محل لوگو

اينترنت


اينترنت

نام فایل : اينترنت

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 26

حجم : 102 کیلوبایت


مقدمه
ارتقاي سطح دانش, توانايي و مهارتهاي ارتباطي براي پاسخگويي به نيازهاي جديد يكي از رويكردهاي مهم در سازمانهايي است كه به اصل پويايي مداوم پايبندند. هر سازماني براي ايجاد ارتباط مستحكم تر و بهتر با گروههاي مخاطب و مشتريان خود تدابيري انديشيده است. امكانات اينترنت يكي از مناسبترين و در عين حال ساده ترين راههاي ايجاد ارتباط دوسويه بين سازمان و كليه افراد و نهادهاي ذينفع (
Stakeholders
) است. بهره برداري از امكانات اينترنتي همواره به دو عامل اصلي وابسته است. نخست, فناوري جديد و ديگر شيوه و كيفيت استفاده از اين پديده.
با اقبال رو به فزوني براي استفاده از اينترنت, شايد سخن راندن از مزايا و مضار اينترنت شايد در عمل چندان ثمربخش نباشد. اينترنت نيز همچون پديده هاي ديگر عصر جديد راه خود را پيموده و با توجه امكانات بيسابقه اي كه دارد, به سرعت در حال گسترش است.
اگر از چون و چرا و مجادله درباره اساس و فلسفه اينترنت صرف نظر كنيم وآنرا همچون رسانه هاي نوين، يك پديده, با ويژگيهاي خاص خودش بدانيم , ناگزيريم به تناسب موضوع مورد نظر, به جنبه هايي از اينترنت بپردازيم كه مستقيم و غيرمستقيم بر روي سازمانها و كاربران تاثير مي گذارد.
1- سازمانها. سازمانها (اعم از دولتي و خصوصي) كه از عمده ترين كاربران ايترنت هستند, دو دليل عمده را براي توجيه ضرورت استفاده از اينترنت را مطرح مي كنند؛ نخست آنكه اين پديده مجراي مناسبي براي انجام امور جاري, مانند مبادلات, ارتباطات دو و چند جانبه, و امر تجاري آنها است كه علاوه بر كاهش هزينه ها و نياز به نيرو انساني, در تسريع امور تاثير غيرقابل انكاري دارد. ديگر آنكه اينترنت جايگاه بسيار مناسبي براي انتقال اطلاعات به اشكال مختلف و اطلاع رساني است. به ويژه آنكه ارتباط با مشتريان و مخاطبين از اين طريق بر بسياري از اشكال ديگر ارتباط برتري دارد.
2- كاربران اينترنت (بطور عام) اگر چه هنوز منابع اطلاعاتي, مجراهاي انتقال اطلاعات و فرايندهاي خارج از چهاچوب اينترنت بخش اعظم نيازهاي كاربران را تامين مي كند و شايد تا آينده اي نه چندان نزديك, جايگاه آنها حفظ خواهد شد؛ اما ارزيابي گرايش كنوني كاربران به اينترنت حاكي از آن است كه جايگاه اين پديده به عنوان يكي از مهمترين منابع اطلاعاتي و مجراهاي ارتباط روز به روز مستحكم تر مي شود. از اين رو عليرغم معضلاتي كه هم اكنون در زمينه بهره برداري از اينترنت وجود دارد, چشم پوشي از آن به معناي از دست دادن امكانات اطلاعاتي وارتباطي است كه تامين آنها از طرق ديگر يا ميسر نيست و يا مستلزم صرف هزينه, نيروي انساني و زمان فراوان است.
 
 
چه بايد كرد؟
قبل از اينكه اينترنت با همه كاركردهايش خود را بر ما تحميل كند و با رفتار منفعلانه تسليم بي چون و چراي آن شويم, لازم است ضمن وضع مقررات حقوقي, آموزش, ايجاد زيرساختهاي مناسب, تامين منابع مالي و هزينه مشاركت سازمانها, گامهاي اساسي در زمينه پوشش اطلاعاتي در اينترنت بر داشته شود. بدون ترديد وجود منابع اطلاعاتي داخلي در اينترنت ثمراتي دارد كه تنها محدود به منافع سازمان نمي شود؛ بلكه تامين نيازهاي كاربران و نماياندن توان علمي كشور از ديگر پيامدهاي آن است.
با تسهيلاتي پس از ظهور پديده «وب» در زمينه انتقال اطلاعات بر روي اينتر نت به وجود آمده است, گرايش به حضور در اينترنت و مشاركت در تبادل اطلاعات علمي و تجاري دچار تحولي اساسي شده است. حضور مراكز پژوهشي, دانشگاهها و سازمانهاي تخصصي داخل كشور در اينترنت,- اگرچه چندان پر رنگ و مؤثر نيست- بدان معنا است كه صرفنظر از نكات منفي, اينترنت پديده اي است كه مي تواند در خدمت دانش, آگاهي و علم قرار گيرد. بايد تلاش كرد و اميدوار بود كه مراكز علمي و پژوهشي كشور هرچه بيشتر به اهميت اين پديده در رشد علمي كشور توجه نموده و استفاده از اينترنت را به سطح «حضور تبليغاتي» محدود نسازند.
مركز اطلاعات و مدارك علمي يران به عنوان پژوهشكده اي كه فعاليت خود را پيرامون سه محور متمركز نموده است از سال ؟137 امكان بهره برداري از اينترنت رايافت و از همان زمان به دنبال راه كارهايي براي حضور جدي و ثمربخش در اينترنت بود. اقدامات نتيجه بخشي در اين زمينه انجام گرفت كه مهمترين آنها انتقال اطلاعات 11 پايگاه اطلاعاتي فارسي و لاتين مركز به ميحط وب بود كه هم اكنون درحال بهره برداري است. در عين حال مركز مرز فعاليت در اين زمينه را به همين حد محدود ننموده و حيطه فعاليت خود را گسترش خواهد داد.
 
تاريخچه وب
ظهور وب را مي توان منشاء يكي مهمترين تحولات عصر حاضر در عرصة ارتباطات دانست. سابقه‌ انديشه‌ ايجاد صفحه‌هايي‌ كه‌ به‌ صورت‌ فوق‌ متني‌ ايجاد و خوانده‌ شود منتسب‌ به وانوار بوش‌ (
Vannevar Bush
) است‌ كه‌ در سال‌1945 طي‌ مقاله‌اي‌ در ماهنامه‌ آتلانتيك‌ تحت‌ عنوان‌ "
As we may think
" به‌ نگارش‌ در آورد. پس‌ از 45 سال‌  تيم برنرز
TimBerners-Lee
و روبرت كاليا
Robert Cailliau
در آزمايشگاه‌ اروپايي‌ فيزيك‌ ذره‌اي‌ (
...


مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 43

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما