهر ) و دهانه‌ي مرداب ( انزلي ) قرار گرفته است اين مكانها و توپوگرافي آنها همواره بر كيفيت زيستي محيطي موثرند برساختار و سيماي شهرها نيز موثرند.
1-1-3: تهران و آب و هواي آن :
شهر تهران از زمان قاجاريه به علت خوش آب و هوا بودن و داشتن باغها و تفرج گاههاي بسيار مورد توجه شاهان و شاهزادگان وقت قرار گرفت و از آنجايي كه اقامت در هر محلي نياز به جذب امكانات مي باشد كم كم با گردآوري امكانات و ساختمانهاي اداري و كاخهاي سلطنتي و عمارتها، تهران شكل مي‌گيرد . اين شهر در موقعيت كوهستاني قرار گرفته و از طرفين در محاصره كوهها مي باشد ، با گسترش تهران افزايش جمعيت يكي از مشكلات اساسي اين شهر شد كه اين افزايش جمعيت موجب آلودگي محيط زيست نيز گرديد و تهران كنوني فقط منوط به شهر تهران نمي‌باشد بلكه حاشيه نشين‌ها و شهرستانهاي اطراف نيز جزئي از تهران محسوب مي‌شوند. آب و هواي تهران خشك و سرد مي باشد . در فصلهاي تابستان هوا گرم و خشك است و در فصل زمستان هوا سرد مي باشد ولي به علت اين كه شهر تهران در دامنه‌هاي البرز واقع گرديده است آب و هواي خوش و خوبي دارد و در بعضي اوقات بارشهاي برف و باران بسيار خوبي دارد . با اين همه وسايل نقليه و ماشينهايي كه در تهران وجود دارد باعث شده كه آلودگي شديدي در برخي از روزها بوجود آيد كه اوج آن در فصل زمستان مي‌باشد ولي در بعضي از اوقات كم نيز ، هواي تهران بسيار خوب و لطيف مي‌شود .

...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 116

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما