محل لوگو

ساخت آلات چوبي 95 ص


نام فایل : ساخت آلات چوبي 95 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 110

حجم : 46863 کیلوبایت


مقدمه:
مجله سنتي درودگري در آوريل 1988، هدف ارائه فرصت ساخت اثاثيه چوبي با كيفيت توسط درودگران مبتدي آغاز به كار كرد. پس از گذشت سالها، ما هنوز براي خوانندگان‌مان آخرين تكنيكهاي درودگري، ابزار آلات جديد آزمايشگاهي و نگهداري آنها با درك اين مطلب كه آخرين پيشرفتها و ترقيها در دنياي درودگري مي باشند را عرضه مي كنيم. افزون بر اين، هر ماه چهار نمونه زيباي پروژه طراحي براي ساخت وجود دارد. مهمترين اين طراحيها براي اين سري از كتب انتخاب شده اند.
توليد كنندگان و سازندگان مبلمان كه اين پروژه ها را طراحي و خلق كرده اند، مدتهاي مديدي است كه با مجله درودگري سنتي همكاري دارند. هم درودگري حرفه اي و هم مبتدي به خاطر طراحيهاي بي پايان و كلاسيكشان، كار صنعتي با كيفيت عالي، تكنيكهاي ابتكاري و حداكثر توانايي شرح چگونگي ساخت قطعات انتخاب شده اند. اين پروژه هاي موجود، با طرحهاي مناسب و كاربردي مهارتهاي درودگري از مرحله مقدماتي تا پيشرفته و با جزئيات ساخت به طور واضح، عكسها و نمودارهاي انفجاري رنگي بطور گام به گام، طراحي مي شوند، آنها بخوبي قابل درك براي درودگران علاقه مند هستند. هنگام مبله كردن خانه، باغچه ندرتا در ليست اولويتهاي اول قرار مي گيرد. در نتيجه، حتي باغچه هاي بسيار زيبا نيز اغلب با ميز و صندلي پلاستيكي سفيد مزين مي شوند كه پس از مدتي در اثر زمان زرد مي شوند و نياز به برپا كردن مانعي مقاوم در برابر ضعيف ترين بادهاي تابستاني دارد. شما هرگز خواب استفاده از اين ميز و صندلي پلاستيكي را در خانه تان نخواهيد ديد، پس چرا آنها در باغچه منزلتان مي گذاريد؟
در اين كتاب با توجه به دوازده طرح باغچه موجود، ما تلاش كرده ايم كه انواع مناظر بيرون باغچه را پوشش دهيم . براي باغبان، ما ملزوماتي را به شرح زير در نظر گرفته‌ايم:
طبق چوبي، ميز تاشو براي پرورش گياهان سبز و سه نوع از طرحهاي جاي پرورش گل و گياه. براي باغچه بزرگتر، درودگران مي توانند با آلاچيق چوبي يا آلونك باغچه آزمون بزرگي از مهارتهاي نجاري انجام دهند . براي كسانيكه استراحت كردن در باغچه را به كاركردن در آن ترجيح مي دهند، ما مجموعه اي منتخب از نيمكتها، صندليها و ميزها نظير ميز و صندلي سفري را ارائه داده ايم.
ابزار آلات و مواد اوليه
بسياري از اين طرحها به كار و جزئيات كمتري از وسايل اتاق پذيرايي و غذاخوري نياز دارند و هنوز مجموعه اي از ابزارهاي مناسب تيز و حفظ شده ضروري و لازم است، ابزارهاي مكانيكي مانند مته، اره مويي، رنده و دستگاه پوست زني (سمباده) براي مشاغل پيچيده و كسل كننده مفيد و مناسب هستند، اگرچه اكثر طرحها در اين مجموعه را مي توان باابزار آلات دستي ساخت.
تخته هاي مورد استفاده براي مصارف خارجي را در مقايسه با پروژه هاي داخلي بنا به دلايل واضح با دقت بيشتري بايد انتخاب نمود. پهن برگاني نظير چوب تاك براي مبلمان و ميز و صندلي محوطه باغچه مناسب و ايده آل اند، اما گران قيمت هستند، بنابراين اين چوب به عنوان كالاي فرعي خريد و فروش مي شود. پهن برگان غير بومي بسيار مناسبي وجود دارند كه هم پر تحمل و هم با دوام به مانند پهن برگاني بومي نظير بلوط و راش مي باشند. سوزني برگان نيز ممكن است كه مورد مصرف قرار گيرند، به ويژه اگر طرح مورد نظر بتواند در ايام و ماههاي باراني و زمستاني انبار شود، اما اين مواد و كالاها به مواد حفاظتي و پرداخت و رنگ كاري نياز دارند، ساير طرحها شبيه به آلونك، آلاچيق و لانه پرنده، تلفيقي از بافتهاي با دوام است كه به مقداري دقت و توجه در حين مراحل نگهداري نياز خواهند داشت.
پرداخت چوب
در هنگاميكه اثاثيه و مبلمان محيط خارج از خانه را مقاوم به تغييرات آب و هوا مي‌كنيم، به ياد داشته باشيد كه شما بايد اثاثيه را نه تنها در برابر بارندگي، بلكه در برابر نور آفتاب و قارچها نيز حفاظت كنيد. نور خورشيد رطوبت را ترك مي دهد و آنرا آماده حمله عوامل بيولوژيكي مي نمايد، البته در هنگاميكه نور خورشيد كيفيت سطح تخته را كاهش دارد.
ميز سفري داراي طرح ساده اي است كه بتوان در ماههاي زمستاني آنرا انتقال دارد .
در حال حاضر فرآورده هاي زيادي در بازار وجود دارند كه براي رنگ كاري و تيمار تخته هاي مصرفي در محيط خارج، رنگهاي چوب و وارنيشهاي مناسب و رنگهاي با دوام و ضد آب در رنگهاي اوليه براي فرآورده هاي ساخته شده خصوصا از چوبهاي بريده شده، كامل هستند.
اخبار تازه اي وجود دارد كه بسياري از اين فرآورده ها در شرايط محيطي ايمن هستند. با كاربرد مناسب مواد حفاظتي چوب، وارنيش، جوهر يا رنگ و نگهداري منظم، اثاثيه و مبلمان باغچه شما بايستي عمري مفيد و طولاني داشته باشد. با راهنمايي و كمك به شما در زمينه فرآيند رنگكاري ، ما بخشي را در پايان اين كتاب درباره چوبهاي مقاوم به هوازدگي در محيط بيروني آورده ايم.
در اكثر باغچه هاي بزرگ يا كوچك، اين طرحها ارزش و زيبايي باغچه را زياد خواهند كرد. كليه اين طرحها به هنگام ساخت واقعا ساده و كم هزينه هستند و در عين حال باغچه را براي شما و خانواده و دوستانتان مطلوب و جالب خواهند نمود.
- سبد چوبي (صفحه 26) وسيله مناسبي براي هر باغچه اي است
گلدان طرح ورساي
گلدان طرح سنتي ورساي يك وسيله زيبا و جذاب براي باغچه است كه مي توان آنرا از هر نوع چوب پهن برگ يا سوزني برگي ساخت. اين نوع طرح گلداني داراي دو صفحه در دو پهلو گلدان است اما شما مي توانيد به آساني ابعاد آنرا مثلا به شكل مربع در آوريد.(به صفحه 48 مراجعه كنيد.)
دو صفحه اين گلدان در درزها و شيارهاي پايه گلدان و قيد آن قرار مي گيرند .
1-چهار پايه گلدان با مقاطع مربعي را با استفاده از رنده برقي رنده كرده و نهايتا با يك رنده دستي سطح آنرا صاف كنيد. سطوح رنده شده بايد داراي ابعاد زير باشد سطح مقطع 55 ميليمتر (مربع شكل) و طول هر پايه 456 ميليمتر. البته طول پايه ها را 19 ميليمتر بلندتر در نظر بگيريد چون در مرحله بعدي آنها شيب زني خواهند شد (يعني مطابق شكل انتهاي هر چهار تا پايه نوك تيز مي شوند.) با استفاده از يك سطح كاملا مربعي شكل با همان ابعاد، مربع بودن هر يك از پايه ها را بررسي كنيد تا اطمينان حاصل نمائيد.
2-موقعيت و محل بالا و پائين فاقها (كامها) را نشانه گذاري كنيد. با توجه به شكل پايه ها را با همديگر با گيره سفت ببنديد و سطح هر چهار تا پايه بايد در يك راستا قرار داشته باشند. به ترتيب فاصله هر فاق از بالا و فاق پائيني از پايه 70 ميليمتر است. فاصله قيدهاي بالا و پائين هر صفحه جانبي از هم 315 ميليمتر است.
3-در بالا و پائين هر پايه دو كام با عرض 8 ميليمتر را سوراخ كنيد. اين كامها بايد در وسط سطح جانبي تخته قرار گيرند. با استفاده از يك سر مته 6 ميليمتري عمق هر كام
را تا 10 ميليمتر ايجاد كنيد.
4-براي ارائه اتصالات محكم در گلدان به منظور افزايش استحكام و دوام بيشتر، سوراخها را از پهلوي هر گام ايجاد مي كنيم. عمق اين سوراخها 10 ميليمتر از سطح جانبي كام هستند.
5-شما مي توانيد سر پايه ها را به شكل قبه اي يا گرد درآوريد اما كار ساده تر اين است كه با زاويه 15 درجه با اره اين كار را انجام دهيد . سپس سطوح داخلي كامها را سمباده بزنيد كه اين كار در هنگام سر هم كردن گلدان مشكل است.
6-قيدها را به طول 710 ميليمتر بريده و در انتهاي آن زبانه به طول 30 ميليمتر ايجاد كنيد. طول سطح مقطع قيد بايد 360 ميليمتر باشد. شما برشها را مي توانيد براي ايجاد كام در انتهاي قيد با استفاده از گيره چوبي و قرار دادن قيد در وضعيت 45 درجه با اره دستي انجام دهيد.
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 92

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما