محل لوگو

طرح کنترل ایمنی گاز شهری در منازل 14 ص


طرح کنترل   ایمنی گاز شهری در منازل 14 ص

نام فایل : طرح کنترل ایمنی گاز شهری در منازل 14 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 87 کیلوبایت


در جوامع قدیم انسان ها برای گرم کردن خانه ها و پخت غذا و یا روشنایی از سوخت هیزمی استفاده می کردند که با توجه به اینکه انسان ذاتا به صورت کنجکاو خلق گردیده و همیشه به دنبال پیشرفت از هر نظر بوده است که به این سوخت ها بسنده نکرده و به دنبال سوخت جدید بود که تحقیقات آنها جامع عمل پوشاند و سوختهای فسیلی کشف گردید که با کشف این سوخت ها سوخت های هیزمی کم کم جای خود را به سوخت های فسیلی دادند که در ابتدا از نفت و گازوئیل برای گرم کردن خانه ها یا پخت غذا یا سایر کارهایی که نیاز به انرژی دارد استفاده می کردند که حتی رادیوهای قدیم نیز با استفاده از نفت یا گازوئیل کار می کردند با پیشرفت در جوامع بشری انسان به فکر این افتاد که به جای سوخت هایی مثل نفت و گازوئیل می توان از گاز برای گرم کردن خانه ها، روشنایی، پخت غذا، یا حتی در صنعت حمل و نقل استفاده کرد به طوری که امروزه با استفاده از لوله کشی اکثر شهرهای بزرگ و کوچک یا حتی خیلی از روستاها از این سوخت (گاز) برای گرم کردن خانه ها، روشنایی(در صورت نبود برق) و... استفاده می کنند که گاز نسبت به سوخت های فسیلی دیگر، ارزان تر و با صرفه تر است هم اینکه خطر آلایندگی کمتری دارد و هم مشکل انبار کردن (مثل نفت و گازوئیل) و جابجایی را ندارند و استفاده از آن نیز باعث می شود که محیط تمیز بماند .
اما می دانیم هر پیشرفتی قطعا ممکن است یک مشکل داشته باشد که گاز نیز از آن مستثنی نبوده است زیرا گاز به علت نقطه

اشتعال بالا خطر آتش سوزی در آن نیز قطعا بالاست همچنین چون این سوخت اکثرا در محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرد نشت آن باعث خفگی در موجودات زنده می شود که این مشکل را توانستند با قرار دادن ترموستات در روی وسایل گاز سوز تقریبا حل کنند تا اگر مثلا در صورت قطع گاز در وسایل گاز سوز ترموستات ها خودکار گاز ورودی به سیلندر گاز را قطع می کنند تا در صورت وصل دوباره ی گاز، گاز نشت نکرده و باعث آتش سوزی که میتواند توسط یک جرقه ی کوچک رخ دهد صورت نگیرد و از خطرات احتمالی اینچنین جلوگیری کند .
البته این طرح هم کامل نیست زیرا ترموستات ها در وسایل گازسوز فقط گاز بعد از ورودی به سیلندر وسایل گاز سوز را کنترل می کنند و احاطه ی به قبل از آن ندارند مثلا از بست یا شیلنگ یا حتی لوله کشی های گاز، اگر گاز نشت کند ترموستات ها باعث قطع آن نمی شوند یا به طور کلی اخطاری در این خصوص نمی دهند و اکثر آتش سوزی های امروزی توسط گاز از طریق همین نشتی ها رخ می دهد علاوه بر غیر از این ها گاز شهری بعد از سوختن و مورد استفاده قرار گرفتن در وسایل گازسوز تبدیل به یک گاز خیلی خطرناک به نام مونواکسیدکربن می شود که باعث خفگی در انسان می شود.
چون هنگام نشت این گاز انسان شاید متوجه آن نشود زیرا این گاز بی رنگ و بی بو می باشد. اگر نشت گاز مونواکسید کربن به صورت کم هم باشد در روی ذهن انسان اثر خیلی بدی می گذارد و باعث کند ذهنی انسان می شود و ضریب هوشی انسان ،خصوصٲ کودکان را پایین می آورد.
٭طرح پیشنهادی ما:
اگر ما بتوانیم یک دستگاهی بسازیم که گازهای ورودی قبل از وسایل گازسوز مثل لوله ها یا بست ها یا سایر جاهایی که امکان نشت گاز وجود دارد و همچنین گاز بعد از مورد استفاده قرار گرفتن گاز شهری در وسایل ،گاز یعنی مونواکسید کربن را کنترل نماییم گام خیلی مهمی را در جامعه مدرن امروزی طی کرده و موفقیت بزرگی را کسب نموده ایم.
این دستگاه می تواند از دو قسمت جداگانه تشکیل شود. قسمت اول در روی وسایل گازسوز قرار گرفته و در صورت نشت گاز شهری بعد از ورودی به داخل سیلندر یا نشت گاز مونواکسید کربن از داخل هواکش یا به هر دلیلی دیگر اگر در فضا نشت کند مثلٲ 3 دفعه با روشن و خاموش کردن یک چراغ قرمز رنگ یا توسط یک زنگ ( یا هر دو همزمان) ... اخطار دهد، اگر کسی به این اخطارها توجه نکرد به صورت خودکار گاز ورودی به داخل سیلندر را قطع کند.
و دستگاه دوم را نیز می توان قبل از فلکه ی اصلی گاز قرار داد و این دستگاه می تواند نشتی گاز از لوله ها یا بست ها یا ... را کنترل کند و به همان صورت گفته شده قبلی اخطار داده و مثل آن اگر کسی به اخطار توجه نکرد گاز را از فلکه ی اصلی قطع نماید.
اگرما بتوانیم این طرح را عملی نماییم باعث نجات جان خیلی از انسان ها ( که توسط گاز شهری که توانسته است خیلی مفید واقع شود در عین حال می تواند خیلی خطرناک هم باشد، به دلایل گفته شده) گردید و از آن به عنوان یک نیروی انرژی کاملٲ کنترل شده و مفید استفاده کرد.
البته این دستگاه همان طور که توضیح داده شد از دو قسمت جداگانه یا به طور کلی 2دستگاه جدا از هم می باشد و طرح ما دستگاه اولی یعنی کنترل کننده گاز مونواکسید کربن و گاز بعد از ورودی به سیلندر وسایل گازسوز می باشد، زیرا کارایی این دستگاه می تواند خیلی بیشتر باشد و دستگاه دوم ممکن است به دلیل طول عمر بالای لوله کشی ها و شیلنگ ها استفاده چندانی نداشته باشد یا شاید بتوان از آن صنعت های خاص و حساس استفاده کرد که تعداد آن ها محدود است و ساختن ان برای شرکت های تولید کننده شاید مقرون به صرفه نباشد، به دلیل آن که مصرف کننده های آن ها اقلیت هستند و دستگاه اول اکثریت مصرف کننده ها را دارد.
بازار
در خصوص بازار این محصول چون در جامعه ی مدرن امروزی هر شرکتی که بتواند طرحی نو و جدید که باعث افزایش کیفیت محصول خود باشد قطعٲ مشتریان زیادی را به سمت خود جلب می کند پس در صورت کامل نمودن این طرح با شرکت های تولید وسایل گازسوز قرارداد می توان بست و اگر این طرح بتواند خواسته های گفته شده را ارائه دهد، می تواند در آینده نه چندان دور مورد استفاده قرار گیرد و به صورت یک قانون برای استاندارد کردن محصول در همه ی وسایل گاز سوز در آید. مثل ترموستات ها در وسایل گازسوز (که این نیز می تواند یک نوع جدید ترموستات باشد که پیشرفته تر از ترموستات های مورد استفاده قدیم می باشد.) که طبق قانون استاندارد هیچ شرکتی حق تولید و فروش وسایل گازسوز بدون ترموستات را ندارد که این دستگاه می تواند کم کم جای ترموستات قدیم را بگیرد و در همه ی شرکت های تولیدی وسایل گازسوز به عنوان یک شرط برای استاندارد کردن وسایل گازسوز مورد استفاده قرار گیرد، پس اگر ما بتوانیم با شرکت های تولید وسایل گازسوز قرارداد ببندیم شاید در ابتدا مشتریان، در حدود 50 – 60 درصد باشد که با جاگیری ترموستات های نسل جدید به جای ترموستات های نسل قدیم، کم کم بازار را دست خواهیم گرفت و مشتریان ما چیزی حدود 80 – 90 درصد بازار خواهد بود و در آینده وقتی که توموستات های نسل قدیم به کلی از بازار کنار رفت قطعٲ مشتریان ما 100 درصد بازار خواهد بود و مشتریان ما مصرف کننده های وسایل گازسوز نسل جدید خواهد بود و از وسایل گازسوز نسل جدید خصوصٲ در منازل استفاده کرد زیرا بیشتر خطرات احتمالی گاز در منازل رخ می دهد، البته ناگفته نماند هیچ تفاوتی از نظر کارکرد این دستگاه با ترموستات های قدیم ندارد و فقط از ترموستات های قدیم پیشرفته تر است و می توان از آن در صنایع نیز استفاده کرد ، یا هر جایی که ترموستات هایقدیم مورد استفاده قرار گرفته بودند، به جای آن ها از ترموستات های نسل جدید استفاده کرد.
امکان سنجی فنی
ساختار فنی این دستگاه می تواند به صورت شکل زیر باشد:

1mv

0v

sen

پالس خروجی میکرو کنترل
که تشکیل شده از یک سنسور گاز که البته این سنسور باید فقط به گاز مونواکسیدکربن حساس باشد یعنی اگر گاز دیگری در فضا احساس کرد حساسیت نشان ندهد .
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 46

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما